Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For deg og hvorfor?

Anonymkode: 7f14c...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første. Fordi jeg klarer ikke å være kvalm. Finnes ikke noe verre

AnonymBruker
Skrevet

Første pga kvalmen, dårlig matlyst og mye stress på jobb. 2 og 3 var/er en drøm! 🥰

Anonymkode: fad7f...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Begge suger!

Anonymkode: bfc66...e27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første, helt klart, så ekstremt kvalm og spydde hver dag og gikk ned i vekt, kjempetrøtt, samtidig skal du fungere på jobb. 😅

Etter det var både 2. og 3. helt fine! God form, kunne både jobbe og trene som vanlig, bare bekkenløsning. Men det gikk veldig greit. Også får du påtvunget 3 uker fri på slutten der, kan være litt kjedelig, men gjorde masse praktisk da, trente, hadde lunsj dater og sånn, det var jo bare kos. Har vært slik for meg alle 4 gangene. 

Anonymkode: 11f6d...3ea

Skrevet

Med de to første var tredje trimester hardest, fordi jeg ikke var kvalm med dem i første trimester. Med nummer tre var jeg kvalm fra uke 7-14 og det var definitivt mye verre enn tredje-trimester-trøtthet😅 nå har jeg vært heldig å slippe unna bekkenløsning også da, ser for meg at det kan være skikkelig slitsomt på slutten😅

AnonymBruker
Skrevet

For meg; ingen. Jeg må være en av de få, heldige, som bare har kost meg i svangerskapene. Ingen kvalme, halsbrann, bekkenløsning eller  hormonsvingninger. Bare voksende mage. Eneste var at jeg måtte ofte tisse, det varte hele svangerskapene, og at jeg cravet vannmelon (noe som garantert ikke hjalp på tissetrangen😄) Når jeg leser her inne, føler jeg meg veldig heldig. Og så vil jeg si at alt kan være helt i orden selv om man ikke har noen typiske graviditetstegn 🙂

Anonymkode: 19794...290

• Hjerte 1
Skrevet

Alle tre på hver sin måte. Å være gravid er absolutt ikke noe kjekt. Heldigvis er premien verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tredje. Jeg var gravid med tvillinger og var så tung og lå derfor den meste av tiden for å avlaste livmorhalsen. I tillegg til halsbrann, urolige bein, kløe i ett sett og generelt sliten. Fikk også svangerskapsforgiftning på slutten.

Jeg var ikke kvalm i starten så jeg var heldig der.

Anonymkode: bacfd...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Tredje er verst, uten tvil. 

Ja, jeg var kvalm de 3-4 første månedene og gikk ned 5kg men siste del av svangerskapet hadde mange plager. Muskelkramper, uendelig mange doturer, bekkenløsning, apetitten til en panda og ikke minst hetetokter, tung kropp, hovne ben,ansikt og smerter i lysken. 

Anonymkode: c6337...37a

AnonymBruker
Skrevet

På vei med nummer to. Første hittil! Føles ut som fatigue døgnet rundt. 🫣 Ligger flat i helgene for å holde ut på jobb.

Anonymkode: eb946...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater alt med graviditeten, men skal jeg velge så er 3. verst. Jeg har ikke slitt med kvalme svangerskapene (2 stk) men har derimot fått fæle bekkenplager og kronisk utmattelse som ikke akkurat har blitt bedre i 3. trimester. I siste graviditeten var jeg helt tom og var sykemeldt de siste 3 mnd selv om jeg «bare» har kontorjobb. 

Anonymkode: 4fcec...096

AnonymBruker
Skrevet

Alle var fæl på hver sin måte. I første trimester var jeg kjempekvalm og spydde masse så jeg var sykemeldt fra uke 6. I andre trimester holdt jeg på å svette ihjel, var mye uvel (måtte gå og legge meg ned på gulvet hvis jeg satt i møte som varte mer enn 15 minutt), fikk bekkenproblemer og måtte få svangerskapspenger fra typ uke 28 med mye og kraftige kynnere. Tredje trimester varte ikke så lenge for meg, i og med at jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning, så babyen måtte ut i uke 34. Da var jeg så dårlig at jeg bare lå i en sykehusseng i 1 uke før babyen kom ut, og hadde så kraftige hevelser at jeg sleit med å bøye fingrene og fikk ikke på meg sandalene engang. 

Jeg føler jeg fikk "alt" utenom diabetes i svangerskapet da 🙈 Så var sikkert ganske uheldig. 

Anonymkode: 6cc47...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Merket ikke noe ubehag under graviditeten, bortsett fra at jeg ikke orket å ligge på ryggen på slutten, pga vena cava. Man skal vel heller ikke gjøre det når jeg tenker meg om.

I tillegg ble det jo vanskelig å knyte skolisser etterhvert. 

Ingen kvalme, ingen bekkenløsning osv.

Anonymkode: bbf59...367

AnonymBruker
Skrevet

Første trimester, uten tvil! Var kvalm 24/7 og helt utkjørt.
I tredje trimester var jeg i fin form. Blir bare sprekere og sprekere jo mer gravid jeg blir. Har vært sånn i alle tre svangerskap. Jeg hadde gladelig tatt tredje trimester ti ganger hvis jeg hadde kunnet slippe første trimester. 

Anonymkode: b2259...40b

Skrevet

Med førstemann var 3. trimester utvilsomt verst! Jeg var ikke kvalm en eneste dag, så 1. og 2. trimester var egentlig bare voksende mage og venting. 3. var derimot tungt, masse kynnere, bekkenlåsning, ekstremt med vann i kroppen (kunne nesten ikke bøye fingrene på slutten) osv osv. 

Med barn 2 er jeg kun i 2. trimester, men var kvalm døgnet rundt fra uke 6-12 så nå var 1. trimester grusomt. Takler ikke å være kvalm! Tipper jeg kommer til å rate 1. tri som verst dette svangerskapet 😅

AnonymBruker
Skrevet

Tredje, definitivt. Men jeg var i storform i 1 trimester:m, ikke kvalm eller noen problemer. Så fra uke 15, da kom bekkenløsningen så det sang. I starten klarte jeg knapt gå, heldigvis ble dette bedre etter noen runder hos Kiro. Jobber i en meget aktiv jobb, så ble sykemeldt og har vært det siden. Plager som bekkenløsning, insomnia, sure oppstøt konstant, ekstrem slitenhet, smerter i ligamenter rundt magen som gjør at jeg må «sove» sittende. Tiden har gått så sakte og jeg er lei.. bare 7 uker igjen nå 😅

Anonymkode: 13d85...8d8

AnonymBruker
Skrevet

For min del er det litt vanskelig å velge. Midt i første trimester var jeg helt krise forstoppet (lå våken på badegulvet og prøvde å ikke skrike i flere timer hver natt, det var vondere enn fødsel for min del), men hjalp litt med midler mot det heldigvis. Men da kom kvalmen for fullt. Hadde bare "vanlig svangerskapskvalme", men kastet opp hver morgen i ukesvis og flere ganger i uka helt til uke 16. Var også helt sinnsykt trøtt og måtte ta pauser hver time på jobb for å ligge flatt, i tillegg til at jeg lå flatt hele ettermiddagen og kvelden.

For meg slapp aldri trøttheten taket, selv om kvalmen heldigvis ga seg, og på slutten var det jo tungt i tillegg. Sov nesten ikke, måtte tisse hele tiden og masse ubehag og vondter overalt. Hadde heldigvis ganske få skikkelig ille plager på slutten, så klarte å jobbe mer i 3. Trimester enn i 1., men det er jo også fordi kvalmen ble verre av at jeg var sliten. Mens på slutten følte jeg at jeg bare måtte tåle å være sliten.

Anonymkode: cc170...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Bekkenløsning på slutten var slitsomt med en stor og tung mage,men kvalmen i første trimester var uten tvil verst! Kastet opp til alle døgnets tider,absolutt ikke "morgenkvalme" her gitt! 

Anonymkode: 69dba...645

Skrevet

Tredje, ingen tvil. Kvalmen og trøttheten i første trimester var ingenting mot å føle seg helt utslitt i tredje og sove dårlig hver eneste natt pga halsbrann og dertilhørende kvalme og brekninger og i andre svangerskap hadde jeg i tillegg endeløse forkjølelser, alle etterfulgt av bronkitt eller bihulebetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...