Gå til innhold

Hvor har barn best oppvekstvilkår i Norge ? Basert på egne erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 16.30):

Oslo! Det er her det er mest kultur- og fritidstilbud, osloskolen er på topp, Aks er bra, marka og fjorden er rett utenfor døra. Det er her det skjer, rett og slett. Hadde ikke marka og fjorden vært her kunne jeg nok svar noe annet, men det er rett og slett topp. Fint for barnefamilier da det er enkelt å komme seg rundt med T-bane, trikk og buss (også for barna når de blir større), vennene til barna bor gjerne i nærheten og skoleveiene i villaområdene er oftest trygge. Jobber man i byen er det perfekt med korte transporttider, her bruker vi lastesykkel vår, sommer og høst, og T-bane på vinteren (flotte sykkelforhold på vinteren med piggdekk, men vi synes syklene blir for fort slitt i saltlaken til at vi bruker de da).

Ville kanskje ikke bodd på Oslo vest, der er det mye materielt press, eller i de mest innvandrertunge bydelene. Vi bor i bydel Østensjø og trives veldig godt. Men det er litt dyrt da.

Anonymkode: abc20...158

Bydel Østensjø har tidenes budsjettkutt og alt av bhg/ppt/bup lider. Skal spare 300 mill. Så ja

Anonymkode: 28d85...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt ikke. Men vi er kanskje unike i at vi har både vintersport og strand og båtliv innen rekkevidde, samt kort vei til utdanningstilbud både her i byen, Bakkenteigen, Kongsberg med teknologimiljø og ikke minst Oslo med alt der. 

Ønsker du billig hus og fredelig liv i nærheten av naturelementene er ikke Drammen det rette

Anonymkode: 96730...591

Eg refererte til at du skreiv "kukturtilbud"...

😇

Anonymkode: dbd54...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eg refererte til at du skreiv "kukturtilbud"...

😇

Anonymkode: dbd54...ccb

Mye mulig at det tilbudet er bedre på Sørvestlandet 🤣

Anonymkode: 96730...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bydel Østensjø har tidenes budsjettkutt og alt av bhg/ppt/bup lider. Skal spare 300 mill. Så ja

Anonymkode: 28d85...3d7

Hele Oslo/kommunenorge har det…

Anonymkode: cdc6e...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd i Drammen i mange år, går ikke alene om kvelden på eller ved strømsø torg. Dessverre noen ungdommer og unge voksne som skaper mye kvalme. Kan godt si at de bare er ute etter hverandre, men det skaper samtidig en utrygg tilværelse for mange. Synd, da det er mange som prøver å skape og dra i gang gode kulturtilbud m.m. der. 

Ser etter annen bolig, da det desverre blir mer og mer av dette. 

Anonymkode: 3e82b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo? Rart at så mange sier det. Fy fader, jeg flyttet så raskt jeg kunne vekk derfra når jeg fikk barn. Mine barn skal ikke vokse opp der.

Nå bor vi i Drøbak, her trives vi godt.

Anonymkode: 4c93c...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...