Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på, når man har født prematurt før(snakk om 5 uker), hvor mye større er sannsynligheten for å føde prematurt igjen?

jeg har født tre barn, tidligere og tidligere for hver gang. Første i uke 38, siste i uke 35…

Anonymkode: 917cd...339

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel høyere risiko for å føde prematurt igjen hvis man først har født prematurt en gang. Jeg har født prematurt begge gangene. Men litt senere andre gangen faktisk, og det tror jeg skyldes at jeg gikk på medisiner for å forebygge prematur fødsel og ble tett fulgt opp. De har ikke funnet noen årsak til hvorfor barna har kommet så tidlig.

Anonymkode: e1cd8...48d

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

⬆️

Anonymkode: e83b1...e12

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok ann på årsak. For min del har jeg svak livmorhals som forkorter seg av kynnere. Så kroppen min/livmorhalsen tåler veldig lite. Før morkaka kom ut sa hun jordmoren at dersom jeg skulle ha en nr 3 var det satt opp enda tidligere oppfølging,  så de tar det på alvor i det minste 😊Minste født uke 31. Er ferdig med barn og fornøyd med 2😊

Anonymkode: c833e...626

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

38 uker er ikke prematurt, men til termin.

Anonymkode: d59a4...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Sjansen er jo større, første kom i uke 38 med masse maserier som påvirket livmorhalsen fra uke 25. Nr 2 veldig likt forløp, kom i uke 35. Nr 3 ble det samme igjen men han kom i uke 27. Ble definitivt ikke godt nok fulgt opp med sistemann, heldigvis har alt gått bra.

Om du ønsker deg en til så tror jeg at jeg hadde tatt den diskusjonen med sykehuset og hva slags oppfølging/tiltak de kan tilby deg i din situasjon. 

Anonymkode: fe7ce...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...