Gå til innhold

Mannen min hadde det litt for artig med en dame i går

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  Jobber med en rekke slike menn som en av få kvinner og disse damene deres matcher dem ikke overhode. En av kollegene mine er helt fremragende akademisk men er sammen med en kvinne som er som et barn. Hyggelig, søt og sikkert fin i bikini men totalt blåst. 

synd mannen din oppdager dette nå. Dere burde jo aldri ha vært sammen igrunnen for dere kan jo aldri ha noe å snakke om…..

og du ser jo nå hvordan det føles.

Anonymkode: 32ae9...dbe

Det var en helt unødvendig kommentar!

TS har kvaliteter som mannen hennes setter pris på, ellers hadde de ikke vært sammen. Ei som jobber i barnehage kan jo absolutt være intelligent, men liker bedre å jobbe med barn enn papirer.

Jeg ble anbefalt å utdanne meg til revisor, da jeg hadde veldig gode karakterer, men i og med at jeg skulle overta gård, så ble jeg bonde med mange praktiske arbeidsoppgaver isteden. 

Jeg tipper dama mannen hennes pratet med er veldig sosial og utadvendt, og da er det enklere å både prate og le sammen. 

TS, ikke legg noe negativt i dette. Folk prater jo med andre av motsatt kjønn stadig vekk uten at det skjer noe mer. Jeg kan også føle god kjemi med en av det motsatte kjønn, men tar det jo ikke videre for det når verken jeg selv eller motparten er singel.

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 33949...931

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Wow…takk for det? Så bare fordi jeg er barnehagelærer og ikke ingeniør eller lege, så betyr det at jeg er altfor uintelligent for ham? Derfor burde vi aldri ha blitt sammen?

Denne kommentaren fikk meg oppriktig til å bli gråtkvalt. Var målet ditt at jeg bare skulle føle meg helt verdiløs?

- TS

Anonymkode: 45d74...f99

Det er ingenting som heter bare barnehagelærer. Det er en ekstremt viktig jobb, man må være overvåket, har et ekstremt ansvar. Ser opp til dere hver dag. Hilsen lege 

Anonymkode: fe091...d28

• Liker 25
  • Hjerte 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  Jobber med en rekke slike menn som en av få kvinner og disse damene deres matcher dem ikke overhode. En av kollegene mine er helt fremragende akademisk men er sammen med en kvinne som er som et barn. Hyggelig, søt og sikkert fin i bikini men totalt blåst. 

synd mannen din oppdager dette nå. Dere burde jo aldri ha vært sammen igrunnen for dere kan jo aldri ha noe å snakke om…..

Du vet at også bhglærer er en akademisk grad. Jeg har utrolig nok også kommet gjennom en mastergrad innenfor bhgfeltet..nesten ikke til å tro..

Anonymkode: 2825e...c30

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

IVi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Ingenting som ikke litt ekstra innsats mellom laknene kan fikse, da er dere ikke bare bestevenner. 

Anonymkode: 6b404...680

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne, og kan godt ha slike samtaler på fest. Det kan min mann ha også.

Vi har vårt felles fundament, men jobber i ulike bransjer og har også noen ulike interessefelt.

Hvis jeg treffer noen som er interessert i menneskelig atferd, oppvekstvilkår, psykologi ol kan jeg bli veldig oppslukt i samtalen. Disse samtalene kan jeg ikke ha på samme nivå med min mann. Det har hendt, både med menn og kvinner, uten at det har hatt noen videte betydning. Han har også hatt samtaler hvor han er mer engasjert enn vanlig. Kan kanskje se ut som flørting fra utsiden, men er vel mer engasjement og interesse i et annet menneske sitt synspunkt og innspill.

For oss er dette innafor.

Anonymkode: 1532a...3ec

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt.

Mye heller en trivelig og snill kvinne enn en fæl kvinne som deg.

Anonymkode: a4461...f4b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I går var jeg og mannen min på en fest hos vennene våre + en del flere folk, som var våre venners venner. Utover festen så snakket mannen min mye med en dame. De diskuterte forskjellige temaer de syntes var interessante og jeg kunne se at begge to var ganske oppslukt i samtaleemnene. De lo også veldig mye sammen. Hun var tydeligvis en veldig humoristisk, vittig kvinne som hadde mange artige innslag i samtalen, noe mannen min syntes var kjempegøy. De lo og lo og lo sammen. 

Han er nesten aldri sånn med meg. Jeg kan ikke få han til å le fordi jeg er ikke naturlig morsom. Jeg kan fint le av han, men han kan ikke le av meg. Jeg er heller ikke så flink til å diskutere ting som politikk og samfunnsproblemer, noe han er veldig oppslukt i. Han jobber også som forsker og hun var ingeniør, så de snakket på et vis samme type språk. Jeg jobber som barnehagelærer så jeg er liksom ikke helt «det». 

Jeg føler meg truet og trist nå. Plutselig kom det en dame (pen også) som kunne tilby han noe jeg absolutt ikke kan. Jeg lurer på om han kommer til å tenke at jeg er mangelfull fordi jeg ikke kan fange interessen og matche han like mye i samtaler. Vi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Herregud! Ta deg sammen! Han satt og snakket med dame som er smartere og morsomere enn deg. Han SNAKKET! DE PRATET SAMMEN. SOM VOKSNE FOLK GJØR! Det er jo ikke han sitt problem at du ikke er morsom og mindre oppegående. Her er du dramaqueen og lager problemer ut av ingenting. Typisk damer. 

Anonymkode: 785d2...59c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  

Du høres sjalu ut.

Intelligens kan være så mangt. En ting er å kunne debattere Amerikansk politikk, noe annet er å «ta» en drøy vits. For at jeg skal bli fascinert av et annet menneske og føle på varig tilknytning så er det helt andre ting enn politisk diskusjon som betyr noe.

Anonymkode: caa1d...200

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

La meg gjette…du er singel? 

Anonymkode: fe091...d28

Har hørt akkurat samme rant av flere av mine ufrivillig single venninner. Dere er sjalu, og det skjønner jeg. Menn vil ha enklere dame å leve med, som er søte og morsomme. Kun noen kvelder i ny og ne er det gøy å bryne seg på likeverdige på et intelligent nivå, virker det som. 

Anonymkode: af414...6d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Wow…takk for det? Så bare fordi jeg er barnehagelærer og ikke ingeniør eller lege, så betyr det at jeg er altfor uintelligent for ham? Derfor burde vi aldri ha blitt sammen?

Denne kommentaren fikk meg oppriktig til å bli gråtkvalt. Var målet ditt at jeg bare skulle føle meg helt verdiløs?

- TS

Du er verdiløs fordi du selv velger det. Tørk tårene og voks opp. Se på nyheter og les avis!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

lyst og evne*. 

Kjenner meg også igjen i beskrivelsen kvinnen over her deler. Jobber også i en kunnskapsbedrift med mange oppegående og morsomme menn, som har valgt damer på et helt annet intellektuelt nivå enn dem selv. Fatter det ikke. I hverdagen min prater jeg og samboer om politikk, økonomi, humoristiske referanser fra SNL, har masse humor på samfunnstema, ironi og ler sammen ++ dagen lang. Hva prater disse folka med damene sine om hjemme?

Hva prater dere om, ts?

Anonymkode: c72ab...d47

Kjærlighet handler for meg om å stryke noen over ryggen, å servere en kopp kaffe, å se at noen har en dårlig dag, å kunne stole på noen. Det er vanskelig å finne.

Å diskutere politikk kan man få til etter 2 minutter på et sosialt medie.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du er jo direkte slem. Håper ingen blir sammen med slike slemme folk som deg. Heller en mindre akademisk, snill og omsorgsfull kvinne enn en med oppblåst ego, men som mangler empati.

Anonymkode: 6b80d...5b9

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har hørt akkurat samme rant av flere av mine ufrivillig single venninner. Dere er sjalu, og det skjønner jeg. Menn vil ha enklere dame å leve med, som er søte og morsomme. Kun noen kvelder i ny og ne er det gøy å bryne seg på likeverdige på et intelligent nivå, virker det som. 

Anonymkode: af414...6d8

Søt, morsom, lojal, psykisk frisk, følsom, empatisk, emosjonelt varm er mer kritisk enn veldig høy intelligens eller god karriere for meg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er verdiløs fordi du selv velger det. Tørk tårene og voks opp. Se på nyheter og les avis!

Å kunne skrive til et menneske du ikke kjenner at hun er verdiløs… Fy skam deg! Og tenk igjennom hva som faktisk gir mennesker verdi. Det ser ut som du mangler litt her.

Anonymkode: 6b80d...5b9

• Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er nesten aldri sånn med meg. Jeg kan ikke få han til å le fordi jeg er ikke naturlig morsom. Jeg kan fint le av han, men han kan ikke le av meg. Jeg er heller ikke så flink til å diskutere ting som politikk og samfunnsproblemer, noe han er veldig oppslukt i. Han jobber også som forsker og hun var ingeniør, så de snakket på et vis samme type språk. Jeg jobber som barnehagelærer så jeg er liksom ikke helt «det». 

Jeg føler meg truet og trist nå. Plutselig kom det en dame (pen også) som kunne tilby han noe jeg absolutt ikke kan. Jeg lurer på om han kommer til å tenke at jeg er mangelfull fordi jeg ikke kan fange interessen og matche han like mye i samtaler. Vi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Noen ganger møter man noen og får en spesiell kjemi. Kanskje har man det bare gøy. Kanskje ville det kunne ha blitt noe mer om man var fri.

Men mannen din er ikke fri, han har deg. Og du har ham. Det er alltid mulig å være utro eller forlate sin kjære. Relasjonen dere i mellom er basert på gjensidig frivillighet, presumptivt fordi dere begge ser noe i hverandre.

Du trenger ikke å ha like god humor som denne damen eller være like oppdatert på samfunnsforskning for å være den som mannen din velger.

At mannen din kan kose seg med å prate med en annen kvinne og kanskje kjenne på følelsen «jeg er litt attraktiv» er kanskje viktig for ham å kjenne på. At han etterpå drar hjem sammen med deg betyr at det er du som «vinner»?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du er jo et godt eksempel at høy utdannelse ikke gjør noen hverken intelligent, snill eller interessant.

Anonymkode: ba46e...289

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjære TS, han har jo valgt akkurat deg. Du har kvaliteter han liker, og hvis dere snakker sammen og er bestevenner så høres det ut som dere har det godt sammen? Hvorfor føler du deg truet? ❤️

Jeg kan også være litt mer "på" i sosiale settinger. Det finnes selvfølgelig menn der ute som jeg klaffer bedre med på enkelte områder enn kjæresten, typisk felles interesser og jobb, men det betyr ikke at jeg umiddelbart ønsker å bytte kjæreste.

I mange tilfeller er jeg også en som skravler og ler, men så fort jeg setter meg i bilen med kjæresten så tar jeg et dypt pust og sier "så godt å bare være oss igjen".

Anonymkode: 4cbd4...bcd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I går var jeg og mannen min på en fest hos vennene våre + en del flere folk, som var våre venners venner. Utover festen så snakket mannen min mye med en dame. De diskuterte forskjellige temaer de syntes var interessante og jeg kunne se at begge to var ganske oppslukt i samtaleemnene. De lo også veldig mye sammen. Hun var tydeligvis en veldig humoristisk, vittig kvinne som hadde mange artige innslag i samtalen, noe mannen min syntes var kjempegøy. De lo og lo og lo sammen. 

Selv om de hadde akkurat det til felles så betyr ikke det at det truer deg. Som du sier er dere bestevenner dere har andre ting til felles og andre ting dere snakker om. 

Anonymkode: a543b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

- TS

Det er ikke sånn vi alle er altså. Jeg har mange veldig oppegående venninner med lav utdanning, og som er veldig med i samtale. Vil si at den smarteste og kvikkeste i replikken som jeg kjenner har fagbrev fra videregående, mens hun med doktorgrad ikke er så kjapp i replikken. Tenker at det er viktig å følge med på hva som skjer, men man må ikke ha høy utdanning.

Vil også si at det ikke er verken de smarteste eller morsomste jeg har falt for av menn. Jeg har alltid falt for de som kan sjarmere meg, og det er ikke basert på utdanningsnivå.

Anonymkode: 0c786...b3e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjære TS, han har jo valgt akkurat deg. Du har kvaliteter han liker, og hvis dere snakker sammen og er bestevenner så høres det ut som dere har det godt sammen? Hvorfor føler du deg truet? ❤️

Jeg kan også være litt mer "på" i sosiale settinger. Det finnes selvfølgelig menn der ute som jeg klaffer bedre med på enkelte områder enn kjæresten, typisk felles interesser og jobb, men det betyr ikke at jeg umiddelbart ønsker å bytte kjæreste.

I mange tilfeller er jeg også en som skravler og ler, men så fort jeg setter meg i bilen med kjæresten så tar jeg et dypt pust og sier "så godt å bare være oss igjen".

Anonymkode: 4cbd4...bcd

Helt enig! Jeg kan ha det kjempegøy ute med menn, både med høy og lav utdanning. Noen ganger får man også en god kjemi, men det betyr ikke at jeg vil bytte ut det jeg har hjemme.

Anonymkode: 0c786...b3e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...