AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Del Skrevet 16. februar Er litt matlei for tida og vil egentlig bare droppe middagen. Går det fint å gjøre det eller bør man spise middag hver dag? Spiser dere middag hver dag? Jeg bor alene så går ikke utover noen andre at jeg ikke lager middag. Anonymkode: 5b81d...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Del Skrevet 16. februar Det er vel ingen regel som sier at en middag må være "middag". Men noe bør man jo spise. Bor alene jeg også, og av og til blir det da enkle løsninger. Enten kan det bli helt vanlige brødskiver, eller kanskje at jeg lager noe slikt som litt rikelig med eggerøre/omelett på brødskiven som jeg da spiser med kniv og gaffel. Eller kanskje noe ostesmørbrød varmet i ovn/mikro. Slik at det blir noe litt mer enn helt vanlig frokost/kvelds. Anonymkode: 53310...297 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Del Skrevet 16. februar Gjør som du vil. Hva du kaller et måltid, betyr ikke noe. Anonymkode: 9c4c1...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Del Skrevet 16. februar Ja, er jo dagens høydepunkt matmessig. Anonymkode: 04d1c...095 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #5 Del Skrevet 16. februar Spis hva du vil. Viktigste er at du får i deg nok næring. Selv er middag mitt favorittmåltid, så det hopper jeg så og si aldri over. Anonymkode: 29dd9...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 16. februar #6 Del Skrevet 16. februar Ja. Middag er det viktigste måltidet for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #7 Del Skrevet 16. februar Hva legger du i middag? Ett måltid innenfor ett vist tidspunkt? Ett varmt måltid? Ett større måltid? Jeg spiser alltid ett måltid mellom kl 18 og 20. Som oftest ett større varmt måltid, men noen ganger er det bare to brødskiver. Jeg dropper nesten alltid frokost, lunsj og kvelds da. Middag er for det meste eneste måltidet jeg spiser. Hvis jeg har spist lunsj, så blir middagen kun brødskiver. Anonymkode: a68b7...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #8 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er litt matlei for tida og vil egentlig bare droppe middagen. Går det fint å gjøre det eller bør man spise middag hver dag? Spiser dere middag hver dag? Jeg bor alene så går ikke utover noen andre at jeg ikke lager middag. Anonymkode: 5b81d...36d Selvfølgelig spiser vi middag hver dag, har barn så . Anonymkode: 2e375...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva legger du i middag? Ett måltid innenfor ett vist tidspunkt? Ett varmt måltid? Ett større måltid? Jeg spiser alltid ett måltid mellom kl 18 og 20. Som oftest ett større varmt måltid, men noen ganger er det bare to brødskiver. Jeg dropper nesten alltid frokost, lunsj og kvelds da. Middag er for det meste eneste måltidet jeg spiser. Hvis jeg har spist lunsj, så blir middagen kun brødskiver. Anonymkode: a68b7...27f Du inntar bare 400 kcal per døgn? Middag er viktig ja, akkurat som frokost og lunsj. Anonymkode: 6cd47...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #10 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva legger du i middag? Ett måltid innenfor ett vist tidspunkt? Ett varmt måltid? Ett større måltid? Jeg spiser alltid ett måltid mellom kl 18 og 20. Som oftest ett større varmt måltid, men noen ganger er det bare to brødskiver. Jeg dropper nesten alltid frokost, lunsj og kvelds da. Middag er for det meste eneste måltidet jeg spiser. Hvis jeg har spist lunsj, så blir middagen kun brødskiver. Anonymkode: a68b7...27f Det høres ikke sunt ut. Anonymkode: 29dd9...e39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #11 Del Skrevet 16. februar Jeg lever for middag og spiser gjerne middsgsmat også til lunch 😅🤤 Anonymkode: b98de...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar Hva er middag? Varm mat? Nei, du må ikke spise varm mat hver dag. At du får i deg næring og nok proteiner er viktigst. Anonymkode: 57184...684 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #13 Del Skrevet 16. februar Det viktigste er vel at du får i deg næringsrik mat. Når du spiser,om det er varmt eller kaldt,eller hva du kaller det,spiller jo liten rolle... For min egen del vil jeg gjerne ha et varmt måltid til middag hver dag. En sjelden gang det ikke er tid til å lage en stor middag,blir det ostesmørbrød eller stekt egg eller noe istedet. Føler det ville mangle noe om jeg bare spiste kald mat en hel dag,tror jeg. Anonymkode: f7540...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #14 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du inntar bare 400 kcal per døgn? Middag er viktig ja, akkurat som frokost og lunsj. Anonymkode: 6cd47...1ba Hvor i all verden fikk du de kaloriene fra? Tror ikke jeg har spist ett måltid med så lite kalorier på 10 år..... uansett om jeg spiser varmmat, brødskiver eller salat så er absolutt alle måltider langt over 400kcal... Jeg ligger ganske jevnt på 1700 kcal pr dag... Noen dager er jeg på 2300 kcal. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det høres ikke sunt ut. Anonymkode: 29dd9...e39 Ett måltid om dagen og periodisk faste er ikke usunt hvis man sørger for tilstrekkelig næring i maten man inntar... Anonymkode: a68b7...27f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #15 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor i all verden fikk du de kaloriene fra? Tror ikke jeg har spist ett måltid med så lite kalorier på 10 år..... uansett om jeg spiser varmmat, brødskiver eller salat så er absolutt alle måltider langt over 400kcal... Jeg ligger ganske jevnt på 1700 kcal pr dag... Noen dager er jeg på 2300 kcal. Ett måltid om dagen og periodisk faste er ikke usunt hvis man sørger for tilstrekkelig næring i maten man inntar... Anonymkode: a68b7...27f 1700-2300 kcal utelukkende fra middagen? Eller spiser du noe annet i tillegg? Jeg reagerte på lite kalorier fordi du skriver at du ofte dropper frokost, lunsj og kveldsmat. Derfor sitter du igjen med kun middag.. Anonymkode: 6cd47...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #16 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1700-2300 kcal utelukkende fra middagen? Eller spiser du noe annet i tillegg? Jeg reagerte på lite kalorier fordi du skriver at du ofte dropper frokost, lunsj og kveldsmat. Derfor sitter du igjen med kun middag.. Anonymkode: 6cd47...1ba Det er hele poenget med ett måltid om dagen, at det er større måltider som dekker hele dagsbehovet. Anonymkode: a68b7...27f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #17 Del Skrevet 16. februar Jeg har tilgang til varmmat i kantina til lunsj. Som regel blir det til at jeg dropper varm middag hjemme mandager, for da kjøper jeg et ferskt brød og synes det er like greit. Varmlunsjen er ikke alltid like god, så ofte tar jeg bare brød, pålegg og salat/grønnsaker, da spiser jeg som regel middag hjemme. Ofte har jeg hjemmekontor på tirsdager og da kan jeg lage skikkelig middag som krever litt forberedelser (skrelle poteter etc) og ha maten klar til ganske tidlig og samtidig lager jeg nok til trester til dagen etter eller gjerne til torsdagen. Anonymkode: 17574...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #18 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): 1700-2300 kcal utelukkende fra middagen? Eller spiser du noe annet i tillegg? Jeg reagerte på lite kalorier fordi du skriver at du ofte dropper frokost, lunsj og kveldsmat. Derfor sitter du igjen med kun middag.. Anonymkode: 6cd47...1ba Men da har man selvsagt mye større måltid. Jeg fungerer absolutt best på OMAD (one meal a day) og en liten snack i timen etter middag. Anonymkode: aab0e...35f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #19 Del Skrevet 16. februar Ikkje kvar dag. Det hender eg hopper over middagen. Som regel ete eg middag. Eg har som motto at eg ikkje trenger eller må spise om eg ikkje er sulten. Har eg det travelt kan "middagen" bli to kokte egg, og heller ete sikkelig til kvelds. Anonymkode: 380d6...cad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #20 Del Skrevet 16. februar Teit tråd. Alle spiser middag hver dag. Anonymkode: 22750...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå