Gå til innhold

Klarer ikke å få gode følelser for et navn før jeg har noen å assosiere det med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som "sliter" med dette? Holder på å lete etter navn til gutt nr. tre, og det er minst like vanskelig som de to foregående gangene. Liker egentlig ingen navn før jeg har en person jeg er glad i å knytte det til, så egentlig forventer jeg ikke å begynne å like navnet før babyen er født. Hva gjør man da? Det kan jo hende navnet blir helt feil og at det aldri vokser på meg 😅

Å kalle opp etter familiemedlemmer er ikke så aktuelt det heller, for blant familien er det bare ett navn jeg liker bedre enn de andre. Det er fint, men litt for gammeldags, tror jeg.

Anonymkode: 22e85...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit I at det er gammeldags, liker du det, så bruker du det 😊 . Hva med navnet til en, i en film du likte , eller navnet på en skuespiller, eller artist som du liker.  Eller en lærer,  lege eller en annen du har gode assosiasjoner til. En venninne kalte opp gutten sin etter en artist. 

Anonymkode: b94cf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er sånn - barna hadde ikke navn før de var nesten et halvt år gamle, for jeg måtte føle på om de potensielle navnene vi hadde valgt passet deres personlighet X) Var mange som syntes dette var fryktelig vanskelig, men jeg tar ikke lett på slike valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at barnet "blir" navnet sitt.

Mitt første barn er oppkalt etter bestefaren min (så absolutt gode assosiasjoner), og i starten kjentes det litt rart at barnet mitt skulle hete det, siden jeg ikke kjente noen andre enn bestefaren min med det navnet. Men etter hvert ble det naturlig at også sønnen min het det :) 

Jeg synes ikke det gjør noe om navnet er litt gammeldags - det er jo bare kult å velge noe som ikke er på navnetoppen? Sjekk ut tråden om ikke-trendnavn man kunne tenke seg å kalle barnet sitt!

Anonymkode: 6d4c9...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...