Gå til innhold

Jentetur med voksne gutter på lasset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Australia for å treffe en venninne fra studietiden. Jeg har gledet meg til en jentetur. Men nå har hun begynt å nevne hva hennes voksne gutter på 19 og 22 år har lyst å gjøre når jeg kommer. De skal være med oss på turer osv. Jeg trodde som sagt at dette skulle være en jentetur. I tillegg har hun nevnt hva guttene vil gjøre når de kommer på besøk til meg i Norge. Jeg trodde hun kom alene, og har ikke plass til alle sammen i leiligheten min. Å bo på Airbnb eller hotell blir veldig dyrt. Hun spør ikke hva jeg har lyst å gjøre, hun bare ramser opp ting hun og guttene tenker blir gøy.

Jeg har lyst til å avlyse hele turen. Hva skal jeg si er årsaken til at jeg ikke kommer?

Anonymkode: f89a9...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta en prat om forventningsavklaring først, før du begynner å lete etter unnskyldninger og bortforklaringer?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det, men uansett hva jeg sier så er det «guttene gleder seg til å gjøre dette, osv.» Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på om jeg er urimelig, men uansett hvis jeg er det, så kjenner jeg at dette har jeg ikke lyst til. Jeg vil dra på tur med venninnen min uten sønnene hennes, og har ikke lyst til at de skal bestemme alt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må snakke sammen. For meg virker det som venninnen din ser for seg en familietur, hvor de øyner en mulighet til å treffe deg siden de skal oppleve Norge. Det virker ikke som hovedhensikten med turen er å treffe deg.

Anonymkode: f910d...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville bare sagt det rett ut, at du trodde, og så for deg, at dette skulle være en jentetur uten "barn" på slep. Og at det høres ut som at ferien ikke er for deg og henne, men for guttene hennes. Videre så ville jeg sagt at iom at du drar dit til henne, til andre siden av verden, så vil du selv bestemme hva du vil oppleve og få med deg.

Ang at de tror de skal komme til Norge og bo hos deg, så må du også være ærlig. Si at du ikke har plass til alle dem, og at du, igjen, hadde sett for deg en koselig tid sammen dere to, og ikke en heseblesende ferie/besøk med "barn" der de skal diktere hva som skal skje på denne turen.

Anonymkode: 39765...a11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det vært greit om barna var jenter? :klo:

Poenget ditt er vel at du har lyst til å reise for å treffe venninna di, ikke for å henge med barna hennes. Du må nesten forklare henne det før du kommer.

Anonymkode: 08ab0...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget ditt er vel at du har lyst til å reise for å treffe venninna di, ikke for å henge med barna hennes. Du må nesten forklare henne det før du kommer.

Det hadde nok vært det samme.... Nå nevnte hun guttene fordi det er gutter... Herregud, alt folk skal måtte tenke på før de poster noe som enkelte bare MÅ henge seg opp i og ta dem for... 🙄

Anonymkode: 00c96...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det hadde ikke vært greit om barna var jenter. Vi har snakket i mange år om å treffe hverandre. Hun har sagt at hun kommer til Norge for å treffe meg.

Det overrasket meg også veldig at hun sa at de skulle bo hos meg eller foreldrene mine. Jeg glemte å nevne det i HI.  Hun skrev at de skulle bo i «min leilighet og/eller foreldrene mine sitt hus.» Foreldrene mine har aldri møtt dem, og så inviterer hun seg selv bare til foreldrene mine sitt hus, noe som også er uaktuelt. Far er også alvorlig syk, og det vet hun. Jeg prøver bare å forstå hvordan hun tenker. Hun har ofte sagt at neste gang blir det min tur til å gjøre gjengjeld, noe jeg gledet meg til, men jeg synes kanskje hun oppfører seg litt egoistisk.

Jeg må også nevne at jeg tilbøy meg å leie Airbnb når jeg skulle komme dit, men er usikker på om det er rettferdig at jeg betaler Airbnb for både henne og guttene hennes, hvis de skulle kommet hit, noe jeg som sagt ikke har særlig lyst til lenger. Hvis hun kom alene, hadde det vært plass i leiligheten min. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hyggelig å høre at gutta dine har lyst til å være med på ferien, men beklager dette blir litt for mye for meg. Vil veldig gjerne møte guttene dine, men utenom det hadde jeg trodd at det kun ble oss to. To til, som jeg i utgangspunktet ikke kjenner, gjøre at det blir veldig vanskelig å slappe av og jeg vil føle at jeg trenger meg på en familieferie. Dessutten er det deg jeg kommer så langt for å treffe og vil tilbringe tid med. Beklager hvis du så på dette på en annen måte, så tenker det da kanskje vil være best å ta turen en annen gang i stedet for.

Ang. tur til Norge så gjelder det samme der. Jeg har ikke plass til tre hos meg, jeg bor bare i en liten leilighet. Å bo hos foreldrene mine er også utelukket, pappa er syk, trenger ro og kan ikke ta imot gjester.

Ønsker sønnene dine se Norge er Airbnb en fin mulighet for de."

Anonymkode: 5a4ff...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...