AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Ikke reist utenlands før, har ingen å reise med og er ikke flink i engelsk meen det har jeg tenkt til å gjøre noe med nå😂 Tenker å bare hoppe ut i det, jeg trenger da ingen reise kompis for å dra. Men vil begynne forsiktig, så hvor anbefaler dere meg å reise første gang? Tenkte på en harrytur til syden, men hvor tenker dere det er enklest for meg med tanke på reisen og ikke minst min jækla dårlige engelsk? Tenker å reise i august kanskje Anonymkode: edec3...c28 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Ville valgt Spania, Mallorca kanskje? Anonymkode: 4748b...876 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar Ville anbefalt et sted det er noe å se og gjøre utover å ligge på stranda. Santorini feks, men merk at de har hatt mange turister som har flyktet øya i det siste pga jordskjelv. Hva med en storbytur til feks Barcelona? Der finner du både strandliv og masse spennende arkitektur og historie. Anonymkode: 85a15...3e4
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar Hvis du ønsker kun strand og sol, så ville jeg valgt Spania, Mallorca! Eller fastlandet. Ellers så er Kypros, Hellas og Kreta fine steder for sol og bad. Anonymkode: 024c6...a21 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #5 Skrevet 16. februar Hva ønsker du deg av en ferie? Blir lettere å anbefale da. Anonymkode: de360...d29
Snok1 Skrevet 16. februar #6 Skrevet 16. februar Nå i vinter er jo helt klart Granka stedet, men sesongen starter vel snart på Mallorca?
AnonymBruker Skrevet 16. februar #7 Skrevet 16. februar De fleste "sydensteder" er vel ganske enkle og greie å besøke som førstegangs soloreisende Noe spesielt du er interessert i eller ønsker å oppleve? Både Kanariøyene, Fastlandsspania og Hellas har ok charterreisemål, så hvis ikke du har noe spesiell mål, er det nesten bare å velge etter tidspunkt og pris. Anonymkode: 69d74...ac3 1 1
Aristoteles Skrevet 16. februar #8 Skrevet 16. februar Dra til Kreta eller Rhodos. Grekerne er veldig hjelpsomme og tålmodige og ennå ikke "turisthatere", det er enkelt å komme seg til, og det er mange andre skandinaver, så du har alltids noen å prate med uten å kunne så mye engelsk. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Skrevet 16. februar Først og fremt: Grattis med avgjørelsen!! Forhåpentligvis får du en svært positiv og inspirerende tur, en reise som trigger ny utferds- og opplevelsestrang. De fleste populære sydenmål bør fungere for deg som første reisemål, men det kommer litt an på om du vil oppleve litt mer enn strandlivet. Et tips, siden du ikke føler deg helt stø i utenlandsk: last ned appen "Google oversetter". Gratis, og den smarteste appen jeg har installert på mange år! Med den kan du oversette tale til tale begge veier, tekst til tale og omvendt, og rosinen i pølsa er oversettelse via kameraet. Var nettopp i et land der skriftspråket ikke ligner på noe som helst. Da var det bare å dra opp telefonen og holde den foran f.eks. en restaurantmeny, og så vises menyen nesten umiddelbart på norsk. Rett og slett genialt! God tur når du kommer så langt, jeg heier på deg – dette får du til! Anonymkode: 03dc5...294 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Skrevet 17. februar Jeg ville dratt til Thailand. Folkene der er super imøtekommende, og dere er sikkert omtrent like dårlige i engelsk. Anonymkode: df029...b68
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Skrevet 17. februar Hvor glad er du i varme? Anonymkode: dbf0c...4c5
AnonymBruker Skrevet 17. februar #12 Skrevet 17. februar I august er hele Sør-Europa jævlig varmt. Hadde gått for hvilken som helst annen måned. Kanariøyene, Mallorca eller spanske solkysten er safe bets. Anonymkode: 1ce22...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #13 Skrevet 22. februar Gran Canaria og Mallorca er trygge valg for første tur. Møter så mange som snakker norsk eller svensk at du knapt trenger snakke noe engelsk😂 Mine foreldre er bygdetullinger og kan knapt annet enn «yes» på engelsk, og de klarer seg helt fint alene på tur her! Hopp i det! Anonymkode: 36df5...526 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå