Gå til innhold

Av de du kjenner; fødes det flest gutter eller jenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min oldemor fikk 8 gutter og en jente( min mormor.) Bare datteren og en sønn giftet seg.  3 av brødrene fikk 1 barn hver med kvinner som de ikke giftet seg med. Alle ble ungkarer. Og dette var før og etter krigen.

Anonymkode: d359a...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjapt overslag sier omtrent 50/50. Har selv en av hver. 🥰

Skulle ikke forundre meg dog om miljøet og samfunnet vi lever i en dag i framtiden vil vise seg å påvirke kjønnsbalansen. Tenker da på hormonforstyrrelser, miljøgifter, nøye planlagte svangerkap, økt behov for hjelp til å bli gravide etc. 

Anonymkode: 60472...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid født litt flere gutter enn jenter, men statistikken viser at forskjellen varierer lite, så det er nok bare tilfeldig at det plutselig har blitt så mange gutter hos dere. Ingenting som tyder på at det plutselig fødes markant flere gutter, liksom :P 

Anonymkode: 57222...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange flere gutter enn jenter her jeg bor. På trinnet til min datter er det 2/3 deler gutter, og det er selv om hele 4 jenter ble henta inn fra en annen skolekrets, for litt balanse. 🙈

Anonymkode: d5fb4...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets, så er det til sammen 13 gutter og 8 jenter. Flest gutter. Er ikke mange som har sønner, men de som har, har flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min datters kull: 7 gutter og 4 jenter. Det stemmer med kullet over også.

Anonymkode: a8734...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 10.15):

Jeg og noen venninner diskuterte at nesten alle vi kjenner som har blitt gravide fra slutten av 2022 til idag har fått gutter. Det er snakk om 9 babyer.

Statistikken sier jo sitt, så vi lurte på om det er kun her vi bor, eller om andre ser samme trend? 

Anonymkode: d87bc...c3c

Gutter. Jeg og to venninner er de eneste jeg kjenner med jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest gutter i min omgangskrets, men vet at det fødes ca 106 gutter per 100 jenter. Tilfeldigheter har vel ført til en ekstra stor overvekt av gutter her. 

Anonymkode: 607db...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den eneste som har fått jente de siste fem årene av venninnene mine. De andre har til sammen 7 gutter. Min søster har fått to jenter og 1 gutt.

Så 2/8 i vår omgangskrets.  Jeg har flere jenter fra før, for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste vennene mine har fått barn så for min del sammenligner jeg med nabolaget vi vi bor i med veldig mange barn. Her er det mange som har hatt to gutter eller to jenter først, så får de en til av motsatt kjønn😅 eller de har en av hver og gir seg der :) men jevnt over 50/50, noe som også gjenspeiler statistikk (altså at det fødes omtrent like mange av hvert kjønn). Jeg har en av hver og er gravid med en jente til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter mitt andre barn snart. Jente. Fikk også en jente i 2022.

Anonymkode: 25e38...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...