Gå til innhold

gjør jeg no galt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei har samboer som jeg er veldig glad i men det er et problem, han kjefter på meg hele tiden for ting jeg ikke kan no for pga diagnosen min, jeg gjør alt jeg kan for han, klesvask, matlaging Massaje osv, han bare klager på ting jeg ikke gjør, i tilegg er det jeg som gjør mest,  jeg har i tillegg en utmattelse sykdom, jeg ikke kan styre, dette er også sykdommer, han visste om når vi ble sammen, er jeg følsom eller han egotisk

Anonymkode: ac880...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som kjefter på en bør unngås. Definivt i egen husstand.

Anonymkode: 99d96...7fb

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som du beskriver, bør bo alene. Ingen fortjener å bli utsatt for slike personer. 

Anonymkode: e41c5...5eb

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han. Det finnes nok av menn som er både snille og omsorgsfulle. Finn deg en sånn fyr i stedet (uten at han trenger å være dørmatte og utsletter seg selv for å tekkes deg da).

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en som burde tuppes ut av huset. Sånne mennesker trenger vi ikke.

Anonymkode: 98bb2...531

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medfølelse ❤️ 

Mange som hopper rett på dumping her. Som vanlig....

Du er glad i ham, og da vil jeg råde deg til å gjøre et forsøk. Dette kan handle om en tendens som har utviklet seg til en stygg uvane, men det er ikke sikkert han er klar over det selv. I så fall kan det være løsbart, om han er mottakelig og tar inn over seg hvor vondt du opplever dette. 

Jeg tror første steg er å en ordentlig prat. Når dere har tid begge to. Det er veldig viktig at du tenker over og noterer på forhånd

1. Målet med denne praten.
    Eks:  "å få ham til å forstå, eller i hvert fall så et frø til refleksjon"
  2. Hvilke hovedpunkter er aller viktigst å få tatt opp?
  3. Bevissthet om hvordan du formidler, formulerer deg og  oppfører deg (rolig, saklig, respektfullt og tydelig) for å ha størst mulig sjanse til å lykkes du bør målet oppnås
  4. Lage en regi, enten notert, evt tankeøvelse. Sett deg i hans stol og vurder om det sitter eller må justeres. 

Du som kjenner hans personlighet må velge under pkt 3 basert på hans lynne og mottakelighet for kritikk Anbefaler deg å alltid  bake inn en positiv ting ved han samtidig med det negative. Ikke fall for fristelsen å pakke inn ordene dine, men vær konkret - uten å være krass. Aldri la deg friste til skjellsord, namecalling etc-

Det du sier i øyeblikket du ber om en prat er helt avgjørende. Spør på en måte som vekker sympati, så du slipper at han går rett i forvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hei har samboer som jeg er veldig glad i men det er et problem, han kjefter på meg hele tiden for ting jeg ikke kan no for pga diagnosen min, jeg gjør alt jeg kan for han, klesvask, matlaging Massaje osv, han bare klager på ting jeg ikke gjør, i tilegg er det jeg som gjør mest,  jeg har i tillegg en utmattelse sykdom, jeg ikke kan styre, dette er også sykdommer, han visste om når vi ble sammen, er jeg følsom eller han egotisk

Du får spørre deg selv om du vil leve slik i fortsettelsen eller om du har det bedre alene. 
Spør du meg er fyren respektløs. 

Anonymkode: af8e2...6a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1365 skrev (3 timer siden):

Medfølelse ❤️ 

Mange som hopper rett på dumping her. Som vanlig....

Du er glad i ham, og da vil jeg råde deg til å gjøre et forsøk. Dette kan handle om en tendens som har utviklet seg til en stygg uvane, men det er ikke sikkert han er klar over det selv. I så fall kan det være løsbart, om han er mottakelig og tar inn over seg hvor vondt du opplever dette. 

Jeg tror første steg er å en ordentlig prat. Når dere har tid begge to. Det er veldig viktig at du tenker over og noterer på forhånd

1. Målet med denne praten.
    Eks:  "å få ham til å forstå, eller i hvert fall så et frø til refleksjon"
  2. Hvilke hovedpunkter er aller viktigst å få tatt opp?
  3. Bevissthet om hvordan du formidler, formulerer deg og  oppfører deg (rolig, saklig, respektfullt og tydelig) for å ha størst mulig sjanse til å lykkes du bør målet oppnås
  4. Lage en regi, enten notert, evt tankeøvelse. Sett deg i hans stol og vurder om det sitter eller må justeres. 

Du som kjenner hans personlighet må velge under pkt 3 basert på hans lynne og mottakelighet for kritikk Anbefaler deg å alltid  bake inn en positiv ting ved han samtidig med det negative. Ikke fall for fristelsen å pakke inn ordene dine, men vær konkret - uten å være krass. Aldri la deg friste til skjellsord, namecalling etc-

Det du sier i øyeblikket du ber om en prat er helt avgjørende. Spør på en måte som vekker sympati, så du slipper at han går rett i forvar

Fin oppskrift, men om mannen er en hustyrann så vil ikke dette fungere. Han vil ikke høre det positive, kun det negative og gå rett i forsvar. Mest sannsynlig får hun ikke snakket ferdig før han avbryter og begynner å kjefte.. 

Anonymkode: f7b7a...b11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fin oppskrift, men om mannen er en hustyrann så vil ikke dette fungere. Han vil ikke høre det positive, kun det negative og gå rett i forsvar. Mest sannsynlig får hun ikke snakket ferdig før han avbryter og begynner å kjefte.. 

Anonymkode: f7b7a...b11

Naturligvis, og derfor jeg tar forbehold og personlighet og lynne. Den eneste opplysningen vi har er kjefting, og da hopper jeg ikke rett til verste tolkning. 

Anonymkode: 5c0b4...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Skjønner ikke hvorfor han ikke har dumpet deg for lenge siden

Anonymkode: 2f7b2...520

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette er bare noe du må tåle. Er helt normalt og forståelig at han er slik. Du er ikke så syk som du skal ha det til, og det ser han også. 

Anonymkode: b2b4e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har forståelse for andres sykdom. Å omgås slike mennesker er ikke bra om en selv har en sykdom, spesielt en usynlig sykdom.

Jeg har migrene. Eksen min mente jeg løy når jeg hadde vondt i hodet (jeg hadde ikke fått diagnosen da). Han mente at faren som er alkoholiker måtte tåle å ta seg et glass uten å drikke for mye. Folk med ME mente han var NAV-svindlere hele gjengen. Hadde jeg influensa, så måtte jeg ta meg sammen og lage skikkelig middag "siden jeg hadde vært hjemme fra jobb og latet meg hele dagen". 🙄

Glad jeg er kvitt han!

Anonymkode: 8bce0...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...