Gå til innhold

Hvorfor kjøpte du den bilen du har nå?

AnonymBruker

Hvorfor kjøpte du den bilen du har nå?  

66 stemmer

1. 1. Jeg kjøpte bilen fordi

• Jeg liker de som eier bilmerket
      7
    • Jeg liker utseende og/eller teknologien
      59

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket merke har du? 

Anonymkode: 8e1c8...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøpte hos merkeforhandler.

Anonymkode: 0dfaa...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kia

min 3 kia, kjøper ny bil og skifter etter ca 5 år, bilen har da 2 års garanti igjen

Anonymkode: 91899...59a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NIO, ble nysgjerrig på merket etter å ha hørt og lest en del om det. Prøvekjørte og den innfridde både krav og forventninger. Ekstra pluss for at det er batteribytte-stasjon i nærheten. 

Anonymkode: 2ae31...8ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, ledende spørsmål om Tesla-eiere i denne "undersøkelsen"?

Vi har p.t. 3 registrerte biler. En Kia, en Nissan Leaf og en samlebli. Leafen er bare den billigst mulige bilen å eie trygt og pålitelig. Svært få feil på alle Leafer vi har hatt (opptil tre samtidig i denne storfamilien) og superlave driftskostnader. Kia er rimelig og god. Samlebilen er kun for følelser og til å dra på fjelltur med stil.

Anonymkode: 34276...29f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en -21 modell Opel Corsa e.

At det ble den er fordi jeg synes den gav meg mye bil for pengene. Er veldig fornøyd med bilen. Liker at den har akkurat passe med "duppeditter" og ikke sånn svær skjerm i midten (som jeg mener er på grensen til trafikkfarlig). 

Min far (som har hatt mange biler opp gjennom og som er Opel mann) anbefalte meg å se nærmere på Corsa'n, da han hadde lest masse bra om den. 

Jeg har elbil for første gang og det er kun jeg som bruker bilen. Derfor har jeg heller ikke bruk for en stor bil. Eller stort bagasjerom, lang rekkevidde eller masse hestekrefter. 

Jeg er strålende fornøyd med bilen min 😊 

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

NIO, ble nysgjerrig på merket etter å ha hørt og lest en del om det. Prøvekjørte og den innfridde både krav og forventninger. Ekstra pluss for at det er batteribytte-stasjon i nærheten. 

Hvor ofte bytter du batteriet?

Anonymkode: 50fd1...dde

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mangel fulle svar alternativer, ingen av delene. Da det betyr 0 pg niks for bilkjøp

Anonymkode: 70f20...9c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor ofte bytter du batteriet?

Anonymkode: 50fd1...dde

Kan bytte to ganger i måneden inkludert i BAAS-avtalen. Men har ikke noe fast intervall, lader stort sett hjemme til en lav pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant en 4 år gammel dieselbil med automat, og den skal jeg ha til den blir urgammel så jeg får kjøpt en ny sli bil. Elbil er søppel som jeg aldri vil eie.

Anonymkode: 4150f...8b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fant en 4 år gammel dieselbil med automat, og den skal jeg ha til den blir urgammel så jeg får kjøpt en ny sli bil. Elbil er søppel som jeg aldri vil eie.

Anonymkode: 4150f...8b8

Åssen kan du vite at elbil er søppel om du aldri har eid en? 😆

Endret av Mardina
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bilen jeg har fordi den var 1) elektrisk - det trengte jeg pga jeg må gjennom mange bommer, og per km var det ca 1/3 av det vi betalte for bensin 2) jeg var kjent med merket fra før 3) det var omtrent det eneste jeg hadde råd til på det tidspunktet (120 000)

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volvo xc90.

Super fornøyd, er mulighet til 7 seter, trygg og stor bil. 

Jeg elsker den!

Anonymkode: f19d2...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Peugeot 5008, 2021 modell, med automat. Kjøpt fordi den er romslig, god å kjøre, automat ettersom mannen har ødelagte knær og sliter med manuell når vi skal på langtur (jeg hadde ikke kjøpt automat om ikke det for han!) Og vi gikk for diesel. Ønsker IKKE EL i garasjen, det blir enten fossilbil ellers får det bare være.

Anonymkode: 836de...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har jo åpenbart en agenda, ts, men den skal du få lov til å avsløre selv.

Nei, jeg kjøpte ikke bil fordi eLoN mUsK eR KuL. Jeg ofret han ikke en tanke da jeg kjøpte bilen min. Kjøpte den fordi den er billig i drift, hadde bra ladenettverk, bra batteritid, driftssikker, trafikksikker, det ble mer og mer stabile biler og færre klager, enkel å forholde seg til og gøy å kjøre. Fikk en god deal og sparte 60 000 kr på nypris.

Anonymkode: 0fd3c...f1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen av delene. Jeg trengte en bil for å kjøre fram og tilbake til jobb om vinteren (sykler om sommeren). Fikk en 10 år gammel Nissan Qashqai til en grei pris, så da ble det den. Elbil er ikke aktuelt her jeg bor, har ikke lademuligheter hjemme eller på jobb, og nærmeste ladestasjon er 2 mil og en ferjetur unna.

Anonymkode: a9a78...bf6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen av delene. Jeg trengte en bil for å kjøre fram og tilbake til jobb om vinteren (sykler om sommeren). Fikk en 10 år gammel Nissan Qashqai til en grei pris, så da ble det den. Elbil er ikke aktuelt her jeg bor, har ikke lademuligheter hjemme eller på jobb, og nærmeste ladestasjon er 2 mil og en ferjetur unna.

Anonymkode: a9a78...bf6

Herregud da må du "bare" få det lagt inn lader hjemme hos deg! Det er jo så greit atte! Ikke er det dyrt, ikke er det brannfarlig og ikke er det noe problem overhodet. Har du råd til bil har du råd til lader...

*ironi* 

Jeg er anti el bil 

Anonymkode: 836de...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har etterhvert fått såpass mange unger at 7 seter ble nødvendig. Bor i Oslo og kjøper ikke bil oftere enn at jeg kunne legge litt i det så da ble det Mercedes EQB. I dag hadde jeg vurdert Kia EV9, men veldig fornøyd med EQBen. 

Anonymkode: d74f9...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk beskjed av nærmeste familie at du kan ikke kjøpe noe annet enn elbil. Prøvde flere og endte opp med den jeg har nå. Kun kjørt 1000 km da jeg kjøpte den. Utseende er litt sært. Beste valget! Liten nok og passer til bare meg. Pendlet 9 mil t/r jobb. Kjørt 69.000 og har kun skiftet bremseskiver foran. Morsom å kjøre. Lader for det meste hjemme. Billig i drift.

Anonymkode: c2ad6...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilket merke har du? 

Anonymkode: 8e1c8...b4d

Passat, kjøpte pga pris. 10k samlet etter fiksing, godkjent 2 år fra nå, strøkent interiør, strøken utvendig. Ingen feil per dags dato. 

Anonymkode: 55997...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...