Gå til innhold

Du mann som har eldre kone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

…ei kone som nærmer seg femti. Kjenner du på tiltrekning til henne på lik linje som du gjorde for ti år siden? 
eller begynner du å kjenne at aldersforskjellen i utseende mellom dere øker for mye?

eller kjenner du at det er henne som menneske som tenner deg, ikke at hun eldes?

Anonymkode: cfc5d...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kone er i begynnelsen av 50-årene, og jeg er en del yngre enn henne. Er like tiltrukket som for 10 år siden, både fysisk og personlighetsmessig. 

Anonymkode: e4340...eab

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok valgt yngre om jeg kunne den gangen. Anbefaller ikke eldre. 

Anonymkode: 1e9ac...9a6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«om du kunne» ? 
Så de yngre ville ikke ha deg? 

Anonymkode: 66586...92f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at den kroppslige, seksuelle tiltrekning gradvis har forsvunnet etter at hun passerte førti. Men det hadde nok også skjedd om vi var jevngamle. På det menneskelige plan, er imidlertid tilknytningen like sterk som før.

Anonymkode: bddcf...360

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 12.29):

Hun tenner meg akkurat like mye. Jeg elsker henne 

Anonymkode: a293b...a6e

Så fin omtale:). 

Anonymkode: 6a246...388

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg må innrømme at den kroppslige, seksuelle tiltrekning gradvis har forsvunnet etter at hun passerte førti. Men det hadde nok også skjedd om vi var jevngamle. På det menneskelige plan, er imidlertid tilknytningen like sterk som før.

Samme her, men forventer og forstår om hun mener det samme om meg. 

Men der sexen var det viktigste i et forhold i tenårene, en av de viktigste tingene i 20- og 30-årene, så er det ikke lenger så viktig nå, så det har ikke så stor betydning uansett. Vi er sterkere enn noen ganger før som par, og der hvor jeg er nå i livet, så er det og ungene viktigst. 

Jeg er 39, hun 44 om det har noen betydning for debatten. 

Anonymkode: 7db6e...fbc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kona mi er 10 år eldre enn meg. Noe jeg ikke visste i begynnelsen, trodde vi var jevngamle.

Nå har det gått 15 år og ingen ser eller oppfatter at hun er 10 år eldre enn meg. Og helt ærlig, hun holder seg mye bedre enn meg, er nok jeg som har skutt gullhøna i vårt forhold, selv med 10 års aldersforskjell "feil" vei. 

Anonymkode: b9d8e...452

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker du at det er litt normalt av tenningen avtar for hverandre generelt når man har vært sammen lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vil du dele litt om hvorfor du ikke anbefaler det?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her, men forventer og forstår om hun mener det samme om meg. 

Men der sexen var det viktigste i et forhold i tenårene, en av de viktigste tingene i 20- og 30-årene, så er det ikke lenger så viktig nå, så det har ikke så stor betydning uansett. Vi er sterkere enn noen ganger før som par, og der hvor jeg er nå i livet, så er det og ungene viktigst. 

Jeg er 39, hun 44 om det har noen betydning for debatten. 

Anonymkode: 7db6e...fbc

Tenker du da at sexlysten din generelt har gått ned, og at det er andre ting som er viktigere i forholdet? Føler hun det samme som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker du at det er litt normalt av tenningen avtar for hverandre generelt når man har vært sammen lenge?

Ja, den avtar vel dels fordi man har vært sammen lenge, og dels pga redusert fysisk attraktivitet som følge av aldring. Og nei: det hjelper ikke så mye at man overholder et strengt kostholdsregime, trener med døden i hælene, eller har gode gener. Aldringen, og tapet av ungdommelig attraktivitet, skjer gradvis uansett hva man gjør. Men som en skriver over her; forholdet må da bygges på andre og mer varige ting enn sex.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må bare skyte inn noe her, selv om jeg er kvinne. Litt usikker på hva du egentlig vil bite og om du selv dater en som er litt eldre enn deg…

Men når man passerer en viss alder (40 kanskje) så er pluss minus 5-7 år ikke noe. Hvordan man eldes har MYE med gener å gjøre, og enkelte folk «holder seg» bedre enn andre.

Om du dater en du synes er attraktiv så må du anta at attraksjonen holder seg så lenge dere pleier forholdet. At man visuelt får alderstegn vil gjelde dere begge, og begge vil kunne oppleve at man kanskje ikke ser lik ut som da man møttes.

Men dersom dere begge er glad i å ha sex og liker hverandres kropper så kan attraksjonen være ganske lik over tid.

Jeg er 50 pluss og liker fortsatt kroppen min. Partner vil ha på lyset, og er visuell, ingen fare for vår del. Han er riktignok kun 5 år yngre enn meg. Så vi ser sikkert like gamle ut. 

Anonymkode: c6227...af3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan man eldes har MYE med gener å gjøre, og enkelte folk «holder seg» bedre enn andre.

Nei, det har LITT med gener å gjøre, ikke mye. Å tro noe annet er selvbedrag, og ønsketenkning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det har LITT med gener å gjøre, ikke mye. Å tro noe annet er selvbedrag, og ønsketenkning.

Alle blir gamle uansett gener, enig. Noen eldes mer ungdommelig enn andre, synes jeg.

Et eksempel er jo Vibeke Løkkeberg, som ikke ser ut som hun er 80 

https://www.kk.no/livet/det-er-undervurdert-hvor-vondt-det-er-selv-om-man-er-gammel/77707467

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle blir gamle uansett gener, enig. Noen eldes mer ungdommelig enn andre, synes jeg.

Et eksempel er jo Vibeke Løkkeberg, som ikke ser ut som hun er 80 

https://www.kk.no/livet/det-er-undervurdert-hvor-vondt-det-er-selv-om-man-er-gammel/77707467

Hun har jo dette fantastiske tykke håret sitt som gjør henne yngre. Karismatisk dame💃

Anonymkode: d3502...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei det har noen ganger mye å gjøre. Min kjeve vil ikke klare å holde opp huden, så dermed vil jeg få mye sig i alderdommen, sammenlignet med noen som har en sterkere kjeve. 

Ser det på fler I familien. Men så kan man samtidig ha veldig unge øyne. Varierer veldig, men jeg tror gener har noe å si også. Men selvsagt, solkrem, ikke anstrenge ansiktet for mye, ikke være hardhendt med huden, ikke røyke, ikke drikke mye alkohol eller spise mye sukker, få i seg vitaminene  man trenger og også holde seg i form men ikke for mye i form men ikke for slank for å ha litt fett på kroppen men ikke så mye heller, så holder man seg. sikkert bedre.

Anonymkode: 5785a...c1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så du mistrives med ditt sexliv fordi du mangler tiltrekning. Er ikke det litt trist å skulle kjenne på resten av livet da? Du er vel relativt ung fremdeles?

Anonymkode: 7de7f...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...