Gå til innhold

Hvorfor bruker så mange menn gamle bilder på datingapper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det viktig for meg å vite! Like viktig å vite som for trådstarter som ønsker å se oppdaterte bilder av de man møter.. Det handler om preferanser.

Er nok ingen som blir fornærmet over at du har noen kilo for mye, men det er jo praktisk talt å lyve hvis du ikke viser fullstendige bilder av deg selv. Da får jo heller de som liker noen kilo ekstra like deg tilbake, for det er mange menn som liker det også!

Anonymkode: 82221...c04

Da er det jo opp til deg å finne ut av det før du møter noen tenker jeg. Det blir for dumt å være sur og fornærmet over at noen ikke møtte dine preferanser.

Du får la være å like de uten full figur bilder som du liker da tenker jeg. Eventuelt ta en videosamtale før treff. 

Sier ikke det er lurt eller hensiktsmessig å lyve, pynte på eller unngå sannheten i en profil, for det er det åpenbart ikke. Jeg synes bare det er litt rart å bli fornærmet over at de ikke møtte preferansene dine. 

Anonymkode: 6c040...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
-jk- skrev (1 time siden):

Selv setter jeg stor pris på at damene har albumbilder tatt i forskjellige situasjoner og som viser forskjellige aktiviteter.

Samme her. Å se et bilde av en dame med en kite, eller på en stisykkel, eller på en topptur, eller noe slik i tillegg til et portrettbilde er jo mye bedre enn å måtte lese seg gjennom profilteksten (hvis det er noen) til alle for å kanskje finne noen med felles interesser.

Syns ikke kvinner det er greit for mannlige profiler også?

Anonymkode: c110b...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det holder med et bilde på profilen altså?

Anonymkode: c110b...f30

Bedre enn null, som den jeg siterte skrev at han hadde.... ("har ingen bilder av meg selv" eller noe slikt skrev han) Med et ansiktsbilde ser man i det minste ca hvem man prater med.

Anonymkode: 4fe44...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da er det jo opp til deg å finne ut av det før du møter noen tenker jeg. Det blir for dumt å være sur og fornærmet over at noen ikke møtte dine preferanser.

Du får la være å like de uten full figur bilder som du liker da tenker jeg. Eventuelt ta en videosamtale før treff. 

Sier ikke det er lurt eller hensiktsmessig å lyve, pynte på eller unngå sannheten i en profil, for det er det åpenbart ikke. Jeg synes bare det er litt rart å bli fornærmet over at de ikke møtte preferansene dine. 

Anonymkode: 6c040...625

Hvor leser du at jeg blir sur/fornærmet?

Anonymkode: 82221...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merket meg samme med kvinner. Det er ofte de som vil skjule noe så de ikke blir avvist før date. Overvektige har vært verst på dette, enten pynter på sannheten med å velge bilde hvor dette er vanskelig å se eller velger mange år gamle bilder, så sånn sett er jeg forberedt på at de ofte er en annen enn de gir utrykk for på bilder. Folk er redd for å bli avvist. Men skjønner det ikke helt alikevel, for det blir jo avslørt til slutt, så selv ville jeg blitt flau over å gjort noe sånt 

Anonymkode: e5767...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (På 18.2.2025 den 12.46):

Ja, og som jeg skrev har jeg helt nytt portrettbilde som brukes som profilbilde. 

Selv setter jeg stor pris på at damene har albumbilder tatt i forskjellige situasjoner og som viser forskjellige aktiviteter. Det sier meg svært mye mer om dem enn et portrettbilde. Ser jeg f.eks et bilde av at damen spiller padel eller padler SUP så vet jeg med en gang at her er det ting vi kan gjøre sammen. Har hun bilder av fallskjermhopping og dykking blir det derimot mye færre felles aktiviteter ;)

Jeg kan fint legge ut bilde av meg på ski, i treningstøy etc., men at det var den ene gangen jeg hadde ski på bena på 10 år, eller at det er fra de to ukene etter nyttår jeg kom meg på treningssenter før jeg ble støttemedlem igjen vet jo ikke du.

Helfigur kan jeg skjønne at man ønsker ettersom en del har preferanser på vekt (rett eller galt), men om man ikke har masse aktivitetsbilder så kommer man langt med noen greie, nye selfies (uten filter/solbriller). Smil om du klarer, eller i det minste prøv å ikke se sur ut. Fordelen er at du kan ta 100 selfies og velge det beste. Jeg synes av en eller annen grunn at bildene på snap blir finere enn vanlig kamera så jeg bruker det (uten andre filter, men det er vel et innebygget som retter opp litt).

Jeg skriver interessene mine i bio, ellers har jeg nesten bare selfies. Husker jeg skrev litt med en som hadde lagt inn triatlon som interesse. Jeg ble litt skeptisk fordi en skikkelig treningsfantast passer meg dårlig, kom frem at han hadde vært med én gang 😄 Jeg foreslo å fjerne akkurat den fordi det sannsynligvis skremte vekk de damene han faktisk foretrakk.

Anonymkode: 7bbf9...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 9.14):

Merket meg samme med kvinner. Det er ofte de som vil skjule noe så de ikke blir avvist før date. Overvektige har vært verst på dette, enten pynter på sannheten med å velge bilde hvor dette er vanskelig å se eller velger mange år gamle bilder, så sånn sett er jeg forberedt på at de ofte er en annen enn de gir utrykk for på bilder. Folk er redd for å bli avvist. Men skjønner det ikke helt alikevel, for det blir jo avslørt til slutt, så selv ville jeg blitt flau over å gjort noe sånt 

Anonymkode: e5767...e08

Å velge mange år gamle bilder er ikke bra. I forhold til hva de velger å vise fram så tenker jeg at det står de helt fritt til. Er ikke et krav om helfigur. Ikke alle føler seg komfortable med det. Så kan det handle litt om hva slags menn de ønsker å tiltrekke seg. 

Anonymkode: 6d384...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 9.30):

Jeg har vært på div datingapper i noen mnd, fått match og skrevet med flere, og nesten uten unntak har de bilder av seg selv som er mellom 5 og 10 år gamle. Hvorfor? Eier de ikke selvtillit? 

Dette gjelder menn som er rundt 50 år. I går fikk jeg match med en som virket høflig og grei. Vi skrev litt frem og tilbake, og han ga meg sitt fulle navn. Jeg skjønte fort at vi hadde for forskjellige interessefelt, og da jeg skrev det så ble han ufin. Helt uforståelig oppførsel av en voksen mann. Jeg gikk inn på fbprofilen hans, og fikk sjokk over hvordan han faktisk så ut. Han brukte 6 år gamle bilder, de nye bildene på fb viste en mann i fullt forfall, veldig overvektig.

Siden han ble ufin mot meg, skrev jeg tilbake at han burde bruke oppdaterte bilder på datingappene, ellers ville han skuffe de kvinnene som møtte opp til en date. Blokkerte han etter han leste meldingen. 

Kommer aldri til å gå på en date nr 2 hvis vedkommende har brukt gamle bilder og ikke en gang er lik seg selv.

Anonymkode: 73f49...99f

Hva er det med slike folk egentlig? Slike folk har skapt en del helvete i livet mitt. skjønner ikke om de er dumme eller om de er slemme. 😅

Anonymkode: a0af9...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...