AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Jeg hadde hørt at eggløsningstester kunne bli positive ved graviditet, og tok en for morro skyld da jeg hadde en liggende. Er i dag 9+0. Teststreken ble kjempesterk og dobbelt så tykk, mens kontrollstreken ikke ble synlig før et par minutter senere. Hva skyldes egentlig dette? Hadde positiv eggløsningstest i forkant av denne graviditeten, men den var ikke på langt nær så sterk/positiv. Anonymkode: 582eb...262
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Eggløsningshormonet (lh) og graviditetshormonet (hcg) er veldig likt bygd opp, men hcg har en ekstra del, som er det graviditetstester slår ut på. Eggløsningstester slår ut på den delen som er felles for begge. Finner ikke kilder på det nå, men mener det var det jeg leste. Lh ligger på 14,0 - 95,6 IU/L under eggløsning, mens hcg over 10 IU/L tyder på at man er gravid. Så stiger hcg-verdiene raskt de neste ukene. Da er det ikke så rart at eggløsningstesten slår ut godt. Jeg har heller aldri fått så sterk strek som da jeg var gravid. Anonymkode: c2cf1...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå