Gå til innhold

Hvilket nivå ligger konfirmasjonsgave på nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig sum å gi til konfirmanten fra besteforeldre og fra tante/onkler? Er 1500,- til tantebarn regnet som lite?  

Anonymkode: 33d73...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er å gi ut fra egen økonomi. 

Selv ville vi gitt 1000-1500,- til tantebarn/søskenbarn. Det dobbelte til barnebarn. 500,- til venners barn/perifere bekjente.

Anonymkode: 14b4a...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok veldig. 

Min nevø fikk 3000,- fra tanter og onkler. Bortsett fra fra ei tante, hun ga 1000,-. 

Man må gi etter lommeboka. 

Anonymkode: ce59c...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi fikk etter folks lommebok. Hun fikk eksempelvis 500 hos tanta si, 2500 hos besteforeldre på min side, 1000 hos bestemor på farssiden.

Anonymkode: bef5f...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 var vanlig for 3 år siden hvertfall , alle tanter/onkler gav det

Anonymkode: 74bcc...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gi noe av sølvet til bunaden, og har sagt jeg vil gi mellom 1000 og 1500kr, hvor 1500kr er absolutt maks. Jente jeg er tante til, og det blir kjøpt en pakke med søljer, hvor foreldrene velger ut noe som kan passe i pris som da er fra meg. 

Jeg har litt spredning i alder på tantebarn, men de eldste vil få det i hvert fall. Er noen tette før det blir en del år til neste. 

Gi etter hva du har råd til. Er det 300kr er det flott, er det mye mer så er det også flott. Hvor mange en har å gi til har også mye å si. 

Anonymkode: 75722...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at ganske mange svarer, i flere forskjellige tråder at bonus- har annen familie også, men det er slettes ikke alltid at de har det. Veldig mange har fraværende fedre der de ikke får noenting fra den siden av familien, så at akkurat det skal være en grunn til å gi mindre penger syns jeg blir dumt. 

Anonymkode: 45918...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir 1000 kr til nieser/nevøer. De tre siste konfirmerte seg i fjor. Nå er det bare vår frøken igjen, om noen år. Etter det er vi ferdig med konfirmasjoner for en stund. Nå har de eldste niesene/nevøene begynt å invitere oss til barnedåper. 

Vi skiller ikke på ekte/uekte i konfirmasjon. Er vi bedt, får det samme som alle andre. Blir vi ikke bedt, gir vi ingen ting. 

Anonymkode: a751e...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...