Gjest ikkesiformye Skrevet søndag kl 09:18 #1 Del Skrevet søndag kl 09:18 Hei alle sammen. jeg tenkte jeg skulle komme med en liten advarsel for alle som går til legen sin for å be om hjelp, bare så det er sagt så visste jeg ingenting om hvilke krav som stilles til alle med førerkort i dag. jeg gikk til legen min for å få hjelp med å gå ned noen kilo, jeg er ikke feit, men har noen kilo for mye. Siden jeg er rundt 50, så vil jeg heller gå ned litt, enn å legge på meg 1-2 kilo i året fremover. Legen spurte meg om alkoholforbruk, og hun konstaterte med at jeg har et problem. Jeg liker ikke å bli snakka til på en måte ovenfra og ned, så jeg svarte vel ganske raskt og direkte tilbake. Det likte legen ikke. Jeg sa at jeg ønsker å gå ned i vekt, og drikke mindre på sikt. Det var og er målet mitt. jeg var på ny time for å få ny resept på medisin, jeg fortalte at jeg var godt fornøyd. Har gått ned 4 kilo, drikker generelt mindre, og at det virket slik jeg selv ønsket. Jeg fikk absolutt ingen reaksjon på det jeg sa, ikke at jeg har gått ned i vekt, eller noe annet. Jeg fikk beskjed at jeg har et problem og at legen ville ta en PEth test av meg. Jeg prøvde å nekte, men ble truet med at det skulle meldes inn slik at det ville bli gjort under tvang. Så jeg ble ganske så sint, sa at vi er ferdige med hverandre, tok prøven og gikk. Jeg fikk resultater, og de var over lovlig verdi. Dette kom nok av en guttetur jeg hadde helgen før, for jeg har aldri fått beskjed at jeg må ta en sånn test rett før det skulle skje. Jeg har forøvrig lest meg opp at mange har opplevd at leger har tatt en slik test uten å informere pasienten på forhånd. det som overrasket meg, var at legen ringte meg ganske raskt etter resultatet var klart og beklaget oppførselen sin. Sa at jeg måtte gå dit månedlig i et halvt år for å bevise at verdiene for alkohol i kroppen vil være mindre fremover. Jeg kunne mistet lappen, men slapp så vidt unna det. Nå skal det sies at jeg aldri har blitt stoppet med promille i blodet, har aldri gjort noe ulovlig, har lappen i 30 år og har aldri kræsjet eller vært i bilulykke. Jeg er meget forsiktig når det kommer til bil, kjøring og promille. Enda så er jeg da ansett som uskikket til å ha førerkort av den norske stat. Ikke misforstå meg, jeg er glad for at jeg kunne beholde lappen min, det er jeg totalt avhengig av. Hele livsgrunnlaget mitt avhenger av den. Men at man kan komme i en sånn situasjon, fordi man går til legen sin og ber om hjelp på en ærlig måte, hadde jeg aldri i min villeste fantasi sett for meg. Jeg tenker det er greit at flest mulig vet om at det er slik. Jeg har snakket med mange om dette, og ingen jeg har snakket med har visst om at det er slik. For min del så startet det med slanking og hjelp til dette. Jeg hadde aldri i verden gått og bedt om hjelp hvis jeg visste dette. Vær forsiktig med hva dere deler med legen deres, og vær ikke ærlig. Det kan får konsekvenser dere aldri har sett for dere. Lovverket rundt dette her er helt sykt, og er man riktig uheldig, så kan man havne i en situasjon som tar mange år og komme seg ut av. Enda man aldri har gjort noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:23 Populært innlegg #2 Del Skrevet søndag kl 09:23 For alle oss andre som er i trafikken så er det ekstremt bra og viktig at helsepersonell gjør jobben sin og tar lappen fra alkoholikere. Takke faen for det. Anonymkode: 8eddf...bda 61 2 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:23 #3 Del Skrevet søndag kl 09:23 Skriv heller hvor mye du drikker, så vi får et grunnlag her. Går ut fra at det er en grunn til at ikke du nevner det, dvs høyt forbruk. Anonymkode: 2c204...657 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:25 #4 Del Skrevet søndag kl 09:25 Nå er det vel få med alkoholproblemer som innrømmer det. Bra det er strengt slik at vi slipper å risikere påvirkede mennesker i trafikken. Anonymkode: b186e...933 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet søndag kl 09:27 #5 Del Skrevet søndag kl 09:27 Så bra hun hjelper deg med alkoholproblemet ditt! 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:28 #6 Del Skrevet søndag kl 09:28 Det er bedre å være ærlig og få hjelpen man trenger enn å risikere både eget og andres liv i trafikken! Anonymkode: dcccc...182 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkesiformye Skrevet søndag kl 09:29 #7 Del Skrevet søndag kl 09:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For alle oss andre som er i trafikken så er det ekstremt bra og viktig at helsepersonell gjør jobben sin og tar lappen fra alkoholikere. Takke faen for det. Anonymkode: 8eddf...bda Nå var vel ikke det poenget mitt vel? Jo bra at folk som kjører i fylla mister lappen, men jeg kjører ikke i fylla. Jeg gikk til legen for noe helt annet. Og jeg har null problemer å avlegge de prøvene legen vil ha, men å bli tatt på senga for noen man aldri har gjort er helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:30 #8 Del Skrevet søndag kl 09:30 Synd at du følte deg tråkka på av legen din, bra at han beklaga seg etterpå. Jeg håper for din skyld at dette får deg til å drikke mindre:) lykke til! Anonymkode: c8223...359 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:32 #9 Del Skrevet søndag kl 09:32 ikkesiformye skrev (1 minutt siden): Nå var vel ikke det poenget mitt vel? Jo bra at folk som kjører i fylla mister lappen, men jeg kjører ikke i fylla. Jeg gikk til legen for noe helt annet. Og jeg har null problemer å avlegge de prøvene legen vil ha, men å bli tatt på senga for noen man aldri har gjort er helt feil. Men du har jo åpenbart et problem når prøvene var for høye! Den prøven gjenspeiler alkoholforbruket ditt fire uker bakover i tid og ikke bare helgeturen… Anonymkode: dcccc...182 19 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:33 #10 Del Skrevet søndag kl 09:33 Prøvene blir ikke høye bare av en guttetur, så om de var over lovlig verdi så drikker du for mye. Hva lå prøvene på? - Hilsen person som har vært på avrusning og tar jevnlige blodprøver Anonymkode: 1dd43...d43 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkesiformye Skrevet søndag kl 09:34 #11 Del Skrevet søndag kl 09:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du har jo åpenbart et problem når prøvene var for høye! Den prøven gjenspeiler alkoholforbruket ditt fire uker bakover i tid og ikke bare helgeturen… Anonymkode: dcccc...182 Da anbefaler jeg deg å lese deg opp om PEth, ja fire uker, men verdiene halveres jo lengre ut perioden du kommer. Helgeturen ga utslag, ingen tvil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet søndag kl 09:48 #12 Del Skrevet søndag kl 09:48 Her har du tydeligvis utelatt noe, for aldri i verden om dette skjedde uten at legen var klar over at du har problemer med alkohol. INGEN drar til legen for noe, så finner liksom legen opp noe helt annet som ikke har med saken å gjøre. Dette er bullshit. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:50 #13 Del Skrevet søndag kl 09:50 ikkesiformye skrev (31 minutter siden): Hei alle sammen. jeg tenkte jeg skulle komme med en liten advarsel for alle som går til legen sin for å be om hjelp, bare så det er sagt så visste jeg ingenting om hvilke krav som stilles til alle med førerkort i dag. jeg gikk til legen min for å få hjelp med å gå ned noen kilo, jeg er ikke feit, men har noen kilo for mye. Siden jeg er rundt 50, så vil jeg heller gå ned litt, enn å legge på meg 1-2 kilo i året fremover. Legen spurte meg om alkoholforbruk, og hun konstaterte med at jeg har et problem. Jeg liker ikke å bli snakka til på en måte ovenfra og ned, så jeg svarte vel ganske raskt og direkte tilbake. Det likte legen ikke. Jeg sa at jeg ønsker å gå ned i vekt, og drikke mindre på sikt. Det var og er målet mitt. jeg var på ny time for å få ny resept på medisin, jeg fortalte at jeg var godt fornøyd. Har gått ned 4 kilo, drikker generelt mindre, og at det virket slik jeg selv ønsket. Jeg fikk absolutt ingen reaksjon på det jeg sa, ikke at jeg har gått ned i vekt, eller noe annet. Jeg fikk beskjed at jeg har et problem og at legen ville ta en PEth test av meg. Jeg prøvde å nekte, men ble truet med at det skulle meldes inn slik at det ville bli gjort under tvang. Så jeg ble ganske så sint, sa at vi er ferdige med hverandre, tok prøven og gikk. Jeg fikk resultater, og de var over lovlig verdi. Dette kom nok av en guttetur jeg hadde helgen før, for jeg har aldri fått beskjed at jeg må ta en sånn test rett før det skulle skje. Jeg har forøvrig lest meg opp at mange har opplevd at leger har tatt en slik test uten å informere pasienten på forhånd. det som overrasket meg, var at legen ringte meg ganske raskt etter resultatet var klart og beklaget oppførselen sin. Sa at jeg måtte gå dit månedlig i et halvt år for å bevise at verdiene for alkohol i kroppen vil være mindre fremover. Jeg kunne mistet lappen, men slapp så vidt unna det. Nå skal det sies at jeg aldri har blitt stoppet med promille i blodet, har aldri gjort noe ulovlig, har lappen i 30 år og har aldri kræsjet eller vært i bilulykke. Jeg er meget forsiktig når det kommer til bil, kjøring og promille. Enda så er jeg da ansett som uskikket til å ha førerkort av den norske stat. Ikke misforstå meg, jeg er glad for at jeg kunne beholde lappen min, det er jeg totalt avhengig av. Hele livsgrunnlaget mitt avhenger av den. Men at man kan komme i en sånn situasjon, fordi man går til legen sin og ber om hjelp på en ærlig måte, hadde jeg aldri i min villeste fantasi sett for meg. Jeg tenker det er greit at flest mulig vet om at det er slik. Jeg har snakket med mange om dette, og ingen jeg har snakket med har visst om at det er slik. For min del så startet det med slanking og hjelp til dette. Jeg hadde aldri i verden gått og bedt om hjelp hvis jeg visste dette. Vær forsiktig med hva dere deler med legen deres, og vær ikke ærlig. Det kan får konsekvenser dere aldri har sett for dere. Lovverket rundt dette her er helt sykt, og er man riktig uheldig, så kan man havne i en situasjon som tar mange år og komme seg ut av. Enda man aldri har gjort noe galt. En lege spør vel ikke om alkoholforbruk ut av det blå? Regner med at du var påvirket når du var der, og derfor spurte legen. Eller at du har en forhistorie med alkohol som legen vet om, eller kan se i journalen din. Så dette er ikke noe som bare skjer av seg selv uten grunn, derfor ikke noe man trenger å være bekymret på generelt basis, med mindre man i utgangspunktet har et problem med alkohol. Anonymkode: 494fd...4f1 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:55 #14 Del Skrevet søndag kl 09:55 Hvorfor advarer du ALLE som skal ha hjelp av legen, når det egentlig bare er myntet på de som drikker for mye? Anonymkode: 6dc0e...a4b 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkesiformye Skrevet søndag kl 09:59 #15 Del Skrevet søndag kl 09:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En lege spør vel ikke om alkoholforbruk ut av det blå? Regner med at du var påvirket når du var der, og derfor spurte legen. Eller at du har en forhistorie med alkohol som legen vet om, eller kan se i journalen din. Så dette er ikke noe som bare skjer av seg selv uten grunn, derfor ikke noe man trenger å være bekymret på generelt basis, med mindre man i utgangspunktet har et problem med alkohol. Anonymkode: 494fd...4f1 Ja faktisk, dette er en ny fastlege som ikke kjenner meg. Det står heller ikke noe i min journal om alkohol. Jeg har heller ikke noen forhistorisk om det. Pussig at du sier at jeg var påvirket, så absolutt ikke. Hun tok også en Ethanol test av blodet mitt uten å spørre, som forøvrig var helt ren. Men men, plutselig gjelder det dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:00 #16 Del Skrevet søndag kl 10:00 ikkesiformye skrev (30 minutter siden): Nå var vel ikke det poenget mitt vel? Jo bra at folk som kjører i fylla mister lappen, men jeg kjører ikke i fylla. Jeg gikk til legen for noe helt annet. Og jeg har null problemer å avlegge de prøvene legen vil ha, men å bli tatt på senga for noen man aldri har gjort er helt feil. Når du har forhøyede prøver snakker de for seg selv gitt. Anonymkode: 8eddf...bda 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:06 #17 Del Skrevet søndag kl 10:06 hvaduikkeser skrev (16 minutter siden): Her har du tydeligvis utelatt noe, for aldri i verden om dette skjedde uten at legen var klar over at du har problemer med alkohol. INGEN drar til legen for noe, så finner liksom legen opp noe helt annet som ikke har med saken å gjøre. Dette er bullshit. Du har tydeligvis ikke fått med deg Frosta-saken som ruller i rettssystemet om dagen. Anonymkode: 1a54f...fa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet søndag kl 10:08 #18 Del Skrevet søndag kl 10:08 ikkesiformye skrev (8 minutter siden): Ja faktisk, dette er en ny fastlege som ikke kjenner meg. Det står heller ikke noe i min journal om alkohol. Jeg har heller ikke noen forhistorisk om det. Pussig at du sier at jeg var påvirket, så absolutt ikke. Hun tok også en Ethanol test av blodet mitt uten å spørre, som forøvrig var helt ren. Men men, plutselig gjelder det dere. Og når det plutselig gjelder meg så er Peth negativ, så det går helt fint. Det er det som er forskjellen på meg og deg. Du har et problem, jeg har ikke. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet søndag kl 10:11 #19 Del Skrevet søndag kl 10:11 Heller en test for mye.. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:12 #20 Del Skrevet søndag kl 10:12 hvaduikkeser skrev (21 minutter siden): Her har du tydeligvis utelatt noe, for aldri i verden om dette skjedde uten at legen var klar over at du har problemer med alkohol. INGEN drar til legen for noe, så finner liksom legen opp noe helt annet som ikke har med saken å gjøre. Dette er bullshit. Det er det ikke. Jeg ble utredet av en revmatolog og denne prøven ble også tatt uten at jeg ble spurt. Anonymkode: 8aa80...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå