AnonymBruker Skrevet 17. februar #41 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor du vasker håndklærne to ganger på høy temperatur? Allergi? Hadde det ikke da holdt å skylle de en ekstra gang? Eventuelt 95 grader uten vaskemiddel? Anonymkode: b32c9...d24 Det er bare for å få mest mulig av vaskemiddelet ut av dem. Vesker det meste av klær en ekstra gang (kort vask), for å unngå at vaskepulver (eller skyllemiddel) trekker inn i huden (kroppen/blodbanen). Ikke bra for noen, allergi eller ikke. (Andre gang med håndklær er kort vask, høyere vannstand, 60 grader.) Anonymkode: df12f...1cb
AnonymBruker Skrevet 17. februar #42 Skrevet 17. februar 95 grader uten vaskemiddel er ikke et alternativ fordi såpe trengs for å bryte overflatehinna på plagget. Men bruker minimalt med pulver da. Anonymkode: df12f...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #43 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 4.09): Jeg ville prøvd Høie. Har Princess håndklær, og de blir fort stygge og slitt synes jeg. Jeg har Høie sengetøy som jeg elsker!! Kjøpte også med en vaskeklut en gang (manglet noen kr til gratis frakt 🙈). Den kjenner du at er av god kvalitet! Anonymkode: ef6a9...b2e Ja kanskje jeg skal spandere på meg Høie😊 Anonymkode: 33527...b12 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #44 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 23.49): Tusen takk! Fant noen Kronborg på jysk.no, mye billigere enn Princess og Høie! Og de loer ikke i det hele tatt? Anonymkode: 33527...b12 Mine loer ikke, men godt mulig at kvaliteten har gått ned. Det gjør den dessverre på så mange ting. Anonymkode: 4574f...0e7
AnonymBruker Skrevet 20. februar #45 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 13.24): "Du bruker vel ikke tøymykner til håndklær?" "Skyllemiddel har en tendens til å legge seg som en hinne rundt fibrene, og forhindrer håndklærne fra å gjøre jobben de er ment til: Suge til seg fuktighet, slik at du - eller oppvasken - blir tørr" https://dinside.dagbladet.no/bolig/se-nar-du-bor-bruke-skyllemiddel/61317701 Unngå tøymykner Tøymykner er stort sett unødvendig, og huden kan reagere på stoffer fra tøymykneren som blir sittende i tøyet. I tillegg sørger tøymyknere for at håndklær og kluter får dårligere sugeevne, og at mikrofiberkluter fungerer dårligere. https://www.framtiden.no/tips/miljoebevisst-klesvask Anonymkode: df12f...1cb Jeg har jo sett dette skrevet, men jeg har ikke erfart at det stemmer. For min del har jeg vasket håndklær gjennom et forholdsvis langt liv, uten at jeg ønsker å slutte med skyllemiddel. Jeg synes det gjør klærne mykere og det gir en svak duft. Jeg bruker ikke stor mengde, og jeg har på ekstra skylling når jeg vasker. Har aldri opplevd at skyllemiddel "legger seg som en hinne, og hindrer håndklær i å suge til seg fuktighet", håndklærne mine gjør absolutt nytten sin, og jeg har dem så lenge at jeg blir lei av dem... Ikke har verken min hud eller andres (har ofte overnattingsgjester) tatt noe som helst skade av skyllemiddel, heller. Og det med sugeevne, som virker som det heftigste argumentet, det har ingen merket noe til. Håndklærne brukes jevnt og trutt, og du blir helt tørr når du tørker deg... Kan lure på hvem som sitter og dikter opp disse tekstene. Hvis man er superømfindtlig, og reagerer på alt mulig av parfyme, så kan jeg skjønne det. Men i en normal, vanlig husholdning, ser jeg ingen grunn til ikke å skulle bruke skyllemiddel, selvsagt uten å pøse på med store mengder, har jo hørt dem som sier at det stinker skyllemiddel, da har de brukt for mye, eller klærne er for dårlig skylt under vaskeprosessen. Anonymkode: beb20...e75 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #46 Skrevet 20. februar Jeg spurte Høie på mail idag om håndklærne deres loer, og fikk til svar at alle håndklær loer i starten, før det går seg til? Håndklærne jeg har hatt tidligere har aldri loet, ikke i starten heller. Det er først nå de loer masse, etter mange års bruk🤔 Ser dessuten at de er tom for den størrelsen og fargen jeg ønsker, og tilbudet de har nå gjelder bare ut uken. Er det noen som vet om Høie pleier ha tilbud jevnt og trutt? Anonymkode: 33527...b12
AnonymBruker Skrevet 20. februar #47 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg spurte Høie på mail idag om håndklærne deres loer, og fikk til svar at alle håndklær loer i starten, før det går seg til? Håndklærne jeg har hatt tidligere har aldri loet, ikke i starten heller. Det er først nå de loer masse, etter mange års bruk🤔 Ser dessuten at de er tom for den størrelsen og fargen jeg ønsker, og tilbudet de har nå gjelder bare ut uken. Er det noen som vet om Høie pleier ha tilbud jevnt og trutt? Anonymkode: 33527...b12 Alle håndklær loer absolutt ikke i starten, jeg har faktisk aldri hatt håndklær som loer! Dårlig unnskyldning for dårlige håndklær. Anonymkode: 4574f...0e7
AnonymBruker Skrevet 20. februar #48 Skrevet 20. februar De beste håndklærne jeg har er faktisk fra Ullared av alle steder. Husker ikke hva merket heter, men de var de dyreste de hadde. Er nå 8 år gamle og fortsatt like fine og god oppsugingsevne selv om de brukes mye og vaskes ofte. Har ikke tørketrommel, så de lufttørker. Anonymkode: 79145...34a
AnonymBruker Skrevet 21. februar #49 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 17.13): Ja. Ikea eller H&M. Jeg vasker håndklær på 90 grader og har enda ikke opplevd at IKEA håndklær har gått opp i sømmene. Noen av de har jeg hatt i sikkert 15 år nå. Folk som kjøper dyre håndklær har problemer. Anonymkode: e4ab3...e25 Hvilke problemer har folk som kjøper dyre håndklær? Anonymkode: 08494...730
AnonymBruker Skrevet 22. april #50 Skrevet 22. april Ikea har hatt best kvalitet av våre kjøp. Og vi har fra både Gant og Missoni. Ikea sine vinner 😊 Anonymkode: 7f640...664 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå