Gå til innhold

Egoistisk å få barn med potensiell fare for storkrig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du trenger et kurs i prosentregning.

Anonymkode: 0159c...b6b

Vent å se sier jeg bare. For Norge blir automatisk dratt med hvis feks Russland går til angrep på Polen eller ett annet naboland. For hvis man er så naiv å tror at Putin IKKE vil angripe ett Natoland så fortjener man kanskje å få seg en oppvekker, for var mange naive folk som sa at Putin ikke kom til å angripe Ukraina heller. 

Anonymkode: df2e1...e86

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en møkkatid å vokse opp i uansett, og det var det også før Russland gikk inn i Ukraina.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke noe større fare for storkrig nå enn det har vært i perioder tidligere, og jeg har levd en stund. 

Går jo ikke an å la være å få barn for det, for de som ønsker barn! Man kan ikke la slikt skremme en, - bare å leve som før 👍 

Anonymkode: b960e...35f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å få barn er alltid egoistisk, likevel trenger vi flere folk. Så født i vei,jeg heier på de som får flest mulig. 

Skal man skremmes fra å leve så har man ikke noe å leve for! 

Anonymkode: 0eb6c...5ee

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verden har jo aldri vært stabil, alltid på randen av krig et eller annet sted i verden, Man kan ikke sette livet på vent for vi stopper jo ikke tiden så vil du ha barn så bør du får barn og vil du ikke så lar du være. 

Anonymkode: 6e840...1ec

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stener de Europa ut av møtet om Ukraina fordi Europa er dem som vil hjelpe Ukraina om å vinne, mens USA ønsker at Ukraina gir seg over til Russland.

Anonymkode: 3db0c...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Verden har jo aldri vært stabil, alltid på randen av krig et eller annet sted i verden, Man kan ikke sette livet på vent for vi stopper jo ikke tiden så vil du ha barn så bør du får barn og vil du ikke så lar du være. 

Anonymkode: 6e840...1ec

Verdenskrig er noe annet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På 90-tallet hadde vi bomberoms-øvelser på skolen titt og ofte. Et par tiår før det var det reell fare for atomkrig. Før det var det jo et par storkriger i Europa vi alle kjenner til. 

Så jeg vet ikke jeg. Nå er jeg gravid og håper på det beste, prøver å ikke være for engstelig. Hadde blitt grei krise i Norge uansett om 30 år om en hel generasjon skulle få enda færre barn enn vi allerede får i dag.

Anonymkode: b349b...879

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil aldri komme en tir hvor det ikke er fare for NOE som potensielt kan føre til lidelser av ett eller annet slag. Slutter ikke å leve av den grunn. Russland klarer jo ikke å fullføre det de startet i Ukraina engang. 

Anonymkode: f33bd...2eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tull, det blir ikke noe krig, Russland er ingen trussel så lenge Ukraina ikke blir Nato medlem. Skjer det trykker de på den røde knappen og da er det over. Russland har ingen mulighet til å gå til noe landbasert krig utover der de står nå.

Anonymkode: c10c1...92e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull, det blir ikke noe krig, Russland er ingen trussel så lenge Ukraina ikke blir Nato medlem. Skjer det trykker de på den røde knappen og da er det over. Russland har ingen mulighet til å gå til noe landbasert krig utover der de står nå.

Anonymkode: c10c1...92e

Men hva har Europa å stille opp med hvis USA snur ryggen till Europa? 

Europa har ikke nok utstyr til å beskytte seg selv med hvis krig bryter ut. 

Anonymkode: df2e1...e86

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere og flere eksperter tror nå det går mot storkrig i Europa med Russland. Det virker veldig sannsynlig at det blir krig mellom NATO og Russland i løpet av veldig kort tid.

Er det ikke da veldig egoisisk og føde barn midt inn i en slik tid? Jeg tenker i allefall å fraråde mine barn med å bli gravide inntil vi får met stabilt Europa.

Anonymkode: 62c69...940

Nei, det er ikke egoistisk, folk må få barn når de vill. 

På den anden side bør du kanskje råde barna dine til å emigrere til australia eller New Zealand om du tar denne "eksperten" på alvor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bestefaren min ble frarådet å bygge nytt hus på 70-tallet fordi jesus snart skulle komme igjen 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: ad0f3...8b9

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei blir ingen storkrig, fordi Putin er ikke dum. Jeg syns det er grusomt det han gjør mot Ukraina, men han kommer ikke til å angripe et Nato land. Gjør han det, så vet han at Russland mest sannsynlig blir utslettet etterhvert da alle Nato land kommer til å angripe landet. Ikke har Russland ressurser nok til å krige i mange land samtidig eller. Nato landene har både flere soldater, mer våpen, flere ressurser, bedre økonomi til sammen enn det Russland har. 

Ekspertene har dessuten snakket om denne storkrigen siden dag 1 Russland angrep Ukraina. De har varslet om sannsynlig atomvåpenbruk osv. Intet skjedd av dette. 

Og hvorfor gå rundt å krisemaksisere. En krig kan oppstod når som helst. Flere land er en potensiell trussel for verden, Nord Korea og Kina feks. Det var trussel om krig i Europa i mange ti år etter den andre verdenskrigen (den kalde krigen), utenat det ble noen krig ut av det. Det ble truet med bruk av atomvåpen den gangen og, utenat det skjedde.

Skal man slutte å leve bare fordi kanskje noe kan skje? 

Endret av tussi84
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi kan ikke i krig, jeg nekter og avlyser den. 

Ja, det blir sikkert til fenomenal stor hjelp når russiske tanks ruller inn i Norge: "Kamerater. Dere ødelegger miljøet, og betaler ikke klimaavgifter. Krigen av avlyst; jeg har talt."

Anonymkode: 1e8cb...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tussi84 skrev (13 minutter siden):

Nei blir ingen storkrig, fordi Putin er ikke dum. Jeg syns det er grusomt det han gjør mot Ukraina, men han kommer ikke til å angripe et Nato land. Gjør han det, så vet han at Russland mest sannsynlig blir utslettet etterhvert da alle Nato land kommer til å angripe landet. Ikke har Russland ressurser nok til å krige i mange land samtidig eller. Nato landene har både flere soldater, mer våpen, flere ressurser, bedre økonomi til sammen enn det Russland har. 

Ekspertene har dessuten snakket om denne storkrigen siden dag 1 Russland angrep Ukraina. De har varslet om sannsynlig atomvåpenbruk osv. Intet skjedd av dette. 

Og hvorfor gå rundt å krisemaksisere. En krig kan oppstod når som helst. Flere land er en potensiell trussel for verden, Nord Korea og Kina feks. Det var trussel om krig i Europa i mange ti år etter den andre verdenskrigen (den kalde krigen), utenat det ble noen krig ut av det. Det ble truet med bruk av atomvåpen den gangen og, utenat det skjedde.

Skal man slutte å leve bare fordi kanskje noe kan skje? 

Lo godt da jeg leste dette; hvem tror du kommer til å komme Norge til unnsetning hvis russerne for eksempel annekterer Svalbard?

Trump kommer ikke til å løfte en finger, og heller ingen andre.

Men Barth Eide kan jo ringe Hamas, og spørre om de vil hjelpe.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På 90-tallet hadde vi bomberoms-øvelser på skolen titt og ofte. Et par tiår før det var det reell fare for atomkrig. Før det var det jo et par storkriger i Europa vi alle kjenner til. 

Så jeg vet ikke jeg. Nå er jeg gravid og håper på det beste, prøver å ikke være for engstelig. Hadde blitt grei krise i Norge uansett om 30 år om en hel generasjon skulle få enda færre barn enn vi allerede får i dag.

Anonymkode: b349b...879

Det man ikke var klar over, er at i 90-årene kunne man sultet blant ruiner og rotter etter en atomkrig i 1983 på grunn av en falsk alarm som ble avverget av en som nektet å følge ordre; hadde det ikke vært for Stanislav Petrovs mot, hadde det sett stygt ut; så uhyre nær var verden en ødeleggende 3. verdenskrig.

https://en.wikipedia.org/wiki/1983_Soviet_nuclear_false_alarm_incident

Anonymkode: 1e8cb...6ce

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skummelt og ikke noe jeg liker å tenke på. Men googler ofte hvor i landet det er tryggest å bo, eller hvilket land som er tryggest å flykte til. Tenker ofte på hva slags liv barna mine vil få, det er sårt. De er unge og man vil beskytte dem mot alt. Jeg ønsker flere barn, men avstår fra dette pga. den geopolitiske situasjonen i verden. 

Anonymkode: 6e39a...f39

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mine barn er voksne nok til å få barn er de også voksne nok til å ta slike avgjørelser selv, og jeg skjønner at jeg bare blir dum/teit om jeg skulle prøve å styre dem angående slike valg som voksne mennesker absolutt bør ta selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):
tussi84 skrev (46 minutter siden):

skje? 

Lo godt da jeg leste dette; hvem tror du kommer til å komme Norge til unnsetning hvis russerne for eksempel annekterer Svalbard?

Trump kommer ikke til å løfte en finger, og heller ingen andre.

Men Barth Eide kan jo ringe Hamas, og spørre om de vil hjelpe.

Et angrep på et Nato land er som å regne med et angrep på alle natoland. Så prøver Putin seg på Norge militært, så vil alle natolandene være forpliktet til å hjelpe. Det kan være forsvar og det kan være angrep på Russland. Norge er ikke alene. Ingen natoland står alene.

Er forresten heller ikke Trumph som bestemmer om USA vil delta eller ikke. Det er det Nato som gjør. 

Endret av tussi84
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...