AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:27 #1 Del Skrevet lørdag kl 22:27 Skal kjøre til nabo byen i morgen og kjøpe bil. Kan jeg ordne forsikring på bilen nå, så den er klar til i morgen? Eierskifte ordnes i morgen. Nå står bilen registrert på han som selger bilen, så da kan jeg kanskje ikke ordne forsikring nå? Anonymkode: c8f0f...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:28 #2 Del Skrevet lørdag kl 22:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal kjøre til nabo byen i morgen og kjøpe bil. Kan jeg ordne forsikring på bilen nå, så den er klar til i morgen? Eierskifte ordnes i morgen. Nå står bilen registrert på han som selger bilen, så da kan jeg kanskje ikke ordne forsikring nå? Anonymkode: c8f0f...6c5 Mener før vi ordner med omregistreringavgift og sånn Anonymkode: c8f0f...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet lørdag kl 22:37 #3 Del Skrevet lørdag kl 22:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mener før vi ordner med omregistreringavgift og sånn Anonymkode: c8f0f...6c5 Skal være mulig å starte forsikring på dagen. Alternativt bør dagsprøve kjennemerker benyttes. Rimelig sikker på at forsikringsselskapet til tidligere eier stopper forsikringen når eierskifte meldes inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:42 #4 Del Skrevet lørdag kl 22:42 TBL12 skrev (2 minutter siden): Skal være mulig å starte forsikring på dagen. Alternativt bør dagsprøve kjennemerker benyttes. Rimelig sikker på at forsikringsselskapet til tidligere eier stopper forsikringen når eierskifte meldes inn. Kanskje dumt spørsmål men hva er forskjellen mellom eierskifte og omregistrering? Anonymkode: c8f0f...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:08 #5 Del Skrevet søndag kl 00:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal kjøre til nabo byen i morgen og kjøpe bil. Kan jeg ordne forsikring på bilen nå, så den er klar til i morgen? Eierskifte ordnes i morgen. Nå står bilen registrert på han som selger bilen, så da kan jeg kanskje ikke ordne forsikring nå? Anonymkode: c8f0f...6c5 Du ringer forsikringsselskapet, men det går vel neppe på en søndag? Å få gyldig forsikring via nette har jeg aldri prøvd. Men du flytter ikke en bil uten gyldig forsikring på deg selv, en eneste cm. Da kan du bli gjeldsslave resten av livet om noe går galt. Anonymkode: 053a6...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet søndag kl 07:18 #6 Del Skrevet søndag kl 07:18 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje dumt spørsmål men hva er forskjellen mellom eierskifte og omregistrering? Anonymkode: c8f0f...6c5 Det er det samme. Husk bankid, men det har du vel på mobilen antar jeg, for dere skal begge bruke den under omregistreringen/eierskifte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet søndag kl 07:36 #7 Del Skrevet søndag kl 07:36 (endret) https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring/kjope-og-selge-bil/forsikring Sitat Ny eier må kjøpe forsikring før bilen kan omregistreres Den nye eieren skal ha forsikring på bilen fra han eller hun henter den, men hvis forsikringen likevel ikke skulle være i orden før den nye eieren henter bilen, dekkes bilen av forrige eiers forsikring. Da gjelder kun ansvarsforsikring og skulle det skje en skade, vil ikke bonusen til tidligere eier bli berørt. Dette forutsetter at dere har sendt inn salgsmelding. Ny eier må forsikre bilen innen tre dager etter at salgsmelding er registrert, hvis ikke påløper det dagsbøter. Endret søndag kl 07:37 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:50 #8 Del Skrevet søndag kl 08:50 TBL12 skrev (1 time siden): https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring/kjope-og-selge-bil/forsikring Ok. Må kjøpe forsikring før jeg henter bil, men bilen står ikke på mitt navn ennå. Anonymkode: c8f0f...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:04 #9 Del Skrevet søndag kl 09:04 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ok. Må kjøpe forsikring før jeg henter bil, men bilen står ikke på mitt navn ennå. Anonymkode: c8f0f...6c5 Dette gjør jo forsikringer hele tiden. Bare ring inn at du har til hensikt å kjøpe bil, gi de registreringsnummeret, og så er det i boks. Anonymkode: 4a9b1...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mionaS Skrevet søndag kl 09:09 #10 Del Skrevet søndag kl 09:09 Jeg fikset forsikringen på nett før jeg dro å kjøpte bil nå nylig, så det er fult mulig fordi om du ikke står som eier når du tegner forsikringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:31 #11 Del Skrevet søndag kl 10:31 mionaS skrev (1 time siden): Jeg fikset forsikringen på nett før jeg dro å kjøpte bil nå nylig, så det er fult mulig fordi om du ikke står som eier når du tegner forsikringen. Takk. Da skal jeg ordne det Anonymkode: c8f0f...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå