Gå til innhold

Hvor mye i gave til bror som fyller 50?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er vanlig å gi i gave til bror som fyller 50? Gir vanligvis ingen gaver til hverandre til bursdager. Mannen foreslo 1000.-, men syntes det høres mye ut? Men er kanskje ikke det? 

Anonymkode: 60ef7...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når broren min fylte førti brukte jeg 800kr på ham, men vi kjøper gaver til hverandre om vi inviterer til familiebesøk. Men du kan finte holde deg til fem,hundre, mindre også for del del.

Anonymkode: 9c12a...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ikke penger til voksne folk. Prisen på gave kommer veldig an på hvilken gave som passer til personen. Har du tenkt på hva du ønsker å gi?

Anonymkode: 29791...af1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga 1500 til søster 

Anonymkode: 3de7a...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt en litt fin gave innen noe han ønsker seg og liker. 

Anonymkode: 1609c...779

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor mye er vanlig å gi i gave til bror som fyller 50? Gir vanligvis ingen gaver til hverandre til bursdager. Mannen foreslo 1000.-, men syntes det høres mye ut? Men er kanskje ikke det? 

Nei, det er ikke mye. Det bør da være så pass når han er 50!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke  gave for 1000 kroner er mye til en rund dag. Gaven skal vel også være fra din mann og eventuelle barn, og da er 1000 et absolutt minimum.  Er dere bedt i selskap for å feire jubilanten, så bør summen dobles.

Anonymkode: b2041...5de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke mye. Det bør da være så pass når han er 50!

Hva gaven koster har da virkelig ikke noe å si så lenge det er en skikkelig gave… tanken bak er viktigere enn summen på gaven!

Anonymkode: 9c12a...6fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke 1000 kr er mye for en 50-års dag

Anonymkode: 129d7...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på veldig mye - blant annet hva som er tradisjonen innen familien og hva slags økonomi dere har. Noe under en 1000-lapp under en slik anledning høres lite ut. Ellers er jo det vanskelig å finne gaver til folk godt opp i årene - de har gjerne mye fra før.

Anonymkode: 1564f...d40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga min bror en spesiell gryte til 2.500,-. Han hadde beundret vår, så visste at han likte den.  

Syns ikke 1000 er mye i gave til en bror som fyller 50. De fleste av oss i den alderen har grei økonomi. Husk at du knapt får en grei blomsteroppsats til den prisen.

Anonymkode: a1fc0...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gir etter hva som er vanlig i familien og hvordan selskapet holdes. Er det leide lokaler med mat osv, så gir vi rundt 1000,- Er det hjemme med kaffe og kaker så gir vi 500,- Jeg holdt min 50 års dag hjemme med koldtbord, kaffe og kaker, gavene var rundt 500,- 

Anonymkode: 4fbef...33b

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten se det an etter hva som er vanlig i deres familie. I vår familie er det ikke noe gaver uansett til oss voksne.

Hva fikk du på dine runde år fra broren din?

Anonymkode: f96a7...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene og ufør, men har gitt i overkant av 1000 på runde dager til begge søstrene mine. Synes det må til. 

Anonymkode: c1dfc...01a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tusen kroner er ikke mye i være dager, men fem hundre kan til nød gå om man bruker dm på noe nyttig.

Selv bruker jeg over tusen kr ved runde tall til mine nærmeste, men kun de jeg har kontakt med. De andre får noe nyttig 500-1000kr..

Anonymkode: 4e440...11f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen kroner er ikke mye i være dager, men fem hundre kan til nød gå om man bruker dm på noe nyttig.

Selv bruker jeg over tusen kr ved runde tall til mine nærmeste, men kun de jeg har kontakt med. De andre får noe nyttig 500-1000kr..

Rettelse: dette gjelder kun meg alene. Om vi er to, blir det selvfølgelig mer i sum. 

AnonymBruker
Skrevet

Er dere invitert i selskap eller noe? 

Ja, gave - noe han ønsker seg. 1000 er fint eller få sammen med flere i selskap og kjøp noe enda dyrere.

Nei, blomsterbuket til et par-tre hundrelapper og et kort. 

Anonymkode: e1785...a12

AnonymBruker
Skrevet

Enig med mannen din. 

Anonymkode: ae64e...be5

Skrevet

Ga broren min 3000 til femitårsdag. Ligger vanligvis på 1000 til vanlige bursdager, så det hadde blitt litt snaut til en rund dag.

Skrevet

Jeg syns det kommer veldig an på relasjon, og eventuelt hvordan det feires. Vi ga over 1000 til min brors 30årsdag, men han og samboer er utrolig nær både meg, mann og barn, og er mitt eneste søsken. Er man ikke så close så syns det er for mye 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...