Gå til innhold

Typen snakker om å flytte sammen med et vennepar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slikt var ganske vanlig her til langt oppå 70 tallet, folk bodde på to rom og delte utedassen. 

Her delte de hus flere familier, men oftest var det nær familie som bodde flere under hvert tak. På den tiden var husa mye mindre også, men det gikk nå på sitt vi, onkelen min sov i ei kommodeskuffe som nyfødt. Oldemor lå på ett lite kammers. Når ho døde slo de ned veggen og fikk større stue. 

Jeg tror slike boformer vil bli mer vanlig i årene som kommer, att en må søke ilag for i det hele ha råd til å bo. Vi har i de senere tiåra bygd for stort og dyrt, og jeg tror ikke dette holder i lengden. 

Men å løst spørre om noen kan flytte inn i huset, uten å gi noe mer begrunnelse, og bli sur for eit nei er da bare snålt, her må det mer forklaring til. 

Anonymkode: 19b02...cbc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det virkelig ingen av dere som har barn? Ganske uvanlig for deres alder å ikke ha barn ennå 😲 

Anonymkode: e5fdb...60a

Er du muslim eller evt veldig religiøs siden du mener at man MÅ ha barn? Hvorfor må man ha barn, hva skal man bruke de til? 

Helt ok å hjelpe noen en liten periode med bosted, men å bo i kollektiv når man er 30+ er veldig rart. Dette venneparet, er de fattige? Eier de ikke egen bolig? Syns det er mer rart. Og hvorfor vil samboeren til ts dele leiligheten med et par? Han høres rar ut. 

Anonymkode: d13c3...9d3

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her jeg kommer fra- er det naturlig å hjelpe andre. Type nord for Trodheim. Tipper du er søring??

Anonymkode: 54f30...436

Nei sorry ass. Jeg er nordlending, men fy fader dette der er IKKE normalt

Anonymkode: 7c993...e51

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer litt ann på situasjonen. Jeg kunne godt åpnet gjesterommet for en venn/vennepar som sto i en vanskelig situasjon. Da som en midlertidig løsning og ikke en permanent en. Jeg ville definitivt bedt om mer informasjon.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trådstarter.

Til dere som spør om vår og deres økonomiske situasjon; vi trenger det ikke, og det er heller ikke snakk om at de skal leie hos oss. Og jeg tviler på at de har det såpass dårlig økonomisk, de har et sted å bo, to stabile jobber. Hele greia er absurd, har nesten lurt på om det er en indirekte måte å gjøre det slutt med meg. Og heller drikke masse øl hver dag med disse vennene. 

Anonymkode: 59154...1f1

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri vært aktuelt i helvete! Med full jobb og travel hverdag er hjemmet mitt sted til å lade og hvile. Det hadde jeg aldri orket. Skjønner deg godt, skjønt det om dere var 18-19 år men godt voksen å bo sånn. Nei takk! 

Anonymkode: f77f7...47e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er trådstarter.

Til dere som spør om vår og deres økonomiske situasjon; vi trenger det ikke, og det er heller ikke snakk om at de skal leie hos oss. Og jeg tviler på at de har det såpass dårlig økonomisk, de har et sted å bo, to stabile jobber. Hele greia er absurd, har nesten lurt på om det er en indirekte måte å gjøre det slutt med meg. Og heller drikke masse øl hver dag med disse vennene. 

Dette var min første tanke! Min andre tanke var at kanskje disse to mennene er bifile og du er den eneste av dere fire som ikke vet det?

Hva er begrunnelsen for at dette andre paret liksom trenger å flytte sammen med dere?

Anonymkode: db605...eb3

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette var min første tanke! Min andre tanke var at kanskje disse to mennene er bifile og du er den eneste av dere fire som ikke vet det?

Hva er begrunnelsen for at dette andre paret liksom trenger å flytte sammen med dere?

Tenkte også at det kanskje er en seksuell baktanke.

Anonymkode: 44b19...5aa

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt og greit å bo i kollektiv som voksen. Jeg ønsker IKKE å bo i kollektiv (jeg er 50 år gammel), så jeg hadde takket nei til et slikt forslag uten å vise noe misnøye til forslaget som er helt OK i seg selv.

Anonymkode: a1c61...9f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS her. Selvom jeg har tenkt at han vil gjøre det slutt er det heller ikke logisk av andre grunner; ting har vært veldig fint sammen med oss, han vil gjøre ting sammen med meg og ha meg med når han møter vennene sine (inkludert han vennen i innlegget). 
Har aldri tenkt over om han er bifil, men siden kjæresten til vennen også skulle flyttet inn i det scenarioet, kan det jo hende han liker henne mer enn platonisk.. uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøtt, og helt uaktuelt. Men det finnes mye rare folk der ute. 

Anonymkode: b3ef9...47f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri gått med på dette, uansett hvor godt man kjente dem.

Jeg er for voksen til å skulle dele bolig med venner, heldigvis er mannen enig i dette.

Hadde jeg/vi skulle bodd sammen med noen andre, så hadde jeg gått på veggene, jeg hadde ikke klart å slappe av og hadde måtte tilpasse meg og alle vaner osv måtte jeg ha endret på. Jeg hadde følt meg fanget og "styrt" av andre. Jeg er privat av meg, og liker å kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil, og hadde ikke likt å måtte tilrettelegge for andre, jeg hadde følt meg invadert, og slik jeg kjenner meg selv, så hadde jeg endt opp med å gå i kjelleren. 

Jeg liker mine særegenheter og vaner, og hjemme i hjemmet mitt, vil jeg være meg selv på alle måter. 

Anonymkode: b0f1e...4b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 12.50):

Er du muslim eller evt veldig religiøs siden du mener at man MÅ ha barn? Hvorfor må man ha barn, hva skal man bruke de til? 

Helt ok å hjelpe noen en liten periode med bosted, men å bo i kollektiv når man er 30+ er veldig rart. Dette venneparet, er de fattige? Eier de ikke egen bolig? Syns det er mer rart. Og hvorfor vil samboeren til ts dele leiligheten med et par? Han høres rar ut. 

Anonymkode: d13c3...9d3

Du disser jo alt annet selv med denne saken, men akkurat det at de kanskje er litt rare uten barn - det tålte du ikke.. 🤭

Anonymkode: 896b8...fee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet. Alt kommer til å lide, både privatliv og sexliv.

Anonymkode: 8e252...d0c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, tenk at flere her tenker at det er hans måte å få ligget med enten vennen sin eller samboeren til vennen sin på. Ta med seg egen samboer inn i et vennekollektiv fordi han egentlig er skjult homofil eller bifil og vil ligge med akkurat disse menneskene. Helt, helt vilt for meg at noen i fullt alvor lanserer det som en forklaring.

Det er jævlig rart, altså, og det hadde vært helt uaktuelt for meg. Finnes få ting jeg har mindre lyst til enn å flytte sammen med et vennepar i voksen alder. Så ville jeg nok tenkt at det er mulig disse har noen økonomiske vansker likevel, selv om de har solide jobber og du ikke har hørt noe om økonomisk trøbbel. Alternativt er han bare litt umoden og helt kjemisk fri for behov for privatliv. Jeg hadde aldri i verden blitt med på noe sånt, og dette er en ekstremt pussig ting å ta til orde for. Så tror jeg jeg hadde dyttet litt ekstra på hvorvidt dette venneparet egentlig trenger litt hjelp, og i hvert fall sagt tydelig at dere selvfølgelig kan hjelpe dem på annet vis hvis ting ikke er så enkelt for dem for tiden.

Anonymkode: a3ae3...99c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde oppstått noe skutt hadde det vært greit. Vi har hjulpet venner som fikk huset brent ned i en periode. Men ikke på fast basis. Da hadde det klikket for meg!

Anonymkode: 6fa2a...38b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 11.15):

Jeg og samboer har vært sammen i 3-4 år, bodd sammen i 1,5. Han har et vennepar han har kjent i 15 år. Han har tidligere bodd sammen med mannen i det forholdet (omtrent 10 år siden) og hun andre dama begynte å date mannen da han bodde med min kjæreste. Med andre ord kjenner de hverandre godt. 

Nå har da altså kjæresten nevnt å flytte sammen med dem, det vil si han vil at de skal flytte inn på det andre soverommet (der vennen bodde før). Det er to bad. Felles kjøkken og stue.
Han sier det er fordi han har lyst og at det kan hjelpe dem økonomisk, men begge to er i gode jobber og ikke i problemer som jeg har fått med meg. Jeg ble stille og prøvde å prosessere hva han sa og sa tilslutt at nei, jeg vil ikke at de skal flytte inn. Om det er noen akutte problemer de har kan de bo der en liten periode til de finner ut av ting. Han likte ikke svaret mitt.. men sa at han ikke skulle si ja til dem, men han vil snakke mer med meg om det.

vi er alle i slutten av 30-40 årene… Det er for meg unaturlig å bo sammen slik, blir lite privatliv.. Hadde noen her gått med på det? Jeg skjønner ingenting.. vi er ikke 20 år lenger… men føler at hvis han presser videre på at de skal flytte inn så kommer jeg til å flytte ut.. 

Ehm, litt for spesiell ordning for mitt vedkommende. Hadde jeg aldri gått med på.

At han ikke ser at det var en rar posisjon å sette deg i er rart??? 

Anonymkode: 6dde2...448

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. Selvom jeg har tenkt at han vil gjøre det slutt er det heller ikke logisk av andre grunner; ting har vært veldig fint sammen med oss, han vil gjøre ting sammen med meg og ha meg med når han møter vennene sine (inkludert han vennen i innlegget). 
Har aldri tenkt over om han er bifil, men siden kjæresten til vennen også skulle flyttet inn i det scenarioet, kan det jo hende han liker henne mer enn platonisk.. uff

Har han nevnt det noe mer etter at du skrev HI?

Han har nok en baktanke eller to, men ikke godt å si hva det skulle vært. Noe seksuelt er jo ikke utenkelig, det er ofte noe slikt. Kan det være at han har noe på gang med henne allerede?

Anonymkode: 78ae0...d5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...