Gå til innhold

Av de du kjenner; fødes det flest gutter eller jenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venninner diskuterte at nesten alle vi kjenner som har blitt gravide fra slutten av 2022 til idag har fått gutter. Det er snakk om 9 babyer.

Statistikken sier jo sitt, så vi lurte på om det er kun her vi bor, eller om andre ser samme trend? 

Anonymkode: d87bc...c3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter her og🤩 Men de fleste har en jente og to fra før av så tenker det er tilfeldig. Vi er og eldre men vet ikke om det har noe å si.

Anonymkode: e9257...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben er vi 7 stk som har fått barn/venter barn de siste 3 årene. Har 3 venninner som har fått barn ila samme tid. Av 12 barn er 9 stk gutter. To av de barna har eldre søsken som også er gutter. 

Jeg har ei jente og venter ei jente til. Alle andre har enten en gutt, to gutter eller en gutt og en jente 😅

Anonymkode: 7fa63...aac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 50/50 i min omgangskrets. Av 20 babyer de siste årene er  11 gutter og 9 jenter. Skal sies at ene venninna mi står for 4 av guttene 😅

Anonymkode: 02b51...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min vennekrets var det 7 gutter og 2 jenter. Så fikk jeg to jenter i år, så det jevnet seg litt mer ut, men 7 gutter og 4 jenter er fortsatt skjevt mot gutt.

Anonymkode: 5fe4b...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter! Har selv bare gutter. På barseltreffene har det også vært 90% gutter (har blitt kjent med mange), og alle venninner får omtrent bare gutter. I min familie er det dog nesten bare jenter som har blitt født opp gjennom tidene. 

Anonymkode: 9dd5b...ddf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baby født i 2024, og i barselgruppa er det nesten bare gutter. 

Anonymkode: 77efb...6df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gutter i nabolaget her. Ene naboen som nettopp fikk tvillinger hadde en sønn fra før og fikk 2 sønner i tvillingkullet sitt.

I familie og vennekrets har vi 2 jenter, resten er gutter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske 50/50 når jeg tar det i kjapt i hodet. 

Har blitt tante for første gang det siste året, én gutt og ei jente. 

Anonymkode: 76351...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter, men ganske likt. Ikke sånn ekstrem forskjell. 
etterkommerne av mine besteforeldre er  17 jenter og 13 gutter.

Anonymkode: cc2f3...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter - har regnet ut i min omgangskrets/familie, meg selv inkludert - 11 gutter og 6 jenter. 

Anonymkode: 281ec...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og noen venninner diskuterte at nesten alle vi kjenner som har blitt gravide fra slutten av 2022 til idag har fått gutter. Det er snakk om 9 babyer.

Statistikken sier jo sitt, så vi lurte på om det er kun her vi bor, eller om andre ser samme trend? 

Statistisk sett fødes det ca 2% flere gutter enn jenter på landsbasis. Men i Finnmark har de de siste par årene sett en motsatt tendens med flere jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jenter

Anonymkode: 9d28a...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire venninner som alle har fått jentebarn. Fra en til tre døtre på dem hver. Jeg er den eneste som har fått gutt.

Statistikken sier jo at det fødes litt flere gutter enn jenter, men... :)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...