Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte hadde mannen det litt for artig her?

Anonymkode: 44b7f...d91

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 21
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det, men det er jo ikke en dritt du kan gjøre med det hvis han faller for denne dama. Hun er som hun er og du er som du er. Forhåpentligvis setter mannen din dine kvaliteteter høyest.

Jeg har flere venninner og det er ulike ting jeg setter pris på med dem. Hun jeg ler høyest og mest med er ikke hun jeg regner som min nærmeste venninne.

Anonymkode: a5b32...dd3

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Så ta det opp med han da uten å være sur eller holde halsbånd er for stramt, om det er din «jobb» å være dama hans må du gjøre jobben 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner redselen. Men det er ikkke sikkert at det er det han ser etter i et forhold og at forelskelsen han i deg er sterkere.

Kan jo også hende han når han er på jobb og diverse ofte møter likesinnede og det ikke er noe nytt for han å le mye eller prate mye med noen. Bare at du ikke har sett det skje før. 

Anonymkode: 40ee9...aaa

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I går var jeg og mannen min på en fest hos vennene våre + en del flere folk, som var våre venners venner. Utover festen så snakket mannen min mye med en dame. De diskuterte forskjellige temaer de syntes var interessante og jeg kunne se at begge to var ganske oppslukt i samtaleemnene. De lo også veldig mye sammen. Hun var tydeligvis en veldig humoristisk, vittig kvinne som hadde mange artige innslag i samtalen, noe mannen min syntes var kjempegøy. De lo og lo og lo sammen. 

Han er nesten aldri sånn med meg. Jeg kan ikke få han til å le fordi jeg er ikke naturlig morsom. Jeg kan fint le av han, men han kan ikke le av meg. Jeg er heller ikke så flink til å diskutere ting som politikk og samfunnsproblemer, noe han er veldig oppslukt i. Han jobber også som forsker og hun var ingeniør, så de snakket på et vis samme type språk. Jeg jobber som barnehagelærer så jeg er liksom ikke helt «det». 

Jeg føler meg truet og trist nå. Plutselig kom det en dame (pen også) som kunne tilby han noe jeg absolutt ikke kan. Jeg lurer på om han kommer til å tenke at jeg er mangelfull fordi jeg ikke kan fange interessen og matche han like mye i samtaler. Vi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Anonymkode: 45d74...f99

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  Jobber med en rekke slike menn som en av få kvinner og disse damene deres matcher dem ikke overhode. En av kollegene mine er helt fremragende akademisk men er sammen med en kvinne som er som et barn. Hyggelig, søt og sikkert fin i bikini men totalt blåst. 

synd mannen din oppdager dette nå. Dere burde jo aldri ha vært sammen igrunnen for dere kan jo aldri ha noe å snakke om…..

og du ser jo nå hvordan det føles.

Anonymkode: 32ae9...dbe

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Alle har ulike kvaliteter, men forhåpentligvis liker man kjæresten sin kombo av egenskaper av en grunn. 

Hva er bra med dere og funker? Fokuser på det. Ut fra det lille du fortalte her høres dere veldig ulike ut i bunn, men det er trolig hodet ditt som tenker litt i de banene akkurat nå. 

Om jeg skal være litt brutalt ærlig; Det med felles humor begge veier, referanser fra samfunnsbildet og å.. være oppdatert er noe jeg setter ekstremt høyt i en partner selv (nødvendig). Samme gjelder høyere utdanning, ikke pga utdanningen i seg selv, men det er noe med å ha en lystig evne  til å bruke hodet på den måten. Jeg synes derfor dette hørtes litt kjedelig ut for begge parter om det stemmer? Sikker på at det er rett å være sammen, da?

Mannen din gjorde ikke noe galt. Skjer det, så skjer det. Verste du kan gjøre nå er å konfrontere han med det eller si han ikke kan ha det «så gøy» med andre damer 😅

Anonymkode: c72ab...d47

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle har ulike kvaliteter, men forhåpentligvis liker man kjæresten sin kombo av egenskaper av en grunn. 

Hva er bra med dere og funker? Fokuser på det. Ut fra det lille du fortalte her høres dere veldig ulike ut i bunn, men det er trolig hodet ditt som tenker litt i de banene akkurat nå. 

Om jeg skal være litt brutalt ærlig; Det med felles humor begge veier, referanser fra samfunnsbildet og å.. være oppdatert er noe jeg setter ekstremt høyt i en partner selv (nødvendig). Samme gjelder høyere utdanning, ikke pga utdanningen i seg selv, men det er noe med å ha en lystig evne  til å bruke hodet på den måten. Jeg synes derfor dette hørtes litt kjedelig ut for begge parter om det stemmer? Sikker på at det er rett å være sammen, da?

Mannen din gjorde ikke noe galt. Skjer det, så skjer det. Verste du kan gjøre nå er å konfrontere han med det eller si han ikke kan ha det «så gøy» med andre damer 😅

lyst og evne*. 

Kjenner meg også igjen i beskrivelsen kvinnen over her deler. Jobber også i en kunnskapsbedrift med mange oppegående og morsomme menn, som har valgt damer på et helt annet intellektuelt nivå enn dem selv. Fatter det ikke. I hverdagen min prater jeg og samboer om politikk, økonomi, humoristiske referanser fra SNL, har masse humor på samfunnstema, ironi og ler sammen ++ dagen lang. Hva prater disse folka med damene sine om hjemme?

Hva prater dere om, ts?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler bare om din dårlige selvtillitt og sjalusi. Hvis du tar dette utover mannen din så er du dum. Det vil ødelegge forholdet deres. 

Hvis det eneste han gjorde var å snakke og le med et annet menneske så må du faktisk klare å være så empatisk at du setter pris på at han hadde det hyggelig. Jeg forutsetter at de ikke satt på fanget til hverandre , delte drinker og utvekslet sultne blikk. 

Jeg var mannen i nøyaktid den situasjonen for mange år siden. Min daværende kone lagde skikkelig sur stemning om det dagen etterpå. Det samme skjedde ved en annen anledning. Sannheten er at jeg var både glad i og stolt av kona mi selv om hun ikke er akademiker. Men hun er et flott menneske og har en viktig jobb og vi hadde det mye fint sammen (på den tiden). Så at jeg blir sittende og snakke politikk og samfunn og fleipe om det med en person som jeg var på bølgelengde med har absolutt ikke noe å si. Men resultatet var at det ødela en tillitt i forholdet og i alle år siden så har jeg hatt redsel for å være for "jovial" i sosiale lag, og til og med fått kommentarer om at jeg er tilbakeholden og introvert. 

Vi er forresten skilt nå. Men ikke bare på grunn av dette selvfølgelig. Men det burde være lett å ekstrapolere hvordan dette ekteskapet utviklet seg. 

Anonymkode: e408f...96e

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow…takk for det? Så bare fordi jeg er barnehagelærer og ikke ingeniør eller lege, så betyr det at jeg er altfor uintelligent for ham? Derfor burde vi aldri ha blitt sammen?

Denne kommentaren fikk meg oppriktig til å bli gråtkvalt. Var målet ditt at jeg bare skulle føle meg helt verdiløs?

- TS

Ikke bry deg om den dritten der, typisk nesa i været bitcher

• Liker 24
  • Hjerte 7
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være sånn selv, noen ler jeg mer med enn andre. Det er bare en sånn type kjemi man får med noen.

Anonymkode: 62bc1...0ef

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  Jobber med en rekke slike menn som en av få kvinner og disse damene deres matcher dem ikke overhode. En av kollegene mine er helt fremragende akademisk men er sammen med en kvinne som er som et barn. Hyggelig, søt og sikkert fin i bikini men totalt blåst. 

synd mannen din oppdager dette nå. Dere burde jo aldri ha vært sammen igrunnen for dere kan jo aldri ha noe å snakke om…..

Altså, hjelp… 

Anonymkode: 00b12...3df

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Han har jo, ts, valgt «en som deg» som partner. Ok, så har dere ikke samme humor. Du interesserer deg ikke for hans «greier» (og han muligens ikke heller for dine?)

Men det at dere valgte hverandre som partnere, og ikke noen dere hadde mer til felles med, rent intellektuelt, betyr jo at dette ikke var noe viktig for noen av dere.

Eller tenker du at en eller begge av dere «tok til takke» med dette forholdet dere har? At en eller begge parter tenkte «dette duger» på tross av at han eller hun egentlig ønsket seg en noen type partner?

Anonymkode: f9f16...598

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann kan også være «inderlig» med andre i samtaler på fest, men det tenker jeg bare er hyggelig for han. Det er meg han er gift med og vi kjenner hverandre så godt at vi trenger ikke ha slike inderlige samtaler med hverandre og jeg stoler 100% på han. Ofte er det jo litt alkohol og annen stemning på fest/lag en det er hjemme hos oss  i hverdagen. 

Anonymkode: e3d32...84c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

I går var jeg og mannen min på en fest hos vennene våre + en del flere folk, som var våre venners venner. Utover festen så snakket mannen min mye med en dame. De diskuterte forskjellige temaer de syntes var interessante og jeg kunne se at begge to var ganske oppslukt i samtaleemnene. De lo også veldig mye sammen. Hun var tydeligvis en veldig humoristisk, vittig kvinne som hadde mange artige innslag i samtalen, noe mannen min syntes var kjempegøy. De lo og lo og lo sammen. 

Han er nesten aldri sånn med meg. Jeg kan ikke få han til å le fordi jeg er ikke naturlig morsom. Jeg kan fint le av han, men han kan ikke le av meg. Jeg er heller ikke så flink til å diskutere ting som politikk og samfunnsproblemer, noe han er veldig oppslukt i. Han jobber også som forsker og hun var ingeniør, så de snakket på et vis samme type språk. Jeg jobber som barnehagelærer så jeg er liksom ikke helt «det». 

Jeg føler meg truet og trist nå. Plutselig kom det en dame (pen også) som kunne tilby han noe jeg absolutt ikke kan. Jeg lurer på om han kommer til å tenke at jeg er mangelfull fordi jeg ikke kan fange interessen og matche han like mye i samtaler. Vi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Hva har du prøvd tidligere for å "matche" han da? Følger du med på samfunnet rundt deg? Setter du deg inn i saker og tar et standpunkt? Leser du bøker og utvider horisonten? Grubler over hvorfor ting er slik eller slik? Er nysgjerrig på ting? Leken? 

Eller er det bare slik at livet glir forbi og det er litt slitsomt med alle disse greiene?

Sorry at jeg er litt hard men har du gjort noe for å bedre disse sidene av deg selv? Siden du føler at det er noe du mangler?

Anonymkode: 8f94e...3db

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjønner din sjalusi, samtidig så er et forhold langt mer enn bare de samtalene for det man interiserer seg for.

Jeg har aldri vært i et forhold der praten flyter perfekt på interessen for noen av oss. Men har hatt en fin ro, latter, kos, samhørighet og det der uansett. kroppen bestemmer jo ikke hvem den liker.

Anonymkode: 40ee9...aaa

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...