Gå til innhold

Erfaringer med luftrenser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli smått sprø av alt småstøvet hjemme. Det hjelper jo ikke akkurat med aktive barn og kjæledyr, men føler at kvarter  etter jeg har støvsugd så ser jeg småhår, støv og partikler i lufta igjen. Kan en luftrenser ta dette, eller er det kun pollen den tar? Funker den så er jeg villig til å legge litt penger i den, såpass sprø er jeg!! 

Anonymkode: 79d90...24f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Begynner å bli smått sprø av alt småstøvet hjemme. Det hjelper jo ikke akkurat med aktive barn og kjæledyr, men føler at kvarter  etter jeg har støvsugd så ser jeg småhår, støv og partikler i lufta igjen. Kan en luftrenser ta dette, eller er det kun pollen den tar? Funker den så er jeg villig til å legge litt penger i den, såpass sprø er jeg!! 

Støvsuger og ikke luftrenser du trenger. 

Luftrenser for et slikt problem er bortkastet på alle måter. 
Skal du derimot rense luften for lukt så kan vi snakket. 
Har hatt luftrensere i over 20. år, men ikke for å fjerne støv. 

Anonymkode: ab8a3...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har luftrenser. Den gjør innalufta mindre tørr, sånn sett super. Men det blir ikke mindre støv av den, da må du heller investere i robotstøvsuger eller orke å støvsuge/tørke støv ofte. Bytt støvsugerpose regelmessig, ikke la den bli for full. 

Anonymkode: caba9...678

AnonymBruker
Skrevet

Har sentralstøvsuger, og støvsuger huset 2-3 ganger i uken, og tørker støv… men med små barn og katt/hund så blir det mye støv, og i min naivitet så så jeg for meg at en luftrenser kunne avlaste meg noe for alt støvet, men da blir det å heller øke frekvensen på støvsugingen/generelt husarbeid…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har luftrenser. Den gjør innalufta mindre tørr, sånn sett super. Men det blir ikke mindre støv av den, da må du heller investere i robotstøvsuger eller orke å støvsuge/tørke støv ofte. Bytt støvsugerpose regelmessig, ikke la den bli for full. 

Luftrenser har ingen som helst innvirkning på luftfuktigheten inne. En luftrenser er er sak som suger inn luft, renser luften via kull og hepafilter, og blåser luften ut igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Luftrenser har ingen som helst innvirkning på luftfuktigheten inne. En luftrenser er er sak som suger inn luft, renser luften via kull og hepafilter, og blåser luften ut igjen. 

Har ikke noe med luftfuktighet å gjøre, men redusering i forurensing som gir tørr luft. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...