Gå til innhold

Spiser dere middag hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er middagen det viktigste måltider. Er der alle er samlet rundt bordet å spiser og prater om dagen

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spiser ikke middag hver dag. I ukedager blir det lettvint. Har bare 3 timer etter at jeg kommer hjem fra jobb før jeg må legge meg. Lettvint er havregrøt, frossenpizza mm. Jeg bor alene så da gjør jeg som det passer meg. 

Anonymkode: e8865...6b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dropper middag hvis anledningen byr seg = barna er borte, jeg av en eller annen grunn ikke liker det vi skal ha (jada jeg vet, ikke voksent!). Jeg vil mye heller ta et par brødskiver, rett og slett fordi jeg ikke er glad i middagsmat. Heldigvis for kroppen min er det sjelden det lar seg gjøre, for den trenger jo variasjon og grønnsaker -++.

Anonymkode: ac8e2...2c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.25):

Teit tråd. Alle spiser middag hver dag. 

Anonymkode: 22750...415

Ekspander  

Nei det gjør vi ei.

Anonymkode: dabb5...333

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det brødmat du spiser da eller? Som ikke er middag. Jeg spiser gjerne «middag» tre ganger om dagen. Trenger kkke være så avansert. Men gidder ikke skiver til hvert måltid. Kan f.eks varme fiskekaker på brød eller med rester av ris . Steke poteter og egg, lage en salat osv osv. sørger for å ha mye rester. Men nå er jeg mer opptatt av protein og grønt en gjennomsnittsnordmannen. 
jeg mener middag er viktig pga at da får man gjerne i seg mer grønnsaker og mer protein. 

Anonymkode: 03a2a...7ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Gjør det. Synes det er fin jobbavkobling å lage mens jeg ser Dagsnytt 18. Men kan finne på å gjøre det enkelt når alene hjemme. F eks varm karbonade i lompe, eller en Fjordland fiskesuppe med ekstra grønt og fiskekake i. Men noe varmt middagaktig liker jeg å ha hver dag☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.25):

Teit tråd. Alle spiser middag hver dag. 

Anonymkode: 22750...415

Ekspander  

Nei, det stemmer ikke. 

Jeg har hatt perioder med dårlig råd og har ikke hatt mulighet til å spise varm middag hver dag. Da har det blitt brødskiver med pålegg i steden for. Brød lager jeg selv. 

Du har kanskje aldri hatt dårlig råd selv, men det finnes folk i Norge som går sulten til sengs. Tenk litt over det, før du slenger ut sånne kommentarer igjen 🙄

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min middag/"middag"  hver dag er først en stor salat (bare grønnsaker=, og så müsli eller havregrøt. Har alltid likt typisk "frokost-mat" bedre enn typisk "middagsmat", så siden jeg bor alene, går jeg for det. Det er nok ikke det sunneste, men...

Anonymkode: 4df62...c49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må ha et varmt måltid hver dag ja. Brød spiser jeg maks til ett måltid. 

Anonymkode: 0047a...460

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha et varmt måltid hver dag, selv om det noen ganger "bare" blir et ostesmørbrød. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser middag hver dag, men ikke alltid det blir en "typisk" middag. F.eks. noen dager spiser jeg bare ostesmørbrød. Kan også spise brød med eggerøre f.eks. til middag. Passer på å alltid spise litt grønnsaker i tillegg. Brødet baker jeg selv. 

Men vanligvis blir det typisk middagsmat, forsøker å variere litt - bønnegryte med couscous, hjemmelaget lasagne, pastaretter, bakt potet med div fyll, pannekaker, tomatsuppe med egg, taco etc. Lager mat fra bunnen av.

Anonymkode: 91f6f...603

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør vi. Jeg elsker middag, det er dagens beste måltid for min del og ikke noe jeg vil droppe. Men man må jo ikke spise varm mat hver dag, så spis det du har lyst på. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal i utgangspunktet spise 4 måltider + et mellommåltid i tillegg.

Mitt tips er å lage matprep du kan fryse, f.eks om du koker opp 2 poser med toro meksikansk gryterett, og fryser alt ned, så slipper du å lage noe hver dag.

Etter å selv bli vegetarianer (ikke for å presse noen til å bli det altså) fikk jeg mye mer motivasjon til å lage mat, så kanskje prøv å lage nye spor og prøve nye ting? Kanskje du får tilbake gleden i mat:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser tre fullverdige måltid om dagen. Kan være varmmat, kan være kaldt, uavhengig av hvilket måltid det er. Ofte er måltidet midt på dagen større enn dagens siste måltid. I dag har vi kjøleksapsgrøt med bær til frokost. Fritatta med salat til lunsj. Og så lager jeg en potet- og purreløkssuppe utpå kvelden. 

Trikset for min del er å planlegge uka, og gjerne lage opp dobbelt slik at suppen i kveld, også kan være lunsj i morgen. 

Anonymkode: f5e86...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Mardina skrev (På 16.2.2025 den 17.42):

Nei, det stemmer ikke. 

Jeg har hatt perioder med dårlig råd og har ikke hatt mulighet til å spise varm middag hver dag. Da har det blitt brødskiver med pålegg i steden for. Brød lager jeg selv. 

Du har kanskje aldri hatt dårlig råd selv, men det finnes folk i Norge som går sulten til sengs. Tenk litt over det, før du slenger ut sånne kommentarer igjen 🙄

Ekspander  

Jeg har aldri spist brød. Men spiste varmmat så godt som hver dag, også som student, ofte tre ganger om dagen. Finnes veldig mye varmmat som er rimeligere enn brødskiver med pålegg. En gjenganger hos meg som student var linsegryte, med det jeg fikk tak i av rimelige grønnsaker i sesong. 

Anonymkode: f5e86...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middag hver dag, ja. Det er er stort sett det måltidet som aldri droppes. Et varmt,større måltid pr dag er godt.

Vi er to som bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste middag hver dag når vi var en familie.

Etter at barn har flyttet ut, og jeg ble skilt, skal jeg innrømme at jeg slurver en god del.

Jeg spiser ofte bare brødskiver med godt pålegg, det kan være fisk eller egg, ostesmørbrød, eller bare en god salat med for eksempel fetaost i. Spiser vel skikkelig middag tre-fire dager i uken. Er ikke så glad i å kokkelere, men koser meg jo med maten når jeg først gjør det.

Til dere fine folk som poster i tråden om middagsmat: Dere gir meg ofte inspirasjon.

Anonymkode: 8c3fd...158

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...