Gå til innhold

Hvorfor kjøpte du den bilen du har nå?

AnonymBruker

Hvorfor kjøpte du den bilen du har nå?  

66 stemmer

1. 1. Jeg kjøpte bilen fordi

• Jeg liker de som eier bilmerket
      7
    • Jeg liker utseende og/eller teknologien
      59

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For noen valg? Jeg kjøper biler etter pris/kvalitet, hvor de er produsert (japan først å fremst) , hvor lett de er å skru på/delepriser og nøye undersøkelse av modellen om det er feil, om de oppfyller mitt behov, rust eller andre problemer.

Anonymkode: 1a28b...a06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøpte pga den kun hadde hatt 1 eldre eier før meg og gått ca 60k. 2007 modell. Så har en billig bil jeg betalte 50k for for 7 år siden i mange år til. 

Anonymkode: 6b7d0...9ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt tilfeldig. Den var til salgs, i orden, bare en eier, god pris og i nærheten. 

Anonymkode: 49356...cfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volvo XC90 bestilt og kjøpt hos Bilia i fjor. Ga oss alt vi ønsket i en bil. Stor, trygg, hybrid (rekkevidden rekker tur/retur jobb på el og er så langt den rimeligste bilen av alle hybrider/bensin og diesel biler vi har hatt), har plass til hele familien + noen til. Ekstra stort bagasjerom, massasje i front setene, har alt utstyr.

Anonymkode: 71d10...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (7 minutter siden):

Audi E-tron 55 quattro. 

Vi kjøpte den fordi den var god å kjøre med for mannen min (som er den som kjører), den var god å være passasjer.

Snodig at noen peil på bil anbefaler Audi eller VAG generelt. Scania er jo unntatt.

Nei,får da virkelig håpe at dere er like fornøyde om 10-15 år og føler att dere har gjort noe for miljøet og ikke kastet penger på havet.

Anonymkode: 34f5c...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snodig at noen peil på bil anbefaler Audi eller VAG generelt. Scania er jo unntatt.

Nei,får da virkelig håpe at dere er like fornøyde om 10-15 år og føler att dere har gjort noe for miljøet og ikke kastet penger på havet.

Min far har eid flere Audier og vært fornøyd med dem. Vi har vært storfornøyde de nesten 2 årene vi har hatt vår.

Å kvitte oss med bensinbilen er det beste vi har gjort. Vi sparer jo enormt med penger. Det har vært vårt primære mål. 

Mine foreldre har for øvrig hatt sin Nissan Leaf i 10 år, en bil som fremdeles går som en klokke. Batteriet er like godt som da de kjøpte bilen ny. De har nettopp kjøpt en ny elbil (annet merke), slik at de står friere til å bruke hver sin.

Min bilgale far har blitt elbilelsker. ;)

Ingen av oss har kjøpt primært for å spare miljøet, men fordi de er generelt billigere i drift, de er utrolig stillegående og det er digg å slippe bensin/diesellukta. Dessuten er de komfortable. 

Vi kommer aldri til å velge bensin eller diesel igjen.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en 10år gammel vw caddy for 10år siden. Gjør det meste selv av vedlikehold og håper den varer i noen år til. Den ser ut som et dass, men er i god teknisk stand. Kjøpte den da jeg synes formen er grei, har den motoren jeg ønsket og jeg trengte ikke billån for å kjøpe den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (8 minutter siden):

Min far har eid flere Audier og vært fornøyd med dem. Vi har vært storfornøyde de nesten 2 årene vi har hatt vår.

Å kvitte oss med bensinbilen er det beste vi har gjort. Vi sparer jo enormt med penger. Det har vært vårt primære mål. 

Mine foreldre har for øvrig hatt sin Nissan Leaf i 10 år, en bil som fremdeles går som en klokke. Batteriet er like godt som da de kjøpte bilen ny. De har nettopp kjøpt en ny elbil (annet merke), slik at de står friere til å bruke hver sin.

Min bilgale far har blitt elbilelsker. ;)

Ingen av oss har kjøpt primært for å spare miljøet, men fordi de er generelt billigere i drift, de er utrolig stillegående og det er digg å slippe bensin/diesellukta. Dessuten er de komfortable. 

Vi kommer aldri til å velge bensin eller diesel igjen.

Rart.er jo nettopp Folkevogn produkter og Leaf som har hatt mest problemer,lengst verksted opphold og utgifter etter utløpt garanti. Flere Audi's,holder det ikke med innkjøp av 1 eller 3 biler i løpet av en mannsalder da? Så selge med fortjeneste? Man skal ikke tape penger på å kjøpe bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Rart.er jo nettopp Folkevogn produkter og Leaf som har hatt mest problemer,lengst verksted opphold og utgifter etter utløpt garanti. Flere Audi's,holder det ikke med innkjøp av 1 eller 3 biler i løpet av en mannsalder da? Så selge med fortjeneste? Man skal ikke tape penger på å kjøpe bil. 

Javel, det er ikke vår erfaring. Vi opplever bilene generelt som driftsikre og gode. Generelt billige mtp vedlikehold også.

Og jeg snakker jo gjennom årenes løp, det blir jo noen biler på de 51 årene han har hatt lappen, det være seg bensin, diesel og elbil. Dessuten har det vært ganske vanlig med 2 biler, en til mamma og en til pappa. Han har drevet verksted og vært yrkessjåfør, så bil har vært viktig for ham. Og 1-3 ila en mannsalder? I min familie liker vi å kjøre bil, så da blir det ganske mye bilkjøring. Det blir nok derfor flere biler ila årenes løp.

Vi har ikke tenkt til å selge bilene, vi har dem for å bruke dem. I min familie er det vanlig å bruke dem til det ikke er noe særlig igjen å bruke. Derfor selges ikke Leafen, den har nå gått 290 000 helt knirkefritt og mine foreldre kommer til å bruke den til det ikke noe igjen av den. Men, de har kjøpt en ny elbil som har lengre rekkevidde da de er glade i langturer. Dessuten gir det større frihet.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nissan Leaf er en driftsikker og god bil og det har den vært i mange år. 

Du må ha bodd under en stein, om du ikke har fått med deg det. Det er en grunn til at Leaf'en selger i bøtter og spann 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Leaf? En av tidenes mest pålitelige biler?

Anonymkode: 34276...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kommer ikke opp bakken på sommerføre?😂 

Anonymkode: aa31e...5a9

BMW. Jeg sier ikke mer...

Anonymkode: a9a78...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 14.18):

Hvilket merke har du? 

Anonymkode: 8e1c8...b4d

Toyota Prius. Kjøpte den brukt, privat. Ville ha en driftssikker bil som er billig i drift.

Anonymkode: 98ac7...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høres fint ut da. Kanskje noe sånt jeg skal ha neste gang. Men ellers kanskje typen bil som forsvaret skal ha om det trengs da…

Anonymkode: cd80a...e6a

Er i en knall farge, så de blir i så fall enkle mål... 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 11.28):

Hva skjedde med den første som også bare gikk og gikk?

Anonymkode: 34276...29f

Den ble solgt, kjøpte en Volvo xc90. Men det var ikke pga s80 at jeg byttet. Den kan jeg tenke meg fortsatt går. Men etter mange andre Volvoer så ble den jeg har nå kjøpt som er helt lik, til og med fargen. Det skiftes kun slitedeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fordi jeg kjører mye (ca 60.000 km I året)  og vil ha en komfortabel sikker bil ble det en Mercedes E klasse. Kjøpt litt brukt,, hadde gått ca 10.000 km når jeg kjøpte den for snaut tre år siden, og nå har den rullet 186.000 km. Er på service ca hver 5 mnd, og så langt har det vært en driftsikker bra bil.

Når denne skal byttes om noen år får jeg vurdere på nytt om det finns noen elbiler som frister og kan funke tilfredstillende til mitt bruk.

Nå venter jeg på ny bensinbil, dette er entusiast bil og kommer kun til å bli brukt til rekrasjon i sommerhalvåret. 😀

Anonymkode: 83c82...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 22.42):

Folkevogn faktisk 🤣🤣  Noen dyrker Hitler,andre Musk....

#funfactupdate: Hitler er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMW - fordi den ticket alle boksene på det utstyret og den følelsen jeg ønsker av å kjøre bil, det er følelser mer enn  noe.. 

Anonymkode: 96837...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla model 3

Den fikk ny facelift, så jeg likte utseende og teknologien. Jeg liker bilen veldig godt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...