Gå til innhold

Ghostet etter forhold. Jeg tenger hjelp, er helt ødelagt....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var sammen med en mann i 8 måneder. Vi er i 50-åra. 90% av tiden vi var sammen hadde jeg det helt grusomt. Han hadde tilknytnings-issues. Elsket meg den ene dagem, men gjorde det nesten slutt dagen etter, da han sa han ikke fikset å være i et forhold. Slik var det flere ganger i måneden. Han ville aldri snakke om fremtiden, ble plutselig "borte" i flere dager hvor han ikke svarte på telefon eller meldinger. De helgene vi var sammen hadde vi det fantastisk. Vi hadde en kjemi jeg aldri har opplevd maken til. Han hadde vært alene i mange år fordi han aldri har følt at han taklet å være i forhold. Siste helgen vi var sammen sa han at han hadde bestemt seg for å gi alt for at vi skulle være sammen. Han hadde begynt å se en fremtid sammen med meg og hadde fortalt barna sine om meg (de er voksne). Han inviterte meg med i bryllupet til sin datter og det er STORT! For han har aldri klart å prate med meg om fremtiden. Samme dag fortalte han meg noe (i fylla) som jeg har spurt om tidligere, og han hadde løyet om det da jeg spurte. Jeg lot det bare gå men dagen etter sa jeg bare at jeg ikke likte at han hadde løyet men at det gikk helt fint. Da ble han veldig sint, sa jeg ødela alt, at jeg bare lagde drama og at han ikke kunne være sammen med meg mer. Han sa han angret på at han hadde fortalt datteren om meg og la på telefonen. Jeg hadde ikke gjort noe galt. Jeg tok han i en løgn og bare sa, stille og rolig, at jeg ikke likte at han hadde løyet. Etter det har jeg ikke hørt noe fra han. Han har blokket meg og han snudde ryggen til meg og gikk da jeg dro hjem til han for å snakke ut. 

Jeg har det så jævlig vondt nå. Dette er 4 uker siden og jeg kommer ikke videre. Jeg bare gråter og ser alt det positive ved oss. Selv om jeg hadde det usikkert og forferdelig 90% av tiden med han klarer jeg ikke la det gå. Jeg skjønner ikke hvorfor han gjorde dette. Jeg vet han var glad i meg, men han var alltid veldig unnvikende. Vikke aldri snakke om forholdet og trakk seg unna hele tiden. Jeg tok til takke med smulene han ga meg og det har ødelagt meg fullstendig. Klarer ikke jobbe, klarer ikke fungere. Jeg er besatt av å måtte vite hvorfor han bare ghostet meg. Jeg fortjente virkelig ikke det. Jeg har vært så tolmodig, støttet han og bare vært snill. Gjort absolutt alt for han og tolerert all avvisningen i mange måneder.

For 3 uker siden hivde jeg meg på datingapper. Dro på flere dater i håp om å komme over han som ghostet meg. Hver date endte dårlig, de ble bare "borte", enten fordi de var "usikre" på hva de egentlig ville eller de bare fadet ut. Nå sitter jeg med null selvfølelse. Føler at jeg aldri kommer til å finne en som vil gi meg det samme i et forhold som det jeg er. Jeg trives ikke med å være singel lengre. Var singel i 2 år før jeg traff han som ghostet meg. Hvert avslag etter datene gjør meg verre og verre og det er som om jeg blir desperat etter å finne en som vil behandle meg bra. Som jeg virkelig fortjener.

Så nå er jeg ødelagt, får ikke vite hvorfor han bare gjorde det slutt etter at vi hadde hatt det bedre enn noen gang. Føler at alle avviser meg og føler meg som søppel. Gråter og gråter og gråter. Har bestilt time hos psykolog men får ikke time før om 3 uker. Har vært hos fastlegen og ble 40% sykemeldt, har en jobb det ikke tar seeg ut å sitte å gråte på hele dagen.  

Jeg ser jo at han behandlet meg veldig dårlig, var av og på hele tiden, manipulerte meg til å tro det var jeg som hadde gjort noe da det egentlig var han. Truet hele tiden med å gjøre det slutt. Jeg klarte aldri slappe av i forholdet, var alltid usikker på hvordan neste dag ble. Om han var glad i meg eller ville si at han måtte være alene.....Men selv om han behandlet meg slik, og jeg vet jeg fortjener bedre så har jeg det helt forferdelig....

Noen råd til meg? Jeg er der at jeg tenker jeg bare ikke orker mer noen ganger, men vil jo holde ut og få det bedre..... 

Anonymkode: 20dd1...200

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager lar du deg behandle sånn? Dette forholdet skal du være glad er over. Det vil jo aldri bli et normalt fungerende forhold. Snakk om selvskading når du finner deg i dette. Og innbiller deg at det hadde blitt bra. Du bør blokke han selv så han ikke kan ta kontakt med deg når han finner det for godt, slik at du kan komme deg videre. Kan da umulig være sånn at det å kunne vøre i et forhold trumfer alt. Han er en drittsekk. 

Anonymkode: 1a572...e41

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Borte i flere dager er jo kjempe rart?

Anonymkode: b8ed9...219

Med «borte» mener jeg at han ikke svarer på tlf og meldinger. Dette gjelder andre som prøver å kontakte han også. Noen ganger må han bare være alene…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo åpenbart alvorlige problemer med egen psyke og tilknytning. Det er ikke sånn at en psykisk stabil og robust person plutselig blir slik du beskriver bare fordi de møter en person som "gjør dem sånn". Han var sånn fra før, og det er ingen refleksjon av hvem du er.

Du etterspør svar på hvorfor han gjorde dette mot deg. Vel, det kommer du nok aldri til å få svar på. Delvis fordi det ikke finnes et godt svar, og delvis fordi han ikke en gang selv vet hvorfor. Når en mann i 50-årene har så store problemer skal det veldig mye til for at han oppnår selvinnsikten det kreves for å innse og fikse sine issues.

Du ser det ikke nå, men du har unngått årevis med drama og slit. Du vet at denne mannen ikke er normal, og prisen du måtte betalt for dette forholdet hadde vært skyhøy.

Vil ellers anbefale deg å slette datingapper og unngå dating før du har kommet deg ovenpå igjen. Ikke prøv å masker de vonde følelsene med å kaste deg ut i nye forhold. Du er for sårbar.

Anonymkode: 02d1e...2f1

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han ghosta deg er at han ikke håndterer egne følelser og andres. 
I sånne tilfeller som det du forteller om så vil en ikke få andre svar enn at dette er mennesker som ikke har innsikt i eget følelsesliv.  
De dytter alt foran eller alt bak seg i en stor bue for å slippe å ta tak i de egentlige problemene. 
Du må fokusere på at du har ikke gjort noe feil , men rett og slett vært utsatt for en ustabil person med de påkjenningene det medfører. 
Du må prøve å bygge deg selv opp igjen og finne din egen verdi. 
Vær glad for at du har normale følelser og verdier. 
Denne mannen vil aldri kunne gi deg et godt liv , og tenk på hvor mye lidelse du unngår ved at dette forholdet tok slutt. 
De få dagene dere hadde det fint hadde en gedigen kostpris. 

Anonymkode: 6070c...af1

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har også tilknytnings issues, du har tviholdt på en mann som har behandlet deg dårlig. Før du tar tak i problemene dine så kommer du aldri til å ha en sunn relasjon.

Anonymkode: 9b43e...ed8

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du beskriver høres han ut som en narsissist eller psykopat, og da må du lese deg opp på emnet for å klare å komme deg videre. 
vil på det sterkeste anbefale å lese alt du kommer over på bloggen psykopati og kjærlighet. 
Dette går fint men det kommer til å ta tid. Ta tiden til hjelp og ta vare på deg selv, og husk: det er ikke deg men det er han det er noe galt med.

Anonymkode: 8ef81...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke tjent med en sånn mann TS . Skjønner at det gjør vondt, men det går heldigvis over.

Anonymkode: 8f127...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne hadde/har et av på forhold med en som høres nøyaktig ut som han du beskriver, hun har kastet bort snart 15 år av livet sitt på han. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sittet og hørt akkurat det samme fra henne som det du skriver. Han er definitivt narsissist i verste fall psykopat. Kom deg til h....unna en sånn person. Og begynner han i tillegg på R kommer fra Oslo og har en bra jobb? LØP!!

Anonymkode: 6ea21...6d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, skjønner at dette er vanskelig, men det er jo tydelig at dette ikke er en mann du burde være med. En framtid med han hadde jo vært helt forferdelig, og det hadde ødelagt deg enda mer enn det du er nå. 
Han takler ikke at noen gir beskjed om at han har gjort noe galt. Tenk på hvordan dette hadde fungert i fremtiden. De fleste lyver av og til, men å reagere på den måten er jo ikke normalt.
Godt at han blokket deg. Uansett hva grunnen er så er det likegyldig. 
Ta deg litt tid, ikke kjør på med masse dater hvis du sitter igjen med negative følelser. Jeg synes du burde snakke med noen profesjonelle som kan gjøre noe med tankene dine, og det at du godtar å bli behandlet slik. Hvis noen hadde behandlet venninna di, søsteren din, datteren din slik, hadde du sagt at det fortjener de ikke? Da gjør ikke du det heller.

Anonymkode: 3f907...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog fordi du ble dumpa?? Er du psykisk syk?? Herregud 

Anonymkode: 7c39e...b1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Psykolog fordi du ble dumpa?? Er du psykisk syk?? Herregud 

Anonymkode: 7c39e...b1e

Kanskje du burde vurdere psykolog pga mangel på kunnskap om manipulering og total mangel på empati og forståelse.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde en fantastisk kjemi, selv om han dumpet deg flere ganger i måneden??

Vær glad du er kvitt han, men ta deg tid til å sørge også... Å begynne gå på date bare en uke etter det ble slutt er dømt til å mislykkes. Eneste type "rebounds" som funker mens man enda er så såret er de som er rent fysisk, kun sex, og ingenting annet. Dra ut for å ha sex, helt uforpliktende sex. Men å gå på date for å gå videre følelsemessig når man er så nysingel og såret at man er sykemeldt går rett å slett ikke. Man er jo ikke åpen for noe nytt da.

Anonymkode: c0f8a...af2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at han ikke tålte at du tok han på noe. Han gjorde deg en tjeneste med å gjøre det slutt. Du gjorde det jo ikke slutt selv om du hadde det fælt 90% av tiden sammen med han. Tenk om dette hadde vart i årevis. Og jeg regner med at han hadde stukket for en annen grunn uken etter om ikke dette hadde skjedd. Han var jo veldig ustabil.

Snakk med  psykologen om hvorfor du fant deg i å bli behandlet så dårlig, sånn at det ikke skjer igjen. Du må bli glad i deg selv, og ta vare på deg selv. Regner ikke med at du hadde likt om noen du var glad i ble behandlet på denne måten.?

Si fine ting til deg selv hver dag. Date deg selv en stund. Gjør fine ting for deg selv, bare fordi du fortjener det. Det finnes bedre menn der ute. Du trakk virkelig det korteste strået med denne mannen.

Og blokker denne fyren sånn at han ikke når deg om han prøver. Denne fyren må du holde deg laaangt unna. ♥️♥️♥️♥️

Anonymkode: 25111...aab

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les om unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det hadde nok han. Det er ikke din feil. Ingen folk med normal tilknytningstil driver på sånn og no har han ødelagt selvtilliten din. Du må bli superbestemt med de du vurderer å date. Spør rett ut om de er seriøse og kommer til å gjennomføre et normalt datingforløp dersom dere finner kjemien. Hvis de er usikker på hva de vil så er du ikke interessert. Vær helt nazi på det. Da tiltrekker du deg de som er seriøse selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere hadde en fantastisk kjemi, selv om han dumpet deg flere ganger i måneden??

Anonymkode: c0f8a...af2

Jeg vet det høres rart ut men kjemien var der fra første sekund. Vi var som magneter. Bare holdt hverandre fast, den nærheten var litt elektrisk. Veldig rart. Bare måtte ta på hverandre, klappe på og kose.i den tiden det var bra. Altså kun annenhver helg. 😢

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var sammen med en mann i 8 måneder. Vi er i 50-åra. 90% av tiden vi var sammen hadde jeg det helt grusomt. Han hadde tilknytnings-issues. Elsket meg den ene dagem, men gjorde det nesten slutt dagen etter, da han sa han ikke fikset å være i et forhold. Slik var det flere ganger i måneden. Han ville aldri snakke om fremtiden, ble plutselig "borte" i flere dager hvor han ikke svarte på telefon eller meldinger. De helgene vi var sammen hadde vi det fantastisk. Vi hadde en kjemi jeg aldri har opplevd maken til. Han hadde vært alene i mange år fordi han aldri har følt at han taklet å være i forhold. Siste helgen vi var sammen sa han at han hadde bestemt seg for å gi alt for at vi skulle være sammen. Han hadde begynt å se en fremtid sammen med meg og hadde fortalt barna sine om meg (de er voksne). Han inviterte meg med i bryllupet til sin datter og det er STORT! For han har aldri klart å prate med meg om fremtiden. Samme dag fortalte han meg noe (i fylla) som jeg har spurt om tidligere, og han hadde løyet om det da jeg spurte. Jeg lot det bare gå men dagen etter sa jeg bare at jeg ikke likte at han hadde løyet men at det gikk helt fint. Da ble han veldig sint, sa jeg ødela alt, at jeg bare lagde drama og at han ikke kunne være sammen med meg mer. Han sa han angret på at han hadde fortalt datteren om meg og la på telefonen. Jeg hadde ikke gjort noe galt. Jeg tok han i en løgn og bare sa, stille og rolig, at jeg ikke likte at han hadde løyet. Etter det har jeg ikke hørt noe fra han. Han har blokket meg og han snudde ryggen til meg og gikk da jeg dro hjem til han for å snakke ut. 

Jeg har det så jævlig vondt nå. Dette er 4 uker siden og jeg kommer ikke videre. Jeg bare gråter og ser alt det positive ved oss. Selv om jeg hadde det usikkert og forferdelig 90% av tiden med han klarer jeg ikke la det gå. Jeg skjønner ikke hvorfor han gjorde dette. Jeg vet han var glad i meg, men han var alltid veldig unnvikende. Vikke aldri snakke om forholdet og trakk seg unna hele tiden. Jeg tok til takke med smulene han ga meg og det har ødelagt meg fullstendig. Klarer ikke jobbe, klarer ikke fungere. Jeg er besatt av å måtte vite hvorfor han bare ghostet meg. Jeg fortjente virkelig ikke det. Jeg har vært så tolmodig, støttet han og bare vært snill. Gjort absolutt alt for han og tolerert all avvisningen i mange måneder.

For 3 uker siden hivde jeg meg på datingapper. Dro på flere dater i håp om å komme over han som ghostet meg. Hver date endte dårlig, de ble bare "borte", enten fordi de var "usikre" på hva de egentlig ville eller de bare fadet ut. Nå sitter jeg med null selvfølelse. Føler at jeg aldri kommer til å finne en som vil gi meg det samme i et forhold som det jeg er. Jeg trives ikke med å være singel lengre. Var singel i 2 år før jeg traff han som ghostet meg. Hvert avslag etter datene gjør meg verre og verre og det er som om jeg blir desperat etter å finne en som vil behandle meg bra. Som jeg virkelig fortjener.

Så nå er jeg ødelagt, får ikke vite hvorfor han bare gjorde det slutt etter at vi hadde hatt det bedre enn noen gang. Føler at alle avviser meg og føler meg som søppel. Gråter og gråter og gråter. Har bestilt time hos psykolog men får ikke time før om 3 uker. Har vært hos fastlegen og ble 40% sykemeldt, har en jobb det ikke tar seeg ut å sitte å gråte på hele dagen.  

Jeg ser jo at han behandlet meg veldig dårlig, var av og på hele tiden, manipulerte meg til å tro det var jeg som hadde gjort noe da det egentlig var han. Truet hele tiden med å gjøre det slutt. Jeg klarte aldri slappe av i forholdet, var alltid usikker på hvordan neste dag ble. Om han var glad i meg eller ville si at han måtte være alene.....Men selv om han behandlet meg slik, og jeg vet jeg fortjener bedre så har jeg det helt forferdelig....

Noen råd til meg? Jeg er der at jeg tenker jeg bare ikke orker mer noen ganger, men vil jo holde ut og få det bedre..... 

Så glad du sjal være for at denne mannen forhåpentligvis er ute av livet ditt for godt! Han er jo helseskadelig! Han har mest sannsynlig personlighetsforstyrrelser og skader dem rundt seg. Aldri ta ham tilbake om han kommer krypende. Du ville aldri blitt lykkelig med denne skadelige mannen.

Om du ønsker å prøve å skjønne hvilke psykiske mekanismer som oppstår når man blir utsatt for psykisk vold på den måten eksen din gjorde mot deg, så kan du lese om begrepet ‘traumebånd’. Måten han vekslet mellom varm og kald og hele tiden lot deg gå i usikkerhet på hvor du hadde ham…Det skapte en avhengighet hos deg. Avhengigheten av den gode følelsene som oppstod da han ‘tok deg tilbake’ og ‘alt var fint igjen’. Men følelsen er bare kortvarig og ganske snart oppstår usikkerheten og avisningen igjen. Du blir knust gang på gang og til slutt mister du deg selv.

Jeg ser du innser selv også at han ikke var bra for deg og det er godt. Nå gjelder det bare å konsentrere seg om DE tankene og ikke de urealistiske tankene om at han var en bra mann du ville blitt lykkelig med. 

Anonymkode: c98a4...369

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor i alle dager lar du deg behandle sånn? Dette forholdet skal du være glad er over. Det vil jo aldri bli et normalt fungerende forhold. Snakk om selvskading når du finner deg i dette. Og innbiller deg at det hadde blitt bra. Du bør blokke han selv så han ikke kan ta kontakt med deg når han finner det for godt, slik at du kan komme deg videre. Kan da umulig være sånn at det å kunne vøre i et forhold trumfer alt. Han er en drittsekk. 

Anonymkode: 1a572...e41

Enig. Han her burde du ha dumpet lenge før dette siste du fortalte om. Du fortjener bedre.

Anonymkode: 4bc16...6a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...