Gå til innhold

Hvorfor bruker så mange menn gamle bilder på datingapper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

norw skrev (48 minutter siden):

Du kan/bør jo ta nye bilder. Jeg har ikke nye bilder selv, men jeg har bilder som er sanne, det er mer eller mindre slik jeg ser ut. Tror ikke at noen ville stusset på det om jeg sa at bildene er fra i år.

Burde nok det, men var dum nok til å søke opp tips til bilder. Virker som om man må ha profesjonelle paparazzier som følger etter deg mens man lever livet til en filmstjerne😅

Tror jeg tar et bilde av meg selv mens jeg holder på med noe jeg liker jeg, og kanskje noen selfier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ubulu skrev (59 minutter siden):

Kanskje de bruker de bildene de har? Singel mann her, vurderte tinder, men har ikke et eneste bilde av meg selv. Kanskje det er slik for flere?

Jepp. Driver ikke å tar selfier, eller noe særlig bilder i det hele tatt. Og jeg har en eller annen feilkobling tror jeg som gjør at jeg ikke klarer å smile for bilder, kan kun smile på en naturlig måte når det kommer av seg selv.

Anonymkode: c110b...f30

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mye av kvinnene som går igjen også har fortsatt samme bilder som de hadde for ganske mange år siden, så går begge veier. Selv er jeg ikke så fotogen, dårlig på å smile for bilder hvis ikke det er noe som skjer som gjør dette naturlig. Så har som regel et eller to litt gamle bilder men som viser meg smilende og representativt, men også supplerer med et eller to som er relativt nytt. Vil uansett ikke brukt bilder hvis de ikke fortsatt var representative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jepp. Driver ikke å tar selfier, eller noe særlig bilder i det hele tatt. Og jeg har en eller annen feilkobling tror jeg som gjør at jeg ikke klarer å smile for bilder, kan kun smile på en naturlig måte når det kommer av seg selv.

Og som et lite tilegg har jeg faktisk prøvd noen forskjellige redigeringsprogrammer som liksom skulle bruke AI til å legge til et smil, men det så jo helt elendig og kunstig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og som et lite tilegg har jeg faktisk prøvd noen forskjellige redigeringsprogrammer som liksom skulle bruke AI til å legge til et smil, men det så jo helt elendig og kunstig ut.

Jeg håper du tuller!

Anonymkode: 2ecf8...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg håper du tuller!

Anonymkode: 2ecf8...939

Hva???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er vel ofte at vi ikke har så mange brukbare bilder av oss selv? Det hadde i hvert fall ikke jeg. Profilbildet mitt er helt nytt, så det er ingen hemmeligheter mhp. ansikt, hår og slikt. Men noen av albumbildene mine er inntil 5 år gamle. De gir meg dog ingen fordeler, da jeg er minst 10kg lettere nå enn da flere av de bildene ble tatt. 

Jeg ser også at mange av damene bruker bilder som er tilsvarende gamle. Det står ofte i bildeteksten (typ. "Paris 2019" osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (8 timer siden):

Problemet er vel ofte at vi ikke har så mange brukbare bilder av oss selv? Det hadde i hvert fall ikke jeg. Profilbildet mitt er helt nytt, så det er ingen hemmeligheter mhp. ansikt, hår og slikt. Men noen av albumbildene mine er inntil 5 år gamle. De gir meg dog ingen fordeler, da jeg er minst 10kg lettere nå enn da flere av de bildene ble tatt. 

Jeg ser også at mange av damene bruker bilder som er tilsvarende gamle. Det står ofte i bildeteksten (typ. "Paris 2019" osv.).

Er vel ikke verre enn å spørre en kompis eller et familiemedlem om de gidder ta noen bilder av deg? 

Å legge ut 6+ år gamle bilder på Tinder blir for dumt. 

Anonymkode: 8cc37...23f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, har du møtt damer? 

Jeg mener ikke det som en sånn "ædda bædda, jenter er enda mer dumme dummesen". Det er virkelig ingenting å konkurrere om, og jeg synes også det er lite redelig å bruke bilder som på ingen måte er representative.

Jeg bare tror vel ikke at motivasjonen når menn gjør det er vesentlig annerledes enn når kvinner gjør det, og både menn og kvinner gjør dette her i stor utstrekning. Ikke du, og heller ikke jeg (da jeg var singel), men mange gjør det.

Grunnen er nå ikke mer utrolig enn at mange mener at de tok seg bedre ut da de var 40 enn de gjør som 50-åringer. Det er selvfølgelig ganske dust å bløffe på utseendet sitt når hele formålet er å møtes og vise hele seg til noen, men motivasjonen er ikke vesentlig annerledes enn andre små "pisse seg i buksa for å holde seg varm"-grep folk gjør med bilder og beskrivelser i datingapper. 

Anonymkode: 51e4a...4b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vel ikke verre enn å spørre en kompis eller et familiemedlem om de gidder ta noen bilder av deg? 

Å legge ut 6+ år gamle bilder på Tinder blir for dumt. 

Anonymkode: 8cc37...23f

For portrettbilder fungerer det fint. Men man vil jo gjerne ha noen bilder som viser hvem man er, hva man driver med osv. Så om du vil ha et bilde på snowboard i bakken, ett fra en kafe i Italia, ett der du skal hoppe i fallskjerm og ett der du padler kajakk er ikke det så lett å organisere på rappen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste damer driter langt i om du holder fisken du har fått eller om du sitter i en kajakk på bildet. Man vil jo heller se et skikkelig bilde av ansiktet ditt enn et uskarpt bilde av deg langt ut på vannet i en båt. Interessene dine klarer du å fortelle om skriftlig, det må ikke med på bilde.

Alle som har en mobil klarer å ta en selfie. Det er ingen unnskyldning at man ikke har nye bilder, det er jo bare å ta ett.

Anonymkode: 18128...434

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubulu skrev (På 17.2.2025 den 10.27):

Kanskje de bruker de bildene de har? Singel mann her, vurderte tinder, men har ikke et eneste bilde av meg selv. Kanskje det er slik for flere?

Hvor vanskelig er det å trykke omvendt bildeknipsing på mobilen, strekke ut armen med mobilen i hånda, og ta et ansiktsbilde? Ikke vanskelig i det hele tatt, og gjort på få sekunder. Så ikke skyld på at du "Ikke har et eneste bilde av deg selv". Det kan du ordne nå om du virkelig ville 😉

Anonymkode: 4fe44...d22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror de fleste damer driter langt i om du holder fisken du har fått eller om du sitter i en kajakk på bildet. Man vil jo heller se et skikkelig bilde av ansiktet ditt enn et uskarpt bilde av deg langt ut på vannet i en båt. Interessene dine klarer du å fortelle om skriftlig, det må ikke med på bilde.

Alle som har en mobil klarer å ta en selfie. Det er ingen unnskyldning at man ikke har nye bilder, det er jo bare å ta ett.

Anonymkode: 18128...434

Ja, og som jeg skrev har jeg helt nytt portrettbilde som brukes som profilbilde. 

Selv setter jeg stor pris på at damene har albumbilder tatt i forskjellige situasjoner og som viser forskjellige aktiviteter. Det sier meg svært mye mer om dem enn et portrettbilde. Ser jeg f.eks et bilde av at damen spiller padel eller padler SUP så vet jeg med en gang at her er det ting vi kan gjøre sammen. Har hun bilder av fallskjermhopping og dykking blir det derimot mye færre felles aktiviteter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor vanskelig er det å trykke omvendt bildeknipsing på mobilen, strekke ut armen med mobilen i hånda, og ta et ansiktsbilde? Ikke vanskelig i det hele tatt, og gjort på få sekunder. Så ikke skyld på at du "Ikke har et eneste bilde av deg selv". Det kan du ordne nå om du virkelig ville 😉

Anonymkode: 4fe44...d22

Så det holder med et bilde på profilen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så det holder med et bilde på profilen altså?

Klarer du ikke ta bilder av deg 3 dager på rad? Om du ikke «klarer» (hvor udugelig kan man være?) å smile på kommando, så tenker du på noe som får deg til å smile… 

Få en kollega eller kompis eller et familiemedlem til å ta noen også. Kan prøve å være litt løsningsorientert.

Anonymkode: eba8d...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange damer (ja, det er mange) som kun har bilder av seg selv fra brystet og opp? Som møter opp på date og er 20-30kg tyngre enn hva bildene tilsier? 

Anonymkode: 82221...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Klarer du ikke ta bilder av deg 3 dager på rad?

Det blir jo i så fall 3 helt like bilder da. Kanskje bare med forskjellig skjorte. Hva får man ut av det i forhold til et bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er:

1) Menn tar/har ikke så mange bilder av seg selv, så de bruker det de har.

2) Man ser gjerne ikke så godt at man har endret seg selv, så mange tenker nok ikke stort over at de ser annerledes ut nå.

3) Noen få prøver nok å få det til å se bedre ut enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor er det så mange damer (ja, det er mange) som kun har bilder av seg selv fra brystet og opp? Som møter opp på date og er 20-30kg tyngre enn hva bildene tilsier? 

Du kan ikke se på bilde av ansikt alene om noen er overvektige eller ikke. Er det så utrolig viktig å vite på forhånd får du bare like damer som har full figur bilder i profilen.

Jeg har det.. nettopp for å unngå menn som blir fornærmet over at jeg har noen kilo for mye.. 

Anonymkode: 6c040...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ikke se på bilde av ansikt alene om noen er overvektige eller ikke. Er det så utrolig viktig å vite på forhånd får du bare like damer som har full figur bilder i profilen.

Jeg har det.. nettopp for å unngå menn som blir fornærmet over at jeg har noen kilo for mye.. 

Anonymkode: 6c040...625

Selvfølgelig er det viktig for meg å vite! Like viktig å vite som for trådstarter som ønsker å se oppdaterte bilder av de man møter.. Det handler om preferanser.

Er nok ingen som blir fornærmet over at du har noen kilo for mye, men det er jo praktisk talt å lyve hvis du ikke viser fullstendige bilder av deg selv. Da får jo heller de som liker noen kilo ekstra like deg tilbake, for det er mange menn som liker det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...