AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Del Skrevet 16. februar Det kommer ofte frem i diskusjoner om sex å sex starter i hodet og personlig i mitt tilfelle er det absolutt tilfelle. Jeg er dog nysgjerrig hvordan det har seg med de som sliter med å oppnå orgasme og da spesielt kvinner som ikke klarer å oppnå orgasme ved PIV. Så jeg spør, dere kvinner som sliter med å oppnå orgasme når det er snakk om PIV. Når starter sexen for deres del og tenker, leser eller snakker dere om sex ellers? Anonymkode: e28b4...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Del Skrevet 16. februar Jeg er en ekstremt seksuell person, er svært åpen og har mye erfaring. Men jeg sliter ofte med å få orgasme hvis jeg ikke er mentalt avslappet og opphisset. Kan være fysisk opphisset i kroppen, men allikevel slite med å få komme hvis det som surrer i hodet gjelder hverdag, jobb, vonde følelser eller lignende. Har også opplevd utallige ganger å nesten komme, men så bli avbrutt av en tanke, følelse eller lignende, og da er det gjort, da kommer jeg ikke. Spesielt ille er det hvis jeg føler meg stresset, eller at jeg tror partner begynner å bli sliten / lei fordi jeg bruker for lang tid. Er jeg derimot avslappet og mentalt opphisset, så kan jeg komme på minutter. Så ja, for min del er sex definitivt i hodet. Vet ikke on det alltid starter i hodet, noen ganger kan kroppen min respondere på ting, men sex uten at hodet henger med fungerer bare ikke. Anonymkode: 86ef9...0fc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Del Skrevet 16. februar Jeg er kvinne som aldri har fått noen vaginal orgasme. Ja, hjernen er det største erogene sonen. Det starter i hodet, fantasien osv. Men, så fortsetter det kroppslig og det er da det blir vanskelig. Fantasien er alltid bedre enn det som skjer. PIV er kjedelig, det er deilig akkurat i penetreringen og 10 sekunder etterpå, men så blir det bare pumping og da kjenner jeg ingenting. Det er lettere å få orgasme alene. Jeg får klitorisorgasme sammen med en mann dersom jeg bruker sexleketøy, men bare da. Det går ikke an å snakke med menn (de menn jeg har vært sammen med) om sex utenom når vi er i gang, for mannen klarer ikke holde seg om vi begynner å snakke om sex. Så jeg rekker aldri å tenke nok på det, jeg rekker aldri å bli skikkelig kåt for meg selv før mannen skal være med. Anonymkode: 73eea...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Del Skrevet 16. februar Mennesker er forskjellige. Jeg kan få orgasme selv om jeg har hodet helt andre steder. Selv om jeg mentalt ikke er til stede blir jeg våt ved berøring av f.eks. bryster og kyssing. Klitorisorgasme får jeg ikke, men jeg kan komme bare ved inntrengning, og flere ganger under vanlig samleie. Underveis blir jeg jo "med" mentalt likevel, i hvert fall delvis, men det er ikke en forutsetning. Anonymkode: 7fdf2...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #5 Del Skrevet 16. februar Sex starter i hodet for min del. Det optimale er å flørte med en intelligent person, kan være muntlig eller skriftlig. Humor, litt erting, mer og mer eksplisitt/ direkte. Kan komme ved å chatte frem og tilbake. Når jeg er sammen med en mann fantaserer jeg ofte, kan være om han, men kan også fantasere om andre situasjoner eller menn.. Anonymkode: f36fa...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #6 Del Skrevet 16. februar Ingen tanker kan få meg til å få orgasme når min erogene sone ikke blir stimulert. Anonymkode: 17308...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #7 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen tanker kan få meg til å få orgasme når min erogene sone ikke blir stimulert. Anonymkode: 17308...d2e Ja jeg tenker ofte på sex og får orgasmer. Men ikke av piv, fordi jeg er ikke bygd til det. Anonymkode: 17308...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #8 Del Skrevet 16. februar Spiller ingen rolle hvordan «mind set» jeg har, hvor kåt jeg etc. orgasme ved kun innvendig stimuli er helt sjanseløst. Samleie er godt de første sekundene, deretter blir det raskt kjedelig. Ved stimuli av klitoris får jeg orgasme bokstavlig talt i løpet av sekunder. Hver gang. Har vært sammen med mannen min i 21 år. Jeg har hatt minimum 1 orgasme hver gang vi har hatt sex. Uten unntak. Anonymkode: fa1fa...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #9 Del Skrevet 22. februar Starter definitivt i hodet. Kun opplevd klitorisorgasme. Dersom tankene er andre steder så kommer jeg ikke. Anonymkode: 426eb...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 14.54): Jeg er en ekstremt seksuell person, er svært åpen og har mye erfaring. Men jeg sliter ofte med å få orgasme hvis jeg ikke er mentalt avslappet og opphisset. Kan være fysisk opphisset i kroppen, men allikevel slite med å få komme hvis det som surrer i hodet gjelder hverdag, jobb, vonde følelser eller lignende. Har også opplevd utallige ganger å nesten komme, men så bli avbrutt av en tanke, følelse eller lignende, og da er det gjort, da kommer jeg ikke. Spesielt ille er det hvis jeg føler meg stresset, eller at jeg tror partner begynner å bli sliten / lei fordi jeg bruker for lang tid. Er jeg derimot avslappet og mentalt opphisset, så kan jeg komme på minutter. Så ja, for min del er sex definitivt i hodet. Vet ikke on det alltid starter i hodet, noen ganger kan kroppen min respondere på ting, men sex uten at hodet henger med fungerer bare ikke. Anonymkode: 86ef9...0fc "Orgasmen er skjør".. for den liker ikke noe som helst som er negativt" Da blir det du skriver både troverdig og lett å forstå.. Jeg tror det har blitt enklere for de "sliter" med orgasmen (også menn), med å sette seg inn i hvorfor/hvordan orgasmen skjer. Kvinner og menn burde samarbeide bedre, med å finne ut og fjerne det "negative" for å oppnå bedre nytelse. Og samarbeid og kommunikasjon i sex er så supersexy, det tilfører vår hverdag med betydelig positivitet💞 Onde tanker, bekymringer, grublinger, stress er den største årsaken som hindrer orgasmen. Selv om det er blitt litt vanlig i en travel hverdag, så påvirker det negativt for orgasmen. Sykdom i kroppen påvirker hjernen også, da prioriterer hjernen å gjøre kroppen frisk først.. Så orgasmen blir satt i pause modus. Tenk hvor hærlig alt hadde vært, hvis du var helt bekymringsfri? Med tanke på kunnskapen "Orgasme Forståelsen", så har orgasmene ligget på lur, som perler på en snor😇 Selve orgasmen er jo en premie, for at hjernen holder unna "negative" ting. Derfor er orgasmen så ufattelig deilig, for det er så frigjørende. Orgasmen frigjør jo en rekke hormoner også.. blandt annet lykke og mestringsfølelse.. Jeg tror du skjønner alt dette, for du har jo erfaring, seksuell forståelse og interesse. Men noen ganger lærer vi av hverandre, med å dele erfaring og meninger.. "Orgasme Forståelsen" er et hefte jeg holder på å skrive om, den tror jeg kan bli nyttig lesing for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Del Skrevet 23. februar Hvis hodet ikke er med har jeg ikke sjans til å få orgasme. I den såkalte «legesaken på Frosta» kom det frem at flere av kvinnene, sitat: «måtte klype seg i armen for ikke å få orgasme» mens han utførte handlinger de mener er overgrep. For meg hadde dette vært umulig. Om jeg hadde følt jeg hadde blitt utsatt for et overgrep, så hadde jeg ikke fått orgasme. Det er bare sånn jeg er skrudd sammen. Skjønner dog at andre kan ha det annerledes. Anonymkode: 5bea5...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #12 Del Skrevet 23. februar Hodet må ihvertfall være med om man skal oppnå orgasme. Man må på en måte hengi seg helt og bare slappe av og gjerne ha litt fantasier. Det nytter ikke å tenke på alt mulig annet, f.eks. hva man skal ha til middag osv. Kun PIV er ikke nok heller for det stimulerer ikke klitoris, så man må hjelpe til litt ekstra der.😊 Anonymkode: ff252...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Del Skrevet 23. februar Det sitter i hodet. Jeg har 3 steg til orgasme: 1. Tøm hodet for stress og bekymringer 2. Tenk på en sexy fantasi 3. La deg rive med bølgen, kjenn på urkvinnen i deg (drit i hvordan du ser/høres ut) I en hektisk hverdag kommer jeg ikke forbi steg 1. Da blir det også null orgasme, selv om jeg har partner eller leketøy tilgjengelig. Anonymkode: f937a...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå