Gå til innhold

Krise i kaffemarkedet og prisene går løper løpsk. Har du fortsatt råd til kaffe?

Supernaut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klart vi har råd til kaffe....
Men merker meg at mannen som er shoppingansvarlig og svært frugal nå kjøper bønner og kverner selv, og at han kjøper på tilbud eller i Sverige. Tipper da at bønner kan lønne seg nå.

Anonymkode: 7dcbc...a87

Jeg har kaffemaskin som maler bønner - men kaffebønner er også dyrt for tiden. Kjøper ikke de dyreste, men ser på pris når jeg kjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, men det er klart at man ser det er dyrt. Akkurat som veldig mange andre ting. Kaffe prioriterer vi uansett. Det er noe med den morgenkosen og stunden. 

Anonymkode: b853a...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kun filterkaffe på tilbud og har alltid igjen til neste tilbud osv...vi liker Friele sin. Jeg drikker kun om morgenen. Mannen drikker gjennom hele dagen. Vi har begge gratis kaffe på jobb, så lider ikke.  Vi drakk mer kaffe før og har bevisst redusert forbruket, men det er ikke pga prisen.

Anonymkode: 55e46...3b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fremdeles råd til kaffe, og jeg drikker kaffe som før. Ikke voldsomme mengder, men en kopp per dag i helgen, to-tre kopper i løpet av en arbeidsdag. Mulig den har gått opp 50%, men jeg tror den kan gå opp vesentlig mer før jeg egentlig merker stort til det, med et så lavt inntak jeg har.

Jeg studerer ikke kvitteringen spesielt nøye, men jeg har merket meg at en god del er blitt dyrt, bare ikke lagt merke til at kaffe er så ille. Brødet til 50 kroner og Jarlsberg til et par hundre kroner kiloen er mer bekymringsverdig.

Anonymkode: 3424d...ece

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen tedrikker, men skal eksperimentere"breakfast tea" fra og med i neste uke. Er en del koffein i den teen også. Og har funnet tepakker med 50 poser til 21,40 kroner.   

Så får vi se om jeg overlever uten kaffe. Jeg er en skikkelig koffein- junkie og blir fysisk dårlig av å ikke få i meg kaffe. Men prøver å stramme inn både her og der. Så får jeg se om det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en eller annen krise som gjorde at tomatprisene steg. Nå er tomatprisen gått ned, men Ketchup prisen er ennå nesten 3 ganger dyrere enn den var rett før krisen. Det finnes ikke noe vilje til å justere den ned, fordi dem vet at ola dunk må kjøpe den og har vendt seg til den høye prisen + ola dunk har ikke peiling på hva en ketchup flaske kostet i 2020. 

Anonymkode: 104f2...cc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp har fremdeles råd, har kaffemaskin som maler bønner osv. Tar meg ca 1 kopp om dagen så er ikke storkonsumer. Kjøpte heldigvis mye kaffe på tilbud i fjord friele/evergood/coop/osv. Så har bønner nok for noen år fremover. Men er uansett kjipt med så heftig prisøkning...

Anonymkode: 8779f...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker kaffe som vanlig, men kjøper aldri til full pris. Handler på tilbud.

Anonymkode: af88a...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp har fremdeles råd, har kaffemaskin som maler bønner osv. Tar meg ca 1 kopp om dagen så er ikke storkonsumer. Kjøpte heldigvis mye kaffe på tilbud i fjord friele/evergood/coop/osv. Så har bønner nok for noen år fremover. Men er uansett kjipt med så heftig prisøkning...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drikker kaffe som vanlig, men kjøper aldri til full pris. Handler på tilbud.

Anonymkode: af88a...622

Det gjør jeg og - kjøper kaffebønner når det er på tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I hvilken fjord var dette tilbudet?

Anonymkode: 05e52...f0e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men drikker to kopper på morgenen hjemme, og har med meg en i thermokopp på jobb. Bruker aldri penger på takeaway-kaffe. 

Anonymkode: 36c59...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I hvilken fjord var dette tilbudet?

Anonymkode: 05e52...f0e

Haha i min fjord 😁, det er nydelig her.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...