AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:15 #1 Del Skrevet søndag kl 10:15 Jeg og samboer har vært sammen i 3-4 år, bodd sammen i 1,5. Han har et vennepar han har kjent i 15 år. Han har tidligere bodd sammen med mannen i det forholdet (omtrent 10 år siden) og hun andre dama begynte å date mannen da han bodde med min kjæreste. Med andre ord kjenner de hverandre godt. Nå har da altså kjæresten nevnt å flytte sammen med dem, det vil si han vil at de skal flytte inn på det andre soverommet (der vennen bodde før). Det er to bad. Felles kjøkken og stue. Han sier det er fordi han har lyst og at det kan hjelpe dem økonomisk, men begge to er i gode jobber og ikke i problemer som jeg har fått med meg. Jeg ble stille og prøvde å prosessere hva han sa og sa tilslutt at nei, jeg vil ikke at de skal flytte inn. Om det er noen akutte problemer de har kan de bo der en liten periode til de finner ut av ting. Han likte ikke svaret mitt.. men sa at han ikke skulle si ja til dem, men han vil snakke mer med meg om det. vi er alle i slutten av 30-40 årene… Det er for meg unaturlig å bo sammen slik, blir lite privatliv.. Hadde noen her gått med på det? Jeg skjønner ingenting.. vi er ikke 20 år lenger… men føler at hvis han presser videre på at de skal flytte inn så kommer jeg til å flytte ut.. Anonymkode: 59154...1f1 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:17 #2 Del Skrevet søndag kl 10:17 Hehe, shit? Det her hørtes suspekt ut. Anonymkode: eefb4...3e3 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:21 #3 Del Skrevet søndag kl 10:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om det er noen akutte problemer de har kan de bo der en liten periode til de finner ut av ting. vi er alle i slutten av 30-40 årene… Anonymkode: 59154...1f1 Det hadde vært uaktuelt også for en liten periode for min del. Jeg hadde flyttet hvis et voksent par skulle ha flyttet inn på gjesterommet. Anonymkode: e9405...35f 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:25 #4 Del Skrevet søndag kl 10:25 Her jeg kommer fra- er det naturlig å hjelpe andre. Type nord for Trodheim. Tipper du er søring?? Anonymkode: 54f30...436 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:25 #5 Del Skrevet søndag kl 10:25 Just say no. Hvis han er mer opptatt av å bo med en kompis enn partners ønsker, er forholdet uansett ikke liv laga. Anonymkode: 36adc...ace 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:27 #6 Del Skrevet søndag kl 10:27 Jeg tror jeg kunne synes det var hyggelig. Men da med ett bad hver, selvsagt. Tydelige grenser og klare regler. Men det kommer jo absolutt an på venneparet og størrelsen/utførelsen av huset som skal deles! Hvis det ble veldig mye billigere for meg å bo sånn, ihvertfall en periode, så hadde jeg absolutt vurdert det. Anonymkode: 424d5...b60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:31 #7 Del Skrevet søndag kl 10:31 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg og samboer har vært sammen i 3-4 år, bodd sammen i 1,5. Han har et vennepar han har kjent i 15 år. Han har tidligere bodd sammen med mannen i det forholdet (omtrent 10 år siden) og hun andre dama begynte å date mannen da han bodde med min kjæreste. Med andre ord kjenner de hverandre godt. Nå har da altså kjæresten nevnt å flytte sammen med dem, det vil si han vil at de skal flytte inn på det andre soverommet (der vennen bodde før). Det er to bad. Felles kjøkken og stue. Han sier det er fordi han har lyst og at det kan hjelpe dem økonomisk, men begge to er i gode jobber og ikke i problemer som jeg har fått med meg. Jeg ble stille og prøvde å prosessere hva han sa og sa tilslutt at nei, jeg vil ikke at de skal flytte inn. Om det er noen akutte problemer de har kan de bo der en liten periode til de finner ut av ting. Han likte ikke svaret mitt.. men sa at han ikke skulle si ja til dem, men han vil snakke mer med meg om det. vi er alle i slutten av 30-40 årene… Det er for meg unaturlig å bo sammen slik, blir lite privatliv.. Hadde noen her gått med på det? Jeg skjønner ingenting.. vi er ikke 20 år lenger… men føler at hvis han presser videre på at de skal flytte inn så kommer jeg til å flytte ut.. Anonymkode: 59154...1f1 Haha! Nei! Kollektiv burde han ikke ønske seg tilbake til når han er med deg Anonymkode: 30fb0...708 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet søndag kl 10:34 #8 Del Skrevet søndag kl 10:34 Hadde vært uaktuelt her. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet søndag kl 10:35 #9 Del Skrevet søndag kl 10:35 Uaktuelt. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:36 #10 Del Skrevet søndag kl 10:36 Man hjelper hverandre om man har mulighet, tenker jeg, men jeg måtte ha forstått grunnen før jeg hadde sagt ja. mer typen din i økonomiske problemer og trenger leieinntekt ved å leie ut soverommet? har venneparet økonomiske utfordringer? Har de tidligere hatt et trekantforhold? Ser han for seg gutta-stemning 24/7, men fyll og slikt? hva er det konkrete målet for hvem ved å la de flytte inn? Anonymkode: 9878f...02f 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:41 #11 Del Skrevet søndag kl 10:41 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her jeg kommer fra- er det naturlig å hjelpe andre. Type nord for Trodheim. Tipper du er søring?? Anonymkode: 54f30...436 Jeg er født og oppvokst langt nord for Trondheim. Et sånt "kollektiv" opplegg hadde vært fullstendig uaktuelt for min del. Hjelpe venner, ja. Men det finnes heldigvis mange måter å hjelpe på. Anonymkode: b56d2...3f6 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet søndag kl 10:49 #12 Del Skrevet søndag kl 10:49 Jeg hadde spurt venneparet selv? Sagt at det kom en forespørsel du ikke helt skjønte - er det noe du har gått glipp av. Jeg ville tolket dette som at han er i et slags polyamorøst skap eller noe 🤷♀️ INGEN vil bo sånn med mindre det er prekære grunner. Noe skurrer jo? 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:16 #13 Del Skrevet søndag kl 11:16 Høres ut som du bor i hans leilighet? Uansett er det veldig rart. Gjør det klart at dersom de kommer inn, flytter du ut. Anonymkode: 1549f...410 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:24 #14 Del Skrevet søndag kl 11:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har da altså kjæresten nevnt å flytte sammen med dem, det vil si han vil at de skal flytte inn på det andre soverommet (der vennen bodde før). Det er to bad. Felles kjøkken og stue. Han sier det er fordi han har lyst og at det kan hjelpe dem økonomisk, men begge to er i gode jobber og ikke i problemer som jeg har fått med meg. Jeg ble stille og prøvde å prosessere hva han sa og sa tilslutt at nei, jeg vil ikke at de skal flytte inn. Om det er noen akutte problemer de har kan de bo der en liten periode til de finner ut av ting. Han likte ikke svaret mitt.. men sa at han ikke skulle si ja til dem, men han vil snakke mer med meg om det. Så de har spurt om det? Siden han ikke skulle si ja til dem. Hva synes du om dem? Jeg hadde ikke vært interessert i å bo i et kollektiv med mindre det hadde vært snakk om en kort og konkret periode. Noe tidsubestemt hadde vært totalt uaktuelt. Da hadde jeg sagt til samboer at om de kom inn, hadde jeg flytta ut Anonymkode: 78ae0...d5d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:29 #15 Del Skrevet søndag kl 11:29 Wtf 🤔 Som du selv sier, sånt kan man gjøre i ungdomsalder pga økonomi, men nå er dere i en alder der dere skal etablere dere og lage barn. Da bor man ikke i kollektiv altså. Jeg skjønner ikke hvorfor han vil dette. Anonymkode: e5fdb...60a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:31 #16 Del Skrevet søndag kl 11:31 Er det virkelig ingen av dere som har barn? Ganske uvanlig for deres alder å ikke ha barn ennå 😲 Anonymkode: e5fdb...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet søndag kl 11:33 #17 Del Skrevet søndag kl 11:33 Ikke aktuelt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet søndag kl 11:34 #18 Del Skrevet søndag kl 11:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig ingen av dere som har barn? Ganske uvanlig for deres alder å ikke ha barn ennå 😲 Anonymkode: e5fdb...60a Det er slettes ikke uvanlig i dagens samfunn nei! Flere og flere blir frivillig barnløse. Ingenting uvanlig med det. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet søndag kl 11:37 #19 Del Skrevet søndag kl 11:37 Han var nok ikke helt forberedt på hva han gikk til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:41 #20 Del Skrevet søndag kl 11:41 Galskap, jeg forstår meg ikke på de som reiser på ferie med andre par, en gang 😅 Anonymkode: a038d...2cd 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå