AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #1 Skrevet 16. februar 2025 Det kan vel ta noen uker å komme seg etter en influensa, tretthet og hoste. Men kan man også bli påvirket psykisk? Jeg er ferdig med de typiske influensasymptomene, men jeg har ikke lyst til å gjøre noe. Mulig jeg ikke har energi heller, men jeg har ikke lyst til å prøve heller. Og så har jeg masse hjertebank. Kanskje fordi trening holder dette litt i skakk for meg, mens nå er det tre uker siden jeg har fått trent. Anonymkode: ac8e6...c8e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #2 Skrevet 16. februar 2025 Kan jo være at vinteren har gitt deg lave nivåer av d vitamin, som kan gi nedstemthet. Anonymkode: 2bbcf...3dd
AlternativX Skrevet 16. februar 2025 #3 Skrevet 16. februar 2025 Tror ikke du kan si du har blitt deprimert, kanskje litt feil bruk av ordet. Men kanskje nedstemt? Jeg blir ofte det etter å ha ligget syk i 1 uke. Det er ensomt å ligge en hel uke syk uten å se folk. Også tungt å starte opp med rutinene igjen etter å ha vært syk. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #4 Skrevet 16. februar 2025 AlternativX skrev (1 time siden): Tror ikke du kan si du har blitt deprimert, kanskje litt feil bruk av ordet. Men kanskje nedstemt? Jeg blir ofte det etter å ha ligget syk i 1 uke. Det er ensomt å ligge en hel uke syk uten å se folk. Også tungt å starte opp med rutinene igjen etter å ha vært syk. Nedstemt 14 dager. Ja du har vel rett. Kroppen føles ikke som den var. Tungt i brystet, svetter som en gris selv om feber er borte. Får bevege seg sakte men sikkert tilbake til livet. Anonymkode: ac8e6...c8e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #5 Skrevet 16. februar 2025 Hvis du blir deprimert etter influensa, da lurer jeg på hvordan du takler alvorlige ting. Kan jo fortelle om mitt siste år (2024 til idag), vært på gyn.avd på sykehuset 6-7 ganger, 1 operasjon på gyn, koloskopi, CT i tarmen, gastroskopi og sist men ikke mins Rosen. Har begynt å få blødninger fra underlivet igjen å må ringe sykehuset i morgen for å få time der. Jeg har den siste tiden følt meg nedstemt pga alt jeg må igjennom. Jeg har en gammel mor som det aldri er noe med, frisk som en fisk, søsken som heller aldri er syke, så ja jeg føler at jeg bærer byrden og sykdommer for hele familien alene. Vi er jo enda ikke så langt uti 2025, men jeg har frikort allerede, å da har jeg ikke hentet reseptvarer, det er kun lege og sykehusbesøk jeg har hatt siden nyttår. Anonymkode: 5027a...f48
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #6 Skrevet 16. februar 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du blir deprimert etter influensa, da lurer jeg på hvordan du takler alvorlige ting. Kan jo fortelle om mitt siste år (2024 til idag), vært på gyn.avd på sykehuset 6-7 ganger, 1 operasjon på gyn, koloskopi, CT i tarmen, gastroskopi og sist men ikke mins Rosen. Har begynt å få blødninger fra underlivet igjen å må ringe sykehuset i morgen for å få time der. Jeg har den siste tiden følt meg nedstemt pga alt jeg må igjennom. Jeg har en gammel mor som det aldri er noe med, frisk som en fisk, søsken som heller aldri er syke, så ja jeg føler at jeg bærer byrden og sykdommer for hele familien alene. Vi er jo enda ikke så langt uti 2025, men jeg har frikort allerede, å da har jeg ikke hentet reseptvarer, det er kun lege og sykehusbesøk jeg har hatt siden nyttår. Anonymkode: 5027a...f48 Vi trenger ikke konkurrere i de ytre omstendigheter. Jeg snakker om at infeksjoner kan påvirke immunsystemet som også er knyttet til hjernecellene. Så om man allerede har mye stress, så skal det mindre til før en ubalanse kan oppstå. Anonymkode: ac8e6...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #7 Skrevet 16. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis du blir deprimert etter influensa, da lurer jeg på hvordan du takler alvorlige ting. Kan jo fortelle om mitt siste år (2024 til idag), vært på gyn.avd på sykehuset 6-7 ganger, 1 operasjon på gyn, koloskopi, CT i tarmen, gastroskopi og sist men ikke mins Rosen. Har begynt å få blødninger fra underlivet igjen å må ringe sykehuset i morgen for å få time der. Jeg har den siste tiden følt meg nedstemt pga alt jeg må igjennom. Jeg har en gammel mor som det aldri er noe med, frisk som en fisk, søsken som heller aldri er syke, så ja jeg føler at jeg bærer byrden og sykdommer for hele familien alene. Vi er jo enda ikke så langt uti 2025, men jeg har frikort allerede, å da har jeg ikke hentet reseptvarer, det er kun lege og sykehusbesøk jeg har hatt siden nyttår. Anonymkode: 5027a...f48 Så fint for deg at du er født med høy evne til å takle utfordringer. Synd for deg at du ikke enda har klart å lære at mennesker er født ulike og at ikke alt handler om deg. Anonymkode: 01d0c...576 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #8 Skrevet 19. februar 2025 Testa du for covid ifm med denne influensaen? De symptomene du har hatt etterpå kan jo minne om long covid. Det kan vel komme i ulike grader Anonymkode: f18ae...3f4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #9 Skrevet 19. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Testa du for covid ifm med denne influensaen? De symptomene du har hatt etterpå kan jo minne om long covid. Det kan vel komme i ulike grader Anonymkode: f18ae...3f4 Kan det ikke være omvendt? At det er long covid som ligner på ettervirkningene etter influensa? PVFS, som står for "Post-Viral Fatigue Syndrome", altså postviralt utmattelsessyndrom på norsk, var jo ikke ukjent før pandemien heller. Symptomene er stort sett de samme som for long covid. Den eneste forskjellen er at før pandemien var det bare 180.000 i året som fikk influensa, ifølge FHI. Ca. fem prosent av disse fikk langvarige plager, som betyr 9.000 i året. De siste årene har minst 5 millioner nordmenn hatt covid minst en gang. De fleste har hatt covid flere ganger. Hvis fem prosent av disse skulle utvikle postviralt utmattessyndrom, slik influensarammede gjorde før pandemien, burde vi hatt 250.000 nordmenn som var slått ut med utmattelsessyndrom bare i Norge. Har vi det? Anonymkode: dd0b6...69c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå