AnonymBruker Skrevet 17. februar #41 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, mange som ble gal av å måtte ta hånd om barna sine 😅 og du har rett i at det er disse som var mest glad i å komme på jobb igjen også. Men de fikk jo kanskje ikke så mye gjort hjemme som de som jobbet alene i ro og fred. Anonymkode: ef70a...463 Det er jo mildt sagt krevende å jobbe samtidig som man har 2-3 barn hjemme på hjemmeskole og hjemmebarnehage!!!!!!! Jeg var ødelagt mentalt i et år etterpå av den enorme påkjenningen det var. Selv skulle jeg ønske at arbeidsgiver strammet mer inn for dem som trenger det. Jobber i staten, inntil to dager hjemmekontor i uka før det må skrives avtale. Vi har noen ansatte som vi faktisk aldri ser, som ikke har avtale, og som heller ikke gjør en pøkk. De er åpenbart å gjemmekontor/har fri. Men ledelsen gjør ikke noe, på tross av pågående personalsaker. Anonymkode: 74104...828 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #42 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva jobber dere med mulighet for hjemmekontor med? Hilsen utbrent lærer som drømmer seg bort. Anonymkode: 34a88...f88 Akademia. Det er bare å søke, regn med å gå ned minst 100k i lønn. Gapet har blitt enda større nå etter et årets elendige lønnsoppgjør i staten. Anonymkode: 74104...828 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #43 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo mildt sagt krevende å jobbe samtidig som man har 2-3 barn hjemme på hjemmeskole og hjemmebarnehage!!!!!!! Jeg var ødelagt mentalt i et år etterpå av den enorme påkjenningen det var. Selv skulle jeg ønske at arbeidsgiver strammet mer inn for dem som trenger det. Jobber i staten, inntil to dager hjemmekontor i uka før det må skrives avtale. Vi har noen ansatte som vi faktisk aldri ser, som ikke har avtale, og som heller ikke gjør en pøkk. De er åpenbart å gjemmekontor/har fri. Men ledelsen gjør ikke noe, på tross av pågående personalsaker. Anonymkode: 74104...828 Det er jo derfor mange trekker tilbake hjemmekontor nå. Brukerne i tråden ser det bare ikke selv. Men den hyppige deltagelsen forteller jo sitt om hva de bruker dagene på. (Er slått ut med spysyke selv, til mitt forsvar. Har et øye på mail og telefon, men tror ingen ønsker min deltagelse i et videomøte i dag) Anonymkode: 9ad57...6f1 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #44 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva jobber dere med mulighet for hjemmekontor med? Hilsen utbrent lærer som drømmer seg bort. Anonymkode: 34a88...f88 Konsulent, privat næringsliv. Jobber globalt, så få fysiske møter i samme by. Full fleksibilitet/valgfrihet. Anonymkode: 9ad57...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #45 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo derfor mange trekker tilbake hjemmekontor nå. Brukerne i tråden ser det bare ikke selv. Men den hyppige deltagelsen forteller jo sitt om hva de bruker dagene på. (Er slått ut med spysyke selv, til mitt forsvar. Har et øye på mail og telefon, men tror ingen ønsker min deltagelse i et videomøte i dag) Anonymkode: 9ad57...6f1 Jeg sveiper innom KG enten jeg jobber hjemmefra eller på kontoret, gjør det i mine små pauser. (Tar heller en kaffe foran PCen enn å stå og skravle med kolleagene i et kvarter). Ellers er min jobb ganske målbar. Når folk sender meg mail så forventer de svar ganske kjapt. Det hadde fort blitt oppdaget hvis jeg ikke var tilgjengelig. For ikke å snakke om at man kan se på Teams hvor lenge noen har vært borte fra tastaturet. Anonymkode: 8d2e0...4a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #46 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg sveiper innom KG enten jeg jobber hjemmefra eller på kontoret, gjør det i mine små pauser. (Tar heller en kaffe foran PCen enn å stå og skravle med kolleagene i et kvarter). Ellers er min jobb ganske målbar. Når folk sender meg mail så forventer de svar ganske kjapt. Det hadde fort blitt oppdaget hvis jeg ikke var tilgjengelig. For ikke å snakke om at man kan se på Teams hvor lenge noen har vært borte fra tastaturet. Anonymkode: 8d2e0...4a8 Prat med kollegaer er jobb, og noe man gjør for å bygge relasjoner, og miljø. På kontoret er jeg aldri på KG. Her hjemme er jeg det om jeg tar en kaffe, da trekker jeg ut tiden, med mindre det er lunsjpausen min, eller jeg jobber overtid og har en halvtime til. Eller må ta en egenmeldingsdag, som i dag. Anonymkode: 9ad57...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 17. februar #47 Del Skrevet 17. februar Tråden er ryddet for avsporinger. Sciurus, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 17. februar #48 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo mildt sagt krevende å jobbe samtidig som man har 2-3 barn hjemme på hjemmeskole og hjemmebarnehage!!!!!!! Jeg var ødelagt mentalt i et år etterpå av den enorme påkjenningen det var. Selv skulle jeg ønske at arbeidsgiver strammet mer inn for dem som trenger det. Jobber i staten, inntil to dager hjemmekontor i uka før det må skrives avtale. Vi har noen ansatte som vi faktisk aldri ser, som ikke har avtale, og som heller ikke gjør en pøkk. De er åpenbart å gjemmekontor/har fri. Men ledelsen gjør ikke noe, på tross av pågående personalsaker. Anonymkode: 74104...828 Da er det jo ikke hjemmekontor som er problemet, men at ledelsen hos deg er komplett udugelig. Jeg produserer mye mer på hjemmekontor enn på kontoret. Hvis vi fortsatt hadde hatt cellekontorer kunne jeg nok vært like produktiv på jobb men sånn som det er med de åpne landskapene nå så har jeg ikke sjans til å få tatt unna ting de dagene jeg er på kontoret. Må jo holde meg vekk fra arbeidsplassen for å faktisk få utført noe arbeid 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 17. februar #49 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 13.42): Jeg jobber i en offentlig etat. Vi har landskap med free seating og ca 100 plasser til 190 ansatte, så alle kan ikke være på kontoret samtidig. Allikevel strammer de inn. Hva gjør de siste som kommer på jobb om det ikke er flere plasser? 🤷🏻♀️ 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #50 Del Skrevet 17. februar nordlending skrev (1 minutt siden): Hva gjør de siste som kommer på jobb om det ikke er flere plasser? 🤷🏻♀️ De skal vel stå og skape synergieffekter ved kaffemaskinen, sikkert. Anonymkode: ef70a...463 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #51 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): De selskapene som kommer til å gjøre det best, er de som lytter til hva sine ansatte ønsker. Helt riktig, er masse bedrifter som mister bra ansatte fordi de fjerner fleksibiliteten som det feks hjemmekontor gir. Anonymkode: 644ad...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #52 Del Skrevet 17. februar Det er harde tider nå, og arbeidsgivere strammer inn på hjemmekontor for å kvitte seg med dødvekt. De vet at mange papirflyttere vil falle av lasset. Mange med helseproblemer vil også falle av. Anonymkode: 65be5...654 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #53 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er harde tider nå, og arbeidsgivere strammer inn på hjemmekontor for å kvitte seg med dødvekt. De vet at mange papirflyttere vil falle av lasset. Mange med helseproblemer vil også falle av. Anonymkode: 65be5...654 Hos oss henger dødvekten rundt kaffemaskinen på jobb. Anonymkode: ef70a...463 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #54 Del Skrevet 17. februar Min bedrift sier det samme nå. Jeg startet umiddelbart å se meg etter en ny jobb. Har hatt fast hjemmekontor siden 2020, og vil ikke tilbake til pendlelivet. Anonymkode: 86a64...a3e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #55 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos oss henger dødvekten rundt kaffemaskinen på jobb. Anonymkode: ef70a...463 haha! ja, eller de er i "møter" der de jabber om jakt, bikkjer og beising av ny hytte, over rådyre wraps! Jeg prøvde å være ironisk i min første post. Det er de som trenger fleksibilitet, som har helseproblemer , eller er alene med barn, som får det tyngst. De som trenger fleksibilitet. Men som også uroer lederne. Dessverre. Anonymkode: 65be5...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #56 Del Skrevet 17. februar Vi strammer inn noe på hjemmekontor, men det er enkelt å forstå for min del. "jeg har sykt barn, så jeg tar hjemmekontor" - "jeg er ikke helt i form, så jeg tar hjemmekontor" - "jeg får håndverker på besøk, så jeg tar hjemmekontor". Da jeg har sjekket, så har samtlige av overnevnte personer skrevet en full dag timemessig. Mulig de har jobbet det inn på kvelden? Uansett, jeg blir sittende med en usikkerhet på hvordan det faktisk jobbes. I enkelte tilfeller, som med support-desken vår, så ser jeg jo at det ikke fungerer. Når vi har seks stykker i "køen", og vi likevel klarer å få til et ubesvarat anrop fra en bruker, så er det noe gæli. Det samme gjelder personene som deler noe mer enn de burde; en hadde hjemmekontor, men samtidig leverte bilen til salg, var innom ny bilforhandler, prøvekjørte og kjøpte bil. Tok nok ikke veldig lang tid, men det er på ingen måte arbeidsrelatert. I timeføringsystemet sto vedkommende med full arbeidsdag. Dette er bare et par av mange eksempler. Hjemmekontor virker for meg å senke terskelen for å gjøre private ting, det være å ta seg av et sykt barn (som vi allerede har ordninger for), private gjøremål hvor vedkommende fint kunne avspasert (vi har fleksitid). Og flere tilfeller som eksisterer, men som er mer vanskelig å forholde seg til. Med alt dette sagt, jeg har aldri reagert direkte på noen som har "skulket" på hjemmekontor - for flere har i praksis gjort det. Men, jeg revurderer ordningen, da flere ansatte har vist seg å ikke takle hjemmekontor på en god måte. Produksjonsnivået burde være minst like godt hjemme, i følge mangt en tråd her inne og andre meninger. Men det jeg ser og måler (jobber innen en bransje hvor ting er målbart), så tilsier hjemmekontor lavere produksjon. Anonymkode: b4a5d...a64 5 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #57 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi strammer inn noe på hjemmekontor, men det er enkelt å forstå for min del. "jeg har sykt barn, så jeg tar hjemmekontor" - "jeg er ikke helt i form, så jeg tar hjemmekontor" - "jeg får håndverker på besøk, så jeg tar hjemmekontor". Da jeg har sjekket, så har samtlige av overnevnte personer skrevet en full dag timemessig. Mulig de har jobbet det inn på kvelden? Uansett, jeg blir sittende med en usikkerhet på hvordan det faktisk jobbes. I enkelte tilfeller, som med support-desken vår, så ser jeg jo at det ikke fungerer. Når vi har seks stykker i "køen", og vi likevel klarer å få til et ubesvarat anrop fra en bruker, så er det noe gæli. Det samme gjelder personene som deler noe mer enn de burde; en hadde hjemmekontor, men samtidig leverte bilen til salg, var innom ny bilforhandler, prøvekjørte og kjøpte bil. Tok nok ikke veldig lang tid, men det er på ingen måte arbeidsrelatert. I timeføringsystemet sto vedkommende med full arbeidsdag. Dette er bare et par av mange eksempler. Hjemmekontor virker for meg å senke terskelen for å gjøre private ting, det være å ta seg av et sykt barn (som vi allerede har ordninger for), private gjøremål hvor vedkommende fint kunne avspasert (vi har fleksitid). Og flere tilfeller som eksisterer, men som er mer vanskelig å forholde seg til. Med alt dette sagt, jeg har aldri reagert direkte på noen som har "skulket" på hjemmekontor - for flere har i praksis gjort det. Men, jeg revurderer ordningen, da flere ansatte har vist seg å ikke takle hjemmekontor på en god måte. Produksjonsnivået burde være minst like godt hjemme, i følge mangt en tråd her inne og andre meninger. Men det jeg ser og måler (jobber innen en bransje hvor ting er målbart), så tilsier hjemmekontor lavere produksjon. Anonymkode: b4a5d...a64 Man er i ulike bransjer og yrker. Min jobb er det bare jeg som gjør, om jeg gjør den her, der, da eller nå spiller ingen rolle, så lenge jeg har gjort det jeg skal innen fristene som er satt. Jeg syns det er greit å ha noen dager på kontoret, men jeg trenger også dager på hjemmekontor. Jeg sparer en time reisevei, slipper å være bekymret for å ikke rekke avtaler på ettermiddagen, jeg er veldig introvert og trenger ro i hodet og rundt meg når jeg driver med konsentrasjonsoppgaver. Når jeg har håndverker jobber jeg da like effektivt selv om jeg er hjemme til å låse dem inn. Å sette på en maskin eller to med klesvask tar mindre tid en å snakke om helgen med en kollega. Disse hjemmekontordiskusjonene tror jeg er litt slik "på seg selv kjenner man andre"-diskusjon. Man klarer ikke selv å være effektiv på hjemmekontor, og da tror man ikke at noen andre klarer det heller. Anonymkode: 9631f...781 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 17. februar #58 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Neinei, på ingen måte. Men en god del av oss blir helt ødelagt av åpne kontorlandskap. Jeg tar inn absolutt alt av distraksjoner, jeg hører 17 forskjellige samtaler samtidig, øynene mine dras mot folk som spretter opp og ned, jeg klarer ikke fokusere. Og jeg har ikke en sosial jobb, jeg har en jobb hvor jeg analyserer data og må konsentrere meg. Jeg prøver ikke å gjemme meg, jeg prøver å jobbe! Så når jeg bruker så mye tid og energi på å ikke la meg distrahere, og støydempende hodetelefoner på hele dagen gir lett hodepine, da blir helsa dårligere. Og til slutt så går det ikke lenger. Og da blir jeg sykemeldt av legen, det er jo ikke akkurat noe jeg kan ordne selv. Eventuelt kunne jeg fått ha hjemmekontor og fokusert på jobben jeg blir betalt for å gjøre. Men Neida.. Og «issje» tror jeg ikke jeg har sagt noensinne 🤔 Anonymkode: 0f926...118 Å mene at «en god del» blir ødelagt av et helt normalt arbeidsliv, sier det mye om hvor listen ligger. Kan du si noe om dine tanker om dette, uavhengig av deg selv og dine behov? Tenker du at de fleste har behov for en tilrettelagt arbeidshverdag? 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #59 Del Skrevet 17. februar Nekinn@ skrev (2 minutter siden): Å mene at «en god del» blir ødelagt av et helt normalt arbeidsliv, sier det mye om hvor listen ligger. Kan du si noe om dine tanker om dette, uavhengig av deg selv og dine behov? Tenker du at de fleste har behov for en tilrettelagt arbeidshverdag? Den listen er det de ekstroverte som har lagt, uten å bry seg det minste om hvordan introverte opplever hverdagen. Åpne kontorlandskap er en relativt ny greie. Tidligere satt folk flest på cellekontor, og det passet nok langt bedre å ha muligheten til å kunne lukke døren enn slik det er nå, hvor man er påtvunget kollegaene åtte timer pr dag. Anonymkode: 9631f...781 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #60 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den listen er det de ekstroverte som har lagt, uten å bry seg det minste om hvordan introverte opplever hverdagen. Åpne kontorlandskap er en relativt ny greie. Tidligere satt folk flest på cellekontor, og det passet nok langt bedre å ha muligheten til å kunne lukke døren enn slik det er nå, hvor man er påtvunget kollegaene åtte timer pr dag. Anonymkode: 9631f...781 Den der forbaska, konstante ropinga fra ørten kolleger i alle retninger i nesten åtte timer hver dag kan gjøre meg sprø i hvert fall 🙈 Anonymkode: 124fb...5a2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå