AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:37 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:37 Har bikket 50, og i det siste har humøret vært dårlig, sexlysten er borte og jeg våkner hver natt gjennomvåt av svette. Humør og sexlyst har jeg skyldt på stress og jobb. Har vært og tatt blodprøver og i følge legen viser disse at det stemmer med overgangsplager og jeg er innkalt til time for veien videre. Er det håp for at medisinering vil få lysten tilbake? Humøret blir ikke bedre av at jeg plages med samvittighet overfor min kjære, men slik det er nå blir jeg irritert om han prøver å ta meg på puppene eller i skrittet… Anonymkode: ca655...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:56 #2 Del Skrevet søndag kl 08:56 Jeg er bare to uker inn i forløpet med østrogen og progesteron. Jeg har merket bitte litt økt sexlyst. Ørlite. Dette på grunn av økt blodtilførsel til kjønnsorganene. Men ikke noe å juble for. Jeg antar at jeg må ha testosteron også for å få tilbake både sexlyst og energi. Er veldig utmattet og tom. Anonymkode: a05d5...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:15 #3 Del Skrevet søndag kl 14:15 Jeg har vært hos gyn, og der var det ikke et tema en gang å få testosteron ( som min lege nevnte som et alternativ til min fraværende sexlyst) Jeg fikk tips til smøring ( grunnet smerter og tørrhet), og ellers bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: 28cc3...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:19 #4 Del Skrevet søndag kl 14:19 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har bikket 50, og i det siste har humøret vært dårlig, sexlysten er borte og jeg våkner hver natt gjennomvåt av svette. Humør og sexlyst har jeg skyldt på stress og jobb. Har vært og tatt blodprøver og i følge legen viser disse at det stemmer med overgangsplager og jeg er innkalt til time for veien videre. Er det håp for at medisinering vil få lysten tilbake? Humøret blir ikke bedre av at jeg plages med samvittighet overfor min kjære, men slik det er nå blir jeg irritert om han prøver å ta meg på puppene eller i skrittet… Anonymkode: ca655...410 Fatter ikke at damer i 2025 ikke har fått med seg at medisiner gjør dettte så mye bedre. Og å starte på de i god tid før du er der du er…. Har fått hormoner i noen år og aldri hatt en hetetokt. Men hjernetåke, nedstemthet og lite energi var nok til å starte. Evig glad for det- for jeg har det bedre enn på mange år. k49 Anonymkode: 719ed...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:01 #5 Del Skrevet søndag kl 15:01 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fatter ikke at damer i 2025 ikke har fått med seg at medisiner gjør dettte så mye bedre. Og å starte på de i god tid før du er der du er…. Har fått hormoner i noen år og aldri hatt en hetetokt. Men hjernetåke, nedstemthet og lite energi var nok til å starte. Evig glad for det- for jeg har det bedre enn på mange år. k49 Anonymkode: 719ed...6bc Hvordan får du utskrevet hormoner før du egentlig trenger dem? Jeg har gått på hormoner en stund nå, og for det første er det umulig å få tak i det man trenger, og i tillegg finne korrekt dosering når man stadig må skifte mellom produktene. I tillegg er det ikke alle som reagerer likedan på de produktene man får, så effekten kan variere. Når det er sagt så har jeg heller ikke hatt hetetokter. Det er nemlig mange som ikke får dette. Men nattsvette som den over deg nevner, har jeg delvis fortsatt Anonymkode: 28cc3...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:44 #6 Del Skrevet søndag kl 18:44 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fatter ikke at damer i 2025 ikke har fått med seg at medisiner gjør dettte så mye bedre. Og å starte på de i god tid før du er der du er…. Har fått hormoner i noen år og aldri hatt en hetetokt. Men hjernetåke, nedstemthet og lite energi var nok til å starte. Evig glad for det- for jeg har det bedre enn på mange år. k49 Anonymkode: 719ed...6bc Det er dessverre mange av oss som ikke er opplyste nok. Inkludert meg selv. Men nå som jeg VET, preker jeg til alle som vil høre. Skulle ønske jeg hadde skjønt hva som skjedde i kroppen min allerede for flere år siden…jeg føler jeg har mistet flere år til svetting, enorme blødninger, nedstemthet, depresjon, sinne, syk pms osv. Anonymkode: a05d5...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:45 #7 Del Skrevet mandag kl 12:45 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan får du utskrevet hormoner før du egentlig trenger dem? Jeg har gått på hormoner en stund nå, og for det første er det umulig å få tak i det man trenger, og i tillegg finne korrekt dosering når man stadig må skifte mellom produktene. I tillegg er det ikke alle som reagerer likedan på de produktene man får, så effekten kan variere. Når det er sagt så har jeg heller ikke hatt hetetokter. Det er nemlig mange som ikke får dette. Men nattsvette som den over deg nevner, har jeg delvis fortsatt Anonymkode: 28cc3...130 Du får skrevet ut hormoner FORDI du trenger dem. Hetetokter og eller fraværende menstruasjon er ikke den eneste indikasjonen på at du er i overgangsalderen. Hormoner skrives ut på grunnlag av symptomer, ikke blodprøver. Jeg begynte på hormoner mens jeg enda hadde regelmessig menstruasjon. Mine symptomer var muskel/leddsmerter, hjertebank, dårlig søvn, nattesvette, hjernetåke, tiltaksløshet/lav energi. Jeg fikk bedring av de fleste symtomer i løpet av få dager. Etter ca 6 mnd på østrogen og progesteron fikk jeg begynne med testosteron fordi jeg fremdeles slet med lav energi. Anonymkode: e8e76...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå