Gå til innhold

Du mann som har eldre kone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tenker du da at sexlysten din generelt har gått ned, og at det er andre ting som er viktigere i forholdet? Føler hun det samme som deg?

Anonymkode: cfc5d...4d3

Det er faktisk litt vanskelig å svare konkret på. To barn på 6 og 10, med alt som følger med det, men litt ekstra med en 10 åring som har fire kvelder i arbeidsuken med fritidsaktivitet, og gjerne kamper i helgene i tillegg.  To karrierer. Behov for noe egentid til trening et par dager i uken. Til sammen er det såpass mye at når klokken er 2230, så er det jeg ser fram til er hvile og søvn. Det går ikke an å sammenligne det med for 12 år tilbake i tid når hele ettermiddager/kvelder/weekender med all mulig tid til hverandre. Så kommer nok dette med naturlig aldring, og dermed mindre fysisk attraktiv i tillegg. Men viktig å understreke at jeg mener det gjelder hos begge, ikke noe spesialt fenomen for kvinner. Summen gjør at når jeg kjenner mye trykk, så er en rask ronk det jeg føler mest for. 

Både og. Vi snakker ofte om lite tid til hverandre, både generelt og i forhold til nærhet/sex. Men har ikke diskutert om hun føler jeg er mindre attraktiv med årene. Men det ser jeg som helt naturlig. Jada, tenning har med mennesket man har å gjøre med også. Klart det. Men nå er nå temaet i denne tråden om man tenner mindre på utseendet til partner etter som årene går. Der må jeg være såpass direkte at jeg svarer, men forventer at det går begge veier. Men er greit å putte det i en sammenheng hvor sex er mindre viktig enn før. 

Anonymkode: 7db6e...fbc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er faktisk litt vanskelig å svare konkret på. To barn på 6 og 10, med alt som følger med det, men litt ekstra med en 10 åring som har fire kvelder i arbeidsuken med fritidsaktivitet, og gjerne kamper i helgene i tillegg.  To karrierer. Behov for noe egentid til trening et par dager i uken. Til sammen er det såpass mye at når klokken er 2230, så er det jeg ser fram til er hvile og søvn. Det går ikke an å sammenligne det med for 12 år tilbake i tid når hele ettermiddager/kvelder/weekender med all mulig tid til hverandre. Så kommer nok dette med naturlig aldring, og dermed mindre fysisk attraktiv i tillegg. Men viktig å understreke at jeg mener det gjelder hos begge, ikke noe spesialt fenomen for kvinner. Summen gjør at når jeg kjenner mye trykk, så er en rask ronk det jeg føler mest for. 

Både og. Vi snakker ofte om lite tid til hverandre, både generelt og i forhold til nærhet/sex. Men har ikke diskutert om hun føler jeg er mindre attraktiv med årene. Men det ser jeg som helt naturlig. Jada, tenning har med mennesket man har å gjøre med også. Klart det. Men nå er nå temaet i denne tråden om man tenner mindre på utseendet til partner etter som årene går. Der må jeg være såpass direkte at jeg svarer, men forventer at det går begge veier. Men er greit å putte det i en sammenheng hvor sex er mindre viktig enn før. 

Anonymkode: 7db6e...fbc

Svaret ditt er så godt. Lett å forstå og det virker ærlig. Takk!

jeg har truffet en mann som er seks år yngre enn meg.  Jeg er 48.

Og er så i tvil om jeg skal tørre å gå inn i det med hjertet.  Jeg har mange tanker rundt dette med alder, aldring, tiltrekning osv. Jeg kjenner på usikkerhet og utrygghet rundt det, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alle blir gamle uansett gener, enig. Noen eldes mer ungdommelig enn andre, synes jeg.

Et eksempel er jo Vibeke Løkkeberg, som ikke ser ut som hun er 80 

https://www.kk.no/livet/det-er-undervurdert-hvor-vondt-det-er-selv-om-man-er-gammel/77707467

Anonymkode: c6227...af3

Enig, hun ser kanskje snarere ut som 79.

Anonymkode: bddcf...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du mistrives med ditt sexliv fordi du mangler tiltrekning. Er ikke det litt trist å skulle kjenne på resten av livet da? Du er vel relativt ung fremdeles?

Anonymkode: 7de7f...eee

Hvem har sagt at jeg mistrives? Jeg hadde aldri innledet et langvarig forhold til en eldre kvinne om jeg skulle ha basert relasjonen på fysisk tiltrekning. For meg er dette akkurat som forventet, og forholdet vårt har aldri vært bedre:)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Svaret ditt er så godt. Lett å forstå og det virker ærlig. Takk!

jeg har truffet en mann som er seks år yngre enn meg.  Jeg er 48.

Og er så i tvil om jeg skal tørre å gå inn i det med hjertet.  Jeg har mange tanker rundt dette med alder, aldring, tiltrekning osv. Jeg kjenner på usikkerhet og utrygghet rundt det, dessverre. 

Tror du må ta praten med den det gjelder. 6 års alders forskjell er ikke mye. Om han er 42 og du er 48 så kan dere fint se like gamle ut utenfra sett. Han er jo ikke en ungdom han heller. Og han vil jo eldes i samme takt som deg. Om han liker deg nå så er det vel fordi du er attraktiv i hans øyne😊

Anonymkode: c6227...af3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvem har sagt at jeg mistrives? Jeg hadde aldri innledet et langvarig forhold til en eldre kvinne om jeg skulle ha basert relasjonen på fysisk tiltrekning. For meg er dette akkurat som forventet, og forholdet vårt har aldri vært bedre:)

Ok, du er glad i dama di. Men liker du å ha sex med henne? Eller får du tilfredsstilt deg andre steder? Jeg for min del synes ikke det er noe særlig å ha sex med noen jeg ikke er tiltrukket av.

Anonymkode: 7de7f...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...