AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:56 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:56 Hei! Jeg skal begynne å studere til høsten, og ønsker å finne hybel/leilighet (ikke rom i bofellesskap), med månedsleie mellom 11 000-13 000 kr. Jeg håper å finne noe med strøm og internett inkludert, men vet at jeg allerede har satt forventing om leiepris litt for lavt i forhold til realiteten. Jeg ser på finn. no og hybel.no, men jeg lurer på om noen har noen tips til andre utleiefirma, eller bare andre råd om hvordan gå frem for å finne et bra sted å bo i Oslo ? Jeg bor i Møre og Romsdal, så jeg må reise for visning. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe, og jeg kvalifiserer ikke til Sio studentbolig fordi jeg er en godt voksen student. Studiested er Oslo Met. Anonymkode: 90417...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:01 #2 Del Skrevet søndag kl 07:01 Kjenner du noen som kjenner noen? Det kan være en fin vei inn om noen du kjenner flytter ut av en hybel så de kan anbefale at du kan flytte inn. 11-13000, da må du nok forvente en sokkelbolig eller bo langt unna studiestedet. Markedet er forøvrig sinnssykt, så ikke forvent å få leie under markedspris, og ikke forvent å være aktuell kandidat om du ikke kan stille på visning. Da ryker du fort. Skriv en god søknad og ha referansene dine klare er min anbefaling. Vi leier ut, og jeg får så mye henvendelser at det er hard sortering i første runde. Du må svare godt på annonsen for å si det sånn. Anonymkode: 88528...7fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:06 #3 Del Skrevet søndag kl 07:06 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg skal begynne å studere til høsten, og ønsker å finne hybel/leilighet (ikke rom i bofellesskap), med månedsleie mellom 11 000-13 000 kr. Jeg håper å finne noe med strøm og internett inkludert, men vet at jeg allerede har satt forventing om leiepris litt for lavt i forhold til realiteten. Jeg ser på finn. no og hybel.no, men jeg lurer på om noen har noen tips til andre utleiefirma, eller bare andre råd om hvordan gå frem for å finne et bra sted å bo i Oslo ? Jeg bor i Møre og Romsdal, så jeg må reise for visning. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe, og jeg kvalifiserer ikke til Sio studentbolig fordi jeg er en godt voksen student. Studiested er Oslo Met. Anonymkode: 90417...654 SIO har, (student samskipnaden), Heimstaden har mange hybler i Nydalen bl.a, de er veldig fine. Det er studenthybler i Falbesgate 5, rett ved Oslo Met. Alle disse har hybler med eget kjøkken og bad. Usikker på om SIO har men begge de to andre har. Det er også noe som heter Anker studentboliger. Har en i familien som bor i Nydalen, betaler rundt 11000, inkludert internett, men pluss strøm.Eget kjøkken og bad med plass til vaskemaskin. Kort vei til det meste Anonymkode: 95b45...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:28 #4 Del Skrevet søndag kl 22:28 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjenner du noen som kjenner noen? Det kan være en fin vei inn om noen du kjenner flytter ut av en hybel så de kan anbefale at du kan flytte inn. 11-13000, da må du nok forvente en sokkelbolig eller bo langt unna studiestedet. Markedet er forøvrig sinnssykt, så ikke forvent å få leie under markedspris, og ikke forvent å være aktuell kandidat om du ikke kan stille på visning. Da ryker du fort. Skriv en god søknad og ha referansene dine klare er min anbefaling. Vi leier ut, og jeg får så mye henvendelser at det er hard sortering i første runde. Du må svare godt på annonsen for å si det sånn. Anonymkode: 88528...7fd Takk for svar! De jeg kjenner har kun foreslått leiligheter som er utenfor mitt budsjett, eller ledig rom i kollektiv. Jeg føler meg for gammel til å bo i kollektiv nå. Jeg gikk opp til å lete på rundt 14 000, og fikk noen svar på henvendelser. Så skal ha digital visning, men skjønner konkurransen er stor og at mennesker i full jobb/ de som møter på visning prioriteres. Det er jo en risiko å leie ut. Anonymkode: 90417...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:32 #5 Del Skrevet søndag kl 22:32 AnonymBruker skrev (15 timer siden): SIO har, (student samskipnaden), Heimstaden har mange hybler i Nydalen bl.a, de er veldig fine. Det er studenthybler i Falbesgate 5, rett ved Oslo Met. Alle disse har hybler med eget kjøkken og bad. Usikker på om SIO har men begge de to andre har. Det er også noe som heter Anker studentboliger. Har en i familien som bor i Nydalen, betaler rundt 11000, inkludert internett, men pluss strøm.Eget kjøkken og bad med plass til vaskemaskin. Kort vei til det meste Anonymkode: 95b45...06e Takk for svar Jeg er for gammel for SIO, de har aldersgrense på 34 år. Har sett de har mange fine studentboliger, så det hadde vært topp om jeg var yngre. Forstår at de prioriterer unge studenter. Men synes det er forferdelig dyrt å leie i Oslo, spesielt når man er alene. Anker kan jeg sjekke ut Anonymkode: 90417...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:43 #6 Del Skrevet søndag kl 22:43 Jeg ville sett etter hybler på Oslo vest. Her kan man være heldig å finne en hybel til god pris. Du er en kvinne? på 34, så tror du har gode muligheter. Gjorde et rask søk på Finn, her er noen av de jeg fikk opp i din prisklasse: https://www.finn.no/290321915 https://www.finn.no/393297808 https://www.finn.no/148133210 https://www.finn.no/287631037 Anonymkode: 699f4...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:53 #7 Del Skrevet søndag kl 22:53 Nabolagsgrupper på Facebook. Type "Hva skjer på Nordstrand", "Vi som bor på Grefsen" o.l. Sørg for å ha en ryddig profil selv og med utelukkende bilder av deg som en trivelig type. Legg ut innlegg der du skriver hva du leter etter og kan betale. Er massevis av hybler som aldri annonseres. Bruk google maps og Ruter-appen og se på reisetid til ulike områder. Generelt kan man ofte bo langt unna men nær t-bane og ha like kort skolevei som ved nærmere bosted hvor man er avhengig av buss/trikk eller bytter av transport. OsloMet er spaseravstand fra National, alle linjer på t-banen går dit. Anker (den i Storgata, vet ikke med filialen på Rodeløkka) har tidligere hatt greier med både veggedyr og kakerlakker og gale naboer, men jeg vet ikke hvordan de står til der akkurat nå. Anonymkode: 42cd8...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:01 #8 Del Skrevet søndag kl 23:01 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ville sett etter hybler på Oslo vest. Her kan man være heldig å finne en hybel til god pris. Du er en kvinne? på 34, så tror du har gode muligheter. Gjorde et rask søk på Finn, her er noen av de jeg fikk opp i din prisklasse: https://www.finn.no/290321915 https://www.finn.no/393297808 https://www.finn.no/148133210 https://www.finn.no/287631037 Anonymkode: 699f4...11d Takk for svar, her er det jo mye! Jeg er kvinne 35 år, som gjør et litt sent karrierebytte Disse er jo ledige fra nå, men det tyder jo på at det finnes håp! Takk Anonymkode: 90417...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:07 #9 Del Skrevet søndag kl 23:07 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nabolagsgrupper på Facebook. Type "Hva skjer på Nordstrand", "Vi som bor på Grefsen" o.l. Sørg for å ha en ryddig profil selv og med utelukkende bilder av deg som en trivelig type. Legg ut innlegg der du skriver hva du leter etter og kan betale. Er massevis av hybler som aldri annonseres. Bruk google maps og Ruter-appen og se på reisetid til ulike områder. Generelt kan man ofte bo langt unna men nær t-bane og ha like kort skolevei som ved nærmere bosted hvor man er avhengig av buss/trikk eller bytter av transport. OsloMet er spaseravstand fra National, alle linjer på t-banen går dit. Anker (den i Storgata, vet ikke med filialen på Rodeløkka) har tidligere hatt greier med både veggedyr og kakerlakker og gale naboer, men jeg vet ikke hvordan de står til der akkurat nå. Anonymkode: 42cd8...0a8 Takk for gode tips! Har faktisk tenkt at hvis jeg ikke finner noe i Oslo, så er det mulig å leie i et annet sted i nærheten av togstasjon, f.eks Lillestrøm, i verstefall. 20 min tog er jo ikke mye fra en som ikke er oppvokst i Oslo, bare at det også er ekstra utgifter selvfølgelig. Men jeg skjønner at regnestykket her er at man får mer kvadratmeter for pengene jo lengre fra bykjernen. Æsj, veggedyr og kakerlakker er ikke på listen min. Gale naboer kan gå til nøds Anonymkode: 90417...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet mandag kl 08:57 #10 Del Skrevet mandag kl 08:57 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar, her er det jo mye! Jeg er kvinne 35 år, som gjør et litt sent karrierebytte Disse er jo ledige fra nå, men det tyder jo på at det finnes håp! Takk Anonymkode: 90417...654 Enig i Oslo vest. Voksen kvinne som studerer burde være populært i sokkelleilighetene. Sjekk langs Østerås og Kolsåsbanen. Da kan du også vurdere Bærum uten at reisetiden blir alt for lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 0.07): Takk for gode tips! Har faktisk tenkt at hvis jeg ikke finner noe i Oslo, så er det mulig å leie i et annet sted i nærheten av togstasjon, f.eks Lillestrøm, i verstefall. 20 min tog er jo ikke mye fra en som ikke er oppvokst i Oslo, bare at det også er ekstra utgifter selvfølgelig. Men jeg skjønner at regnestykket her er at man får mer kvadratmeter for pengene jo lengre fra bykjernen. Æsj, veggedyr og kakerlakker er ikke på listen min. Gale naboer kan gå til nøds Anonymkode: 90417...654 10 minutter med tog fra Lillestrøm til Oslo, så helt overkommelig reisevei (og tid). Raskere å reise enn det er fra mange ytterpunkter i Oslo med t-banen. Anonymkode: 702e9...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå