Gjest ikkesiformye Skrevet søndag kl 10:58 #41 Del Skrevet søndag kl 10:58 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette stemmer ikke helt. Det er gjort tester på folk som har vært avholds i 6 måneder for så å drikke to helger på rad. Dette ga utslag over lovlig verdi. Med andre ord kan INGEN først drikke i sitt utdrikningslag, og noen dager senere i bryllup og beholde lappen. Bare som eksempel. Anonymkode: 0b35a...ad5 Takk for det, er vel noe av dette jeg vil frem til. Før min helgetur, så har jeg hatt uker hvor jeg ikke har drukket noe fra søndag til fredag i en måneds tid. Ja jeg har drukket i helgene, og det ble mer den helga vi var på tur. Men ikke så mye totalt sett. Jeg vet at prøvene viser et gjennomsnitt for de 4 siste ukene, men ikke når man har drukket, hvor ofte, elle hvor mye. En PEth prøve halveres i løpet av de 6-12 første dagene, etter det ca 30% ytterligere etter 3 uker. Så som du sier, så kan man miste førerkortet om man har sånne fester rett etter hverandre. For da vil verdiene være høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:07 #42 Del Skrevet søndag kl 11:07 https://www.statsforvalteren.no/siteassets/fm-oslo-og-viken/helse-omsorg-og-sosialtjenester/forerkort/forerett---2-kurskveld-med-fasit.pdf For dem som bagatelliserer slik ts gjør så er dette kanskje noe dere kan bruke litt tid på? Men manglende selvinnsikt pleier ikke å endre seg når man er i ts sin alder, mann, og «verdensmester». Anonymkode: c680f...e49 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:10 #43 Del Skrevet søndag kl 11:10 Du var ufin og stygg mot noen som ville hjeloe deg. Anonymkode: c08e3...309 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:13 #44 Del Skrevet søndag kl 11:13 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): TS: Jeg ble sjekket for HIV helt plutselig en gang, uten at legen spurte meg om det var greit. Burde jeg ha klaget? Kanskje jeg burde blitt litt snurt og tenkt at legen mente jeg sikkert hadde hatt masse usikker sex eller var sprøytemisbruker? Svaret er selvsagt nei. De symptomene jeg ble undersøkt og utredet for kunne blant annet komme av nedsatt immunforsvar, som igjen kan komme av HIV/Aids. Legene må jo sjekke det de mener kan være årsaken til plagene og symptomene man har. Anonymkode: 5e3b8...f77 Jeg kunne ha fortalt legen at jeg med sikkerhet ikke har HIV, så det ville vært en bortkastet test. På samme måte kunne jeg fortalt at jeg er totalavholds så testing for rus og alkohol heller ikke er nødvendig. Men om jeg ville blitt snurt, nei, og slett ikke klaget. For legen har jo mange pasienter, og kan ikke vite med sikkerhet hvem som snakker sant. Anonymkode: 6dc0e...a4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:14 #45 Del Skrevet søndag kl 11:14 ikkesiformye skrev (1 time siden): Ja faktisk, dette er en ny fastlege som ikke kjenner meg. Det står heller ikke noe i min journal om alkohol. Jeg har heller ikke noen forhistorisk om det. Pussig at du sier at jeg var påvirket, så absolutt ikke. Hun tok også en Ethanol test av blodet mitt uten å spørre, som forøvrig var helt ren. Men men, plutselig gjelder det dere. Det er veldig bra at legen tar tester som er nødvendig. At du har høyt alkoholforbruk får du ta på din kappe. Vi andre som ikke har det vil få null problemer med blodprøver. Anonymkode: 33a4d...10b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:20 #46 Del Skrevet søndag kl 11:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): For alle oss andre som er i trafikken så er det ekstremt bra og viktig at helsepersonell gjør jobben sin og tar lappen fra alkoholikere. Takke faen for det. Anonymkode: 8eddf...bda Å være alkoholiker betyr ikke at man kjører i fylla…. Hjelpes! Kjenner mange med for stort alkoholforbruk, men ingen kjører i fylla/med promille…. Faktisk skjer det fyllakjøring fra folk som ikke er alkoholikere også, som får fikse ideer på fest f.eks…. Anonymkode: 73253...c56 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:23 #47 Del Skrevet søndag kl 11:23 ikkesiformye skrev (22 minutter siden): Takk for det, er vel noe av dette jeg vil frem til. Før min helgetur, så har jeg hatt uker hvor jeg ikke har drukket noe fra søndag til fredag i en måneds tid. Ja jeg har drukket i helgene, og det ble mer den helga vi var på tur. Men ikke så mye totalt sett. Jeg vet at prøvene viser et gjennomsnitt for de 4 siste ukene, men ikke når man har drukket, hvor ofte, elle hvor mye. En PEth prøve halveres i løpet av de 6-12 første dagene, etter det ca 30% ytterligere etter 3 uker. Så som du sier, så kan man miste førerkortet om man har sånne fester rett etter hverandre. For da vil verdiene være høyere. Det er Mange som fester kraftig hver helg. Hvis legen skal ta fra førerkortet på alle disse, så hadde det ikke vært mange igjen på veiene. Vi er med i en stor gjeng hvor mange drikker hver helg, men ingen av de hadde noen gang kjørt i fylla. Det jeg reagerer på er at mange tror automatisk at folk som drikker mye fyllekjører…. Det er synd. Anonymkode: 73253...c56 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:27 #48 Del Skrevet søndag kl 11:27 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å være alkoholiker betyr ikke at man kjører i fylla…. Hjelpes! Kjenner mange med for stort alkoholforbruk, men ingen kjører i fylla/med promille…. Faktisk skjer det fyllakjøring fra folk som ikke er alkoholikere også, som får fikse ideer på fest f.eks…. Anonymkode: 73253...c56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er veldig bra at legen tar tester som er nødvendig. At du har høyt alkoholforbruk får du ta på din kappe. Vi andre som ikke har det vil få null problemer med blodprøver. Anonymkode: 33a4d...10b Enig i første innlegget jeg siterer. Til andre innlegg vil jeg si at nei, vi som faktisk er totalt avholds har faktisk problemer med overformynderi og maktmisbruket knyttet til denne problemstillingen. Om noen drikker mye, men kun kjører bil når de er helt avholds har de ikke brutt noen lov! Det er faktisk lovlig å være alkoholiker. Du bør derfor ikke dømmes, for noe du ikke har gjort. Tenk om vi overfører denne tankegangen til andre aspekter. Du har en kniv. Du dreper ingen med den, du skjærer agurk. Du idømmes at du aldri får bruke kniv igjen, og politi kommer hjem til deg hver måned for å se at du ikke har kniver i huset. Er det innafor? Om svaret er nei hvorfor er det innefor mtp alkohol? Anonymkode: 0b35a...ad5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:34 #49 Del Skrevet søndag kl 11:34 «jeg gikk til legen min for å få hjelp med å gå ned noen kilo, jeg er ikke feit, men har noen kilo for mye. Siden jeg er rundt 50, så vil jeg heller gå ned litt, enn å legge på meg 1-2 kilo i året fremover. Legen spurte meg om alkoholforbruk, og hun konstaterte med at jeg har et problem. Jeg liker ikke å bli snakka til på en måte ovenfra og ned, så jeg svarte vel ganske raskt og direkte tilbake. Det likte legen ikke. Jeg sa at jeg ønsker å gå ned i vekt, og drikke mindre på sikt. Det var og er målet mitt. jeg var på ny time for å få ny resept på medisin, jeg fortalte at jeg var godt fornøyd. Har gått ned 4 kilo, drikker generelt mindre, og at det virket slik jeg selv ønsket. Jeg fikk absolutt ingen reaksjon på det jeg sa, ikke at jeg har gått ned i vekt, eller noe annet. Jeg fikk beskjed at jeg har et problem og at legen ville ta en PEth test av meg. Jeg prøvde å nekte». Legen har jo rett. Alkohol inneholder vanvittig mye kalorier, så det er sannelig at dette bidrar til overvekten din. I tillegg til at det er usunt for kroppen, og kan føre til dårligere helse på mange måter. Unødvendig å være ufin mot legen som bare gjør jobben sin, og kaller en spade for en spade. Det må du tåle å høre. Angående at du ikke fikk noen reaksjon på at du hadde gått ned i vekt og påstått at du drikker mindre, er det kanskje veldig tydelig at du ikke er helt ærlig? Var vel en grunn til at du prøvde å nekte peth- testen. Åpenbart, siden den viste for høyt nivå. Du har bare deg selv å takke. Begynn å ta litt ansvar for ditt eget liv. Slutt å skyld på alle andre. Sånn fungerer ikke voksenlivet. Har foresten tatt Peth- test selv. Hadde drukket ganske mye en hel helg med venn før test. Vi så hverandre sjeldent så det tok litt av. Men testen var innenfor normalen likevel. Så jeg tenker legen har grunn til å være bekymret her. Anonymkode: 85d6a...3c4 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:39 #50 Del Skrevet søndag kl 11:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «jeg gikk til legen min for å få hjelp med å gå ned noen kilo, jeg er ikke feit, men har noen kilo for mye. Siden jeg er rundt 50, så vil jeg heller gå ned litt, enn å legge på meg 1-2 kilo i året fremover. Legen spurte meg om alkoholforbruk, og hun konstaterte med at jeg har et problem. Jeg liker ikke å bli snakka til på en måte ovenfra og ned, så jeg svarte vel ganske raskt og direkte tilbake. Det likte legen ikke. Jeg sa at jeg ønsker å gå ned i vekt, og drikke mindre på sikt. Det var og er målet mitt. jeg var på ny time for å få ny resept på medisin, jeg fortalte at jeg var godt fornøyd. Har gått ned 4 kilo, drikker generelt mindre, og at det virket slik jeg selv ønsket. Jeg fikk absolutt ingen reaksjon på det jeg sa, ikke at jeg har gått ned i vekt, eller noe annet. Jeg fikk beskjed at jeg har et problem og at legen ville ta en PEth test av meg. Jeg prøvde å nekte». Legen har jo rett. Alkohol inneholder vanvittig mye kalorier, så det er sannelig at dette bidrar til overvekten din. I tillegg til at det er usunt for kroppen, og kan føre til dårligere helse på mange måter. Unødvendig å være ufin mot legen som bare gjør jobben sin, og kaller en spade for en spade. Det må du tåle å høre. Angående at du ikke fikk noen reaksjon på at du hadde gått ned i vekt og påstått at du drikker mindre, er det kanskje veldig tydelig at du ikke er helt ærlig? Var vel en grunn til at du prøvde å nekte peth- testen. Åpenbart, siden den viste for høyt nivå. Du har bare deg selv å takke. Begynn å ta litt ansvar for ditt eget liv. Slutt å skyld på alle andre. Sånn fungerer ikke voksenlivet. Har foresten tatt Peth- test selv. Hadde drukket ganske mye en hel helg med venn før test. Vi så hverandre sjeldent så det tok litt av. Men testen var innenfor normalen likevel. Så jeg tenker legen har grunn til å være bekymret her. Anonymkode: 85d6a...3c4 Alle kroppen er forskjellige og ts kan ha drukket mindre enn deg, og likevel fått høyere utslag utfra når ts drakk og hvor mye ts veier, forbrenning, matinntak osv. Er det rettferdig etter loven at du går fri og andre mister lappen når casene er like? Anonymkode: 0b35a...ad5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:49 #51 Del Skrevet søndag kl 11:49 Jeg var selv på god vei mot stupet, men min lege gjorde nok ikke jobben sin, for jeg hørte aldri noe om slike tester og ble aldri spurt om alkohol. En gang jeg skulle på sykehuset og bli operert så måtte jeg fylle ut et skjema, og der oppga jeg 2 alkoholenheter pr uke. Altså direkte løgn. Jeg var hemmelig alkoholiker i flere år, jobbet 100% og klarte meg helt fint. Jeg ble aldri full eller påvirket slik at noen reagerte overfor meg, men jeg drakk minst 2 kartonger vin i uken pluss øl og drinker. Jeg hadde 3 promillemålere som jeg brukte før jeg skulle kjøre noe sted, og kjørte aldri påvirket. Jeg drakk sakte og jevnt over mange timer, men stoppet før klokken ble 21 hvis jeg skulle ut neste dag. Hvis jeg ikke klarte å stoppe i tide, så tok jeg buss eller taxi til jobb og avtaler, jeg avlyste aldri. På fridager drakk jeg jevnt fra morgen til kveld, men sakte, og kun hjemme. Jeg klarte å komme ut av det på egenhånd etter at min samboer døde. Han var alkoholiker og var den eneste som visste at jeg drakk. Da trappet jeg langsomt ned over en 2-3årsperiode og har ikke rørt alkohol på over 4 år nå. Jeg har dårlig samvittighet på grunn av dette og at jeg lot alkoholen styre så mye av livet mitt. Men til TS, lykke til hvis du går inn for å gjøre noe med din situasjon. Anonymkode: 75369...d21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:49 #52 Del Skrevet søndag kl 11:49 Men ts, hva synes du selv da? Drikker du for mye? Anonymkode: c8223...359 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet søndag kl 12:00 #53 Del Skrevet søndag kl 12:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du har jo åpenbart et problem når prøvene var for høye! Den prøven gjenspeiler alkoholforbruket ditt fire uker bakover i tid og ikke bare helgeturen… Anonymkode: dcccc...182 Ja, men om du har vært på fylla ei helg eller en ferietur så er det nok til at PEthprøvene er for høye. Så ts trenger absolutt ikke å ha et problem med alkohol fordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:03 #54 Del Skrevet søndag kl 12:03 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alle kroppen er forskjellige og ts kan ha drukket mindre enn deg, og likevel fått høyere utslag utfra når ts drakk og hvor mye ts veier, forbrenning, matinntak osv. Er det rettferdig etter loven at du går fri og andre mister lappen når casene er like? Anonymkode: 0b35a...ad5 Høres veldig usannsynlig ut, særlig når TS er overvektig. Ingen som reagerer sånn uten å ha noe man forsøker å skjule. TS har heller ikke mistet lappen. Legen ville følge opp blodprøvene. Hvis han snakker sant vil vel ikke dette være et problem. Hvis første peth- prøve som var forhøyet skyldtes en guttetur, antar jeg neste vil være fin. Men hvorfor lage så mye ståhei hvis han ikke vet han har et problem og drikker mer enn han vil innrømme? Anonymkode: 85d6a...3c4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet søndag kl 12:03 #55 Del Skrevet søndag kl 12:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): For å ha rett til førerkort må du være 'edruelig'. Dette gjelder både alkohol og narkotika. Det finnes mange som mister muligheteb til å ta førerkortet pga å innrømme å røyke hasj flere helger i året helt uten å ha bil eller førerkort. Om man blir sett på som 'ikke edruelig' er det i utgangspunktet 6 mnd med ukentlige prøver fulgt av 3 år med kvartalsvise uanmeldte prøver. Det tåles ikke én positiv prøve, da er det å rykke tilbake til start. Selv mistet jeg rett til førerkort etter å ha søkt psykisk hjelp og innrømmet at jeg røyket hasj månedlig. Jeg hadde ikke førerkort. Ikke bil. Og hadde ingen planer om det. Alikevell har jeg gått på prøver i 3.5 år for å få kjøre opp. Sånn er systemet. Nå er du inne i det. Og prøvene bør være bra lenge, hvis ikke ryker lappen. Nå er du for alltid 'stempla'. Lønner seg aldri å være ærlig med legene om slike ting. Du hadde veldig flaks som ikke mistet førerkortet, der har legen vært grei med deg. Anonymkode: e7d04...5a3 Helt enig. Lovverket rundt PEth er idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet søndag kl 12:10 #56 Del Skrevet søndag kl 12:10 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For alle oss andre som er i trafikken så er det ekstremt bra og viktig at helsepersonell gjør jobben sin og tar lappen fra alkoholikere. Takke faen for det. Anonymkode: 8eddf...bda En skal ta lappen fra de som kjører med alkohol i blodet ikke kun pga at de er alkoholikere 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:48 #57 Del Skrevet søndag kl 12:48 Gjest ikkesiformye skrev (1 time siden): Takk for det, er vel noe av dette jeg vil frem til. Før min helgetur, så har jeg hatt uker hvor jeg ikke har drukket noe fra søndag til fredag i en måneds tid. Ja jeg har drukket i helgene, og det ble mer den helga vi var på tur. Men ikke så mye totalt sett. Jeg vet at prøvene viser et gjennomsnitt for de 4 siste ukene, men ikke når man har drukket, hvor ofte, elle hvor mye. En PEth prøve halveres i løpet av de 6-12 første dagene, etter det ca 30% ytterligere etter 3 uker. Så som du sier, så kan man miste førerkortet om man har sånne fester rett etter hverandre. For da vil verdiene være høyere. Hvis det er et stort unntak for deg å ikke drikke i ukedagene, samtidig som du drikker i helgene stort sett, så har du høyt forbruk ja. Dette er sånt man kaller "studentdrikking". Så kom denne festen på toppen av det igjen. Anonymkode: 64da7...eea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:57 #58 Del Skrevet søndag kl 12:57 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Høres veldig usannsynlig ut, særlig når TS er overvektig. Ingen som reagerer sånn uten å ha noe man forsøker å skjule. TS har heller ikke mistet lappen. Legen ville følge opp blodprøvene. Hvis han snakker sant vil vel ikke dette være et problem. Hvis første peth- prøve som var forhøyet skyldtes en guttetur, antar jeg neste vil være fin. Men hvorfor lage så mye ståhei hvis han ikke vet han har et problem og drikker mer enn han vil innrømme? Anonymkode: 85d6a...3c4 Vet du, det med at ingen reagerer slik med mindre de har noe og skjule minner om utsagn fra nord Korea. Selvsagt skal man få reagere på å bli mistenkeliggjort for å kjøre i ruspåvirket tilstand når det ikke er tilfellet. Anonymkode: 0b35a...ad5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:11 #59 Del Skrevet søndag kl 13:11 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet du, det med at ingen reagerer slik med mindre de har noe og skjule minner om utsagn fra nord Korea. Selvsagt skal man få reagere på å bli mistenkeliggjort for å kjøre i ruspåvirket tilstand når det ikke er tilfellet. Anonymkode: 0b35a...ad5 Etter å ha lest linken, så er dette enten en lege som ikke har gjort jobben sin, eller en ts som har gjort en nesten perfekt historie til noe mang en har gått fem på og trodd på. Min klare vurdering er at ts troller, og har gjort det nesten perfekt, fordi her er ting som ikke stemmer med hvordan systemet skal fange opp ts sin sak. Ts har og ignorert mitt tidligere innlegg, noe som og er typisk adferd fra trollere. Anonymkode: c680f...e49 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:15 #60 Del Skrevet søndag kl 13:15 Men hvor høy var peth-prøven din? Anonymkode: 1dd43...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå