Gå til innhold

Av de du kjenner; fødes det flest gutter eller jenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I familie er det mest gutter og i min omgangskrets litt 50/50.

Anonymkode: af300...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min krets, med venninner og familie: født 12 barn ila. 5 år, fødes mest gutter, kun 2 jenter. 

Anonymkode: a8734...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett jenter. Raskt opptelt er det 7 gutter og 15 jentebarn i min omgangskrets.

Anonymkode: 15793...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min krets er det bare født ett barn siste år, og det var en jente. Litt greit å ha godt voksen omgangskrets etter hvert, merker jeg 😅

Anonymkode: 29a8f...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statistisk sett skal det jo fødes bittelitt flere gutter enn jenter, men forskjellen er ikke så stor. Det har bare blitt født fire barn blant folk jeg kjenner de siste tre årene. Det var to jenter og to gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bygda der jeg bor: stort overtall jenter født mellom 2010-2015, stort overtall gutter født etter 2015. Skoleåret 2028/2029 vil det, dersom det ikke er noen særlig til/fraflytting i byga, være 75% gutter på skolen.

I slekta mi derimot er det motsatt, der er sønnen min (som har 2 storesøstre) eneste gutt under 15 år på begge sider, inkludert både søskenbarn og tremenninger. 

Anonymkode: 3f51d...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har tre brødre. Alle brødrene har sønner.

Og nå begynner barnebarna å komme, så lang, fem av barna er sønner, en til er på vei og det er gutt det også. 

Mens broren min er på femte jenta nå ;)  Han og kona gir seg ikke før de får en gutt, så her går det unna. 

Anonymkode: 9b414...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt sett gutter, men jeg har også tre venninner som bare fikk jenter (to hver), og kun to venninner som bare fikk gutter (tre og to). De fleste har fått begge kjønn, enten en av hver, eller to gutter og en jente. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest jenter blant venner og kollegaer her.

Men kjenner nok flest med en av hver🥰

Anonymkode: 2c819...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine barns skolekull er det på enes kun 1/3 jenter og på den andres kun 1/4 jenter. Helt katastrofe.  Så følelsen av at det blir født flere gutter enkelte steder er vedvarende. 

Anonymkode: 9882d...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle jentene i gata som er i min datters kull, har en eller to lillebrødre. Jeg tuller ikke. Nytt byggefelt. Folk flyttet hit med jente eller gutt-smårolling/baby og fikk nesten bare gutter etter det.

Dette sier selvfølgelig ingenting om kjønnsbalansen på kommune-eller landsbasis, som nok er tilnærmet 50-50 fortsatt (noe annet ville vært veldig veldig rart). Men vi har jo lurt på hva som er i vannet her ;)

Anonymkode: e8fbe...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest gutter her. Jeg fikk gutt, to venninner fikk gutt. 4 av 6 i barselgruppen utenom meg fikk gutt. 

Anonymkode: 8bea8...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var blant de siste ute i omgangskretsen da vi fikk vårt siste barn i 2020. Men jeg jobber i barnehage, og blant barna som har fått småsøsken fra 2022 og utover er det omtrent 50/50 med småsøstre og småbrødre. I 2020, min yngste datters årskull, ble det født mange flere jenter enn gutter på akkurat det tettstedet hvor vi bor (så vidt jeg vet er det pr. nå 14 jenter og 6 gutter født i -20 i skolekretsen). Tilfeldighetene kan slå skjevt ut noen ganger. 

Anonymkode: c4c9f...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vennegjeng/omgangskrets er det flest gutter som blir født. I familien/slekta er det flest jenter som blir født.

Anonymkode: 24f44...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg og noen venninner diskuterte at nesten alle vi kjenner som har blitt gravide fra slutten av 2022 til idag har fått gutter. Det er snakk om 9 babyer.

Statistikken sier jo sitt, så vi lurte på om det er kun her vi bor, eller om andre ser samme trend? 

Anonymkode: d87bc...c3c

Uten tvil mest jenter. Av 13 barn under 6år er kun 2 gutter. Resten er jenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...