Gå til innhold

Hvorfor kjøpte du den bilen du har nå?

AnonymBruker

Hvorfor kjøpte du den bilen du har nå?  

66 stemmer

1. 1. Jeg kjøpte bilen fordi

• Jeg liker de som eier bilmerket
      7
    • Jeg liker utseende og/eller teknologien
      59

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skoda. Ville ha stasjonsvogn med 4x4, og automat. Liker utseende. Syns suvene ofte blir for brede og klumpete for meg. (Vet at der er vanesak) så ville ha stasjonsvogn. God plass til hund, unger og pikkpakk

Anonymkode: 00065...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er anti el bil 

Når livet har ingenting annet å by på, kan man jo ha det som hobby. På Kvinneguiden.

Anonymkode: 34276...29f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når livet har ingenting annet å by på, kan man jo ha det som hobby. På Kvinneguiden.

Jeg kommer nok ikke til å gå bort fra dieselbil med mindre jeg virkelig må. Elbil blir mitt aller siste valg. 

Anonymkode: 55997...e81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjempespennende og lykke til med dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilket merke har du? 

Anonymkode: 8e1c8...b4d

Kia.

Merket har en viss betydning, det at den er eid av Hyundai innga tillit til industriell forståelse. Jeg blir automatisk skeptisk til nye bilprodusenter: det er SÅ mange feller å gå i.

Teknologien hadde en del å si : vi var på jakt etter automat, og jeg primært ønsket DCT kasse, vi var interessert i hybrid på grunn av bruksområdene våre. Men det var en del andre kriterier som styrte bilkjøpet, så det var ikke bestemmende for merket.

Mitt problem med Tesla er hverken Musk eller teknologien, det er kjøpstryggheten: Gjennom Oljefondet er jeg også eier av Tesla, og jeg ser ikke så mye problemer med teknologien i bilene. Det er konstruksjonskvaliteten og mentaliteten rundt service og kundeoppfølging som er ekstremt Amerikansk og derfor ikke noe jeg tør å bruke en halv million pluss på.

Anonymkode: b3fdd...6c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

JEG KJØRER TESLA. 

Liker bilen, kommer ikke til å bytte. 

Anonymkode: aa31e...5a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Egentlig samboer som bestemte det her. Hadde jeg bestemt, hadde jeg kjøpt en billigere bil. Vi kjøpte en ny hyundai ioniq 5. Samboeren syns den ser veldig kul ut, og den er moderne. Har ikke hatt noe særlig problemer med den, har kun hatt den på verksted pga steinsprut. Men det er dyrt med helt ny bil :) Billigere i drift enn dieselbilen vi hadde først, da. 

Anonymkode: e226b...4f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en gammel fossilbil som er praktisk og overraskende pen og current for sin alder. Merket er kjent for sin sikkerhet. Jeg kjører nesten ikke bil, men trenger fra tid til annen å gjøre tunge innkjøp og flytte store gjenstander, så da er det mest praktisk å ha egen bil selv om den står stille i uker av gangen. Jeg foretar alt av service og enkle reparasjoner selv. Det er en interesse, og jeg sparer selvsagt masse på det.
Hadde jeg kjørt mer, ville jeg selvsagt kjøpt elbil. Det er så mange fantastiske biler på markedet og jeg er akkurat så miljø- og klimabevisst at dette påvirker mine valg.

Men inntil videre redder jeg fossilbilen min fra å bli vraket, og tenker at det er sunn ressursbruk. Så lenge den bare står der forurenser den ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ha en bil som var liten, siden jeg har svært begrenset parkeringsplass. En bil med firehjulstrekk, siden kommunen nedprioriterer brøyting og strøing og jeg er i jobb En bil med bensin, siden det blir mye småkjøring (diesel utgår) og ikke har lademulighet (elbil utgår). En bil med en relativt lav pris, siden jeg ikke har så masse penger. En bil med ganske godt rykte, som blir sett på som pålitelig og traust (og kanskje litt kjedelig). 

Da burde det være rimelig lett å gjette hvilket bilmerke jeg har kjøpt :) 

Anonymkode: fd312...078

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville ha en bil som var liten, siden jeg har svært begrenset parkeringsplass. En bil med firehjulstrekk, siden kommunen nedprioriterer brøyting og strøing og jeg er i jobb En bil med bensin, siden det blir mye småkjøring (diesel utgår) og ikke har lademulighet (elbil utgår). En bil med en relativt lav pris, siden jeg ikke har så masse penger. En bil med ganske godt rykte, som blir sett på som pålitelig og traust (og kanskje litt kjedelig). 

Da burde det være rimelig lett å gjette hvilket bilmerke jeg har kjøpt :) 

Anonymkode: fd312...078

Suzuki?

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herregud da må du "bare" få det lagt inn lader hjemme hos deg! Det er jo så greit atte! Ikke er det dyrt, ikke er det brannfarlig og ikke er det noe problem overhodet. Har du råd til bil har du råd til lader...

*ironi* 

Jeg er anti el bil 

Anonymkode: 836de...77a

Hehe... selvsagt kan jeg få montert en lader hjemme, men det hjelper ikke så mye når jeg må parkere 100 meter fra huset om vinteren pga bratt og isete bakke der det ikke hjelper med piggdekk (kommer så vidt opp med kjettinger). Mitt søsken som har elbil kommer ikke opp bakken på sommerføre heller...

Anonymkode: a9a78...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMW iX. Det var for få valg, så stemte ikke. Bryr meg ikke om merke, vi bytter hver gang vi kjøper ny bil, basert på hva som er på markedet da. 

Størrelse (god bagasjeplass og romsling inne), trygghet (i kollisjonstester etc), firehjulstrekk, og el. var viktig. Teknologien er så god i alle moderne biler at det har jeg satt meg lite inn i, men setter pris på ting som kameraer (sorround view), skjerm, lyd, tilvalg på kjøreegenskaper, hands free bagasjeluke, sportseter, og mye jeg ikke kan navnet på en gang.. 

Anonymkode: fc1a3...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Volvo xc90.

Super fornøyd, er mulighet til 7 seter, trygg og stor bil. 

Jeg elsker den!

Anonymkode: f19d2...32f

Jeg hadde en slik i flere år, helt til den gikk i nødmodus. Fikk aldri til å fikse det. Det kom igjen og igjen og igjen. Til slutt solgte den. Ellers en fin og trygg bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Volvo s80. Den går samma hva. Gammel som få. Min andre s80 som bare går og går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hehe... selvsagt kan jeg få montert en lader hjemme, men det hjelper ikke så mye når jeg må parkere 100 meter fra huset om vinteren pga bratt og isete bakke der det ikke hjelper med piggdekk (kommer så vidt opp med kjettinger). Mitt søsken som har elbil kommer ikke opp bakken på sommerføre heller...

Anonymkode: a9a78...bf6

Kommer ikke opp bakken på sommerføre?😂 

Anonymkode: aa31e...5a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hmmmmmm skrev (3 timer siden):

Jeg har en Volvo s80. Den går samma hva. Gammel som få. Min andre s80 som bare går og går

Hva skjedde med den første som også bare gikk og gikk?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvilket merke har du? 

Anonymkode: 8e1c8...b4d

Skoda... kjøpte den fordi den passet til behov, pris og fikk en pent brukt bil for ok pris fra familie.
Hadde erfaring med Skoda fra før som en nesten evigvarende sak med lave kostnader.

Dret i utseende, farge, teknologi og hvem som eier bilmerket.

Anonymkode: 854cd...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var over et år leveringstid på bilen, tror det særlig var AWD som gjorde det. Tenkte jeg måtte være ut i god tid slik at jeg fikk den før den gamle Toyotaen kollapset.

En Toyota som kollapser? Skjer ikke, vettu' , den går og går. Nå har jeg en ny bil jeg egentlig ikke har bruk for😁

Anonymkode: 4c22d...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Punkt 3 Fremkommelighet

Nissan x-trail.

Anonymkode: b6b24...290

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen av alternativer passer. Aldri valgt bil på grunnlag av de to valgene.

Velger bil først og fremst på kjørekomfort. Som en kort person, er det mange biler som ikke passer. Nåværende bil ble valgt fordi jeg fikk valget mellom stasjonsvogn eller sedan. Da valgte jeg stasjonsvognen, en ford som drives på diesel. Fikk bilen i gave.

Anonymkode: 837dc...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...