AnonymBruker Skrevet 16. februar #21 Del Skrevet 16. februar Drikker 1-2 kopper kaffe hver dag. Kjøper det i sverige, så litt billigere der. Men vi har "gått ned i standard" når det gjelder merke. Kjøper et billigere merke nå. Anonymkode: a54a8...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freydis Skrevet 16. februar #22 Del Skrevet 16. februar Ja, jeg hadde strammet inn på mye annet før jeg hadde kuttet ut kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #23 Del Skrevet 16. februar På jobb blir det fort «kjededrikking» av middels kaffe, men om lager kaffe hjemme er det pour-over med andakt og prisen har mindre å si. Kjøpte lokalt brente kvalitetsbønner i går, ca 1000,-/kg (kjøpte 250g). Det holder til 15 kopper/minst en mnd, såpass tåler jeg å bruke på kaffe. Livet er for kort til å drikke kjip kaffe. Kjipt for bonden er det fort også.. Anonymkode: c0483...aa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #24 Del Skrevet 16. februar Ja. Alle har råd til billig pulverkaffe ihvertfall. Anonymkode: 4c9b7...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #25 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 22.46): Drikker ikke kaffe, og sparer både penger og å bekymre meg om denne typen problemstillinger. Anonymkode: d0046...7d3 Du sparer jo absolutt ingenting. Du slipper en utgift, det er to vidt forskjellige ting. Selv om jeg ikke har kjøpt den nyeste elbilen på markedet så vil jo ikke det si det samme som at beløpet er spart. Selv om en sparer penger ved siden av… Du har helt sikkert en annen utgiftpost i stedet. Nei, det er nok dette som går innunder prioriteringer. Du klarte jo faktisk ikke svare på spørsmålet, om du faktisk har råd til å kjøpe kaffe. Her kan jo svaret ditt fortsatt bli nei. Selv om hvis jeg ikke hadde drukket kaffe selv så hadde jeg faktisk handlet det inn slik at jeg har det å tilby når kaffe drikkende gjester kommer på besøk. Selv så har jeg fortsatt 16 poser kaffe igjen fra før jul. Stor handlet kaffe på Europris, mener prisen lå på rundt 130kr for 3 poser kaffe den gang. 1 pose inneholder 400g kaffebønner, Løfsberg dark roast. Synes den kaffen er knallgod. Men jo, kaffe har jeg råd til. Anonymkode: 196e5...82f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #26 Del Skrevet 17. februar Hadde økonomi vært et problem, så hadde jeg ikke drukket unødvendige ting som kaffe. Det var en av postene jeg ikke prioriterte som student, sammen med melk, juice og brus, så lenge det finnes vann i springen. Men, nei, synes ikke det er dyrt. Kjøper bønner fra leverandør som brenner selv. Anonymkode: 7bffc...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #27 Del Skrevet 17. februar Kommer aldri til å kutte ut kaffe. Kjøper pulverkaffe, koster 79 kr for 150 gram, og får jevnlig 20% rabatt på den. Så synes ikke kaffe er dyrt. Anonymkode: 823b4...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #28 Del Skrevet 17. februar Sparer heller på andre ting enn kaffe, trenger den på morgenen 😅 har også gratis kaffe på jobb, så drikker vel 3-4 kopper om dagen. Anonymkode: d4196...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 17. februar #29 Del Skrevet 17. februar (endret) . Endret 17. februar av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #30 Del Skrevet 17. februar Har fått endel kaffe i gave, og kjøpt en hel haug på tilbud. Sikkert ikke lurt å lagre sånt for lenge, men jeg tenker det går greit for min del iallfall. Kan ikke være helt snobb i disse tider. Får jeg meg en ordentlig jobb skal jeg unne meg en pose med skikkelig god kvalitetskaffe en gang iblant. Er heldigvis glad i filterkaffe. Anonymkode: 8f45b...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #31 Del Skrevet 17. februar Må innrømme at jeg ikke på mange på har sett hva en pose med kaffebønner koster, bare slenger den i handlekurven. Anonymkode: fe179...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #32 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Må innrømme at jeg ikke på mange på har sett hva en pose med kaffebønner koster, bare slenger den i handlekurven. Anonymkode: fe179...8f5 Ok. Anonymkode: 05e52...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar #33 Del Skrevet 17. februar Selvfølgelig har vi det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #34 Del Skrevet 17. februar Drikker ikke kaffe, har råd til redbull. Anonymkode: ae2bb...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #35 Del Skrevet 17. februar Jeg kjøper Friele frokostkaffe når jeg går tom. Jeg drikker endel kaffe. Jeg tenker ikke på hva det koster. Anonymkode: 1507f...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #36 Del Skrevet 17. februar Supernaut skrev (På 15.2.2025 den 20.20): https://www.nettavisen.no/okonomi/prisen-pa-kaffe-til-himmels-den-perfekte-storm/s/5-95-2286627 50% økning i kaffeprisene siden desember. Ikke lagt merke til. Drikker kaffe som vanlig. Er jo ofte på tilbud og kjøper en del da Anonymkode: 407f3...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 17. februar #37 Del Skrevet 17. februar Drikker ikke kaffe, så det er ikke et problem vi tenker særlig på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #38 Del Skrevet 18. februar Nå kjøpte jeg tre poser Friele kaffe for 100 kroner på Europris, så jeg har kaffe en god stund nå. Men sist prisene økte,så byttet jeg bare fra Friele til en billigere kaffe på Kiwi,det gikk helt fint. Anonymkode: 05372...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #39 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 22.26): Ja. Alle har råd til billig pulverkaffe ihvertfall. Anonymkode: 4c9b7...799 Det smaker hoggorm. Da drikker jeg heller mindre, men god kvalitetskaffe. Anonymkode: a1fe0...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #40 Del Skrevet 18. februar Klart vi har råd til kaffe.... Men merker meg at mannen som er shoppingansvarlig og svært frugal nå kjøper bønner og kverner selv, og at han kjøper på tilbud eller i Sverige. Tipper da at bønner kan lønne seg nå. Anonymkode: 7dcbc...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå