AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:00 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:00 Jeg har vært syk nå i lang tid, har hatt migrene hver eneste dag siden oktober. Driver nå å prøver ut nye medisiner, de har virket litt så jeg står ikke opp med smerter lenger. Det jeg registrerer er at jeg har veldig lav toleranse for støy, matlaging, barn som krangler, barn som leker/synger, hund som lager lyd. Altså helt dagligdagse lyder er svært krevende. Jeg blir enormt utmattet og migrenen kommer for fult etter bare få timer samme med min familie. Jeg kan jo ikke kvitte meg med slik støy, jo barna kan ta litt hensyn. De glemmer fort, men likevel de er barn. Vi må lage mat, bikkja må få lov å leve. Jeg vil jo gjerne være med familien min, men tilbringer mye tid alene på soverommet. Jeg har alltid vært støy sensitiv, men dette er til helt nye høyder. Noen som opplevd dette? Ble det bedre? Eller har du klart å lære deg å tåle mer? Anonymkode: d4a39...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:11 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:11 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vært syk nå i lang tid, har hatt migrene hver eneste dag siden oktober. Driver nå å prøver ut nye medisiner, de har virket litt så jeg står ikke opp med smerter lenger. Det jeg registrerer er at jeg har veldig lav toleranse for støy, matlaging, barn som krangler, barn som leker/synger, hund som lager lyd. Altså helt dagligdagse lyder er svært krevende. Jeg blir enormt utmattet og migrenen kommer for fult etter bare få timer samme med min familie. Jeg kan jo ikke kvitte meg med slik støy, jo barna kan ta litt hensyn. De glemmer fort, men likevel de er barn. Vi må lage mat, bikkja må få lov å leve. Jeg vil jo gjerne være med familien min, men tilbringer mye tid alene på soverommet. Jeg har alltid vært støy sensitiv, men dette er til helt nye høyder. Noen som opplevd dette? Ble det bedre? Eller har du klart å lære deg å tåle mer? Anonymkode: d4a39...86c Jeg har det akkurat som deg. Tåler ikke lyd og bevegelse rundt meg. Jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg og kaster ofte opp etter arbeidsdagen, blir veldig glad for gode råd så jeg følger tråden. Jeg har hatt det slik i fire år nå, har klart å unngå egenmeldinger og sykmelding, men vet ikke hvor lenge jeg klarer meg. Anonymkode: 5db9f...605 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet lørdag kl 19:12 #3 Del Skrevet lørdag kl 19:12 Du kan dempe lydene ved å kjøpe deg støykansellerende hodetelefoner. Det ser kanskje merkelig ut å gå med dem inne, hjemme, men hvem andre ser det enn dine nærmeste? Det hjelper og roer ned omgivelsenes lyder for deg. Jeg brukte de støykansellerende hodetelefonene sønnen min hadde brukt på jobb en periode, da jeg hadde svært støyende naboer både i etasjen over meg og under meg. Unger som skrek, grining non-stop, løp så det dundret i gulvene, slo i vinduer, slamret og hamret med leker i gulvene hele tiden... jeg har selv migrene svært ofte, og trodde jeg skulle tørne av støyen. Hodetelefonene hjalp en del, dempet det verste, så jeg kunne sitte i ro og fred i stua uten altfor mye støy fra omgivelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:14 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:14 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har vært syk nå i lang tid, har hatt migrene hver eneste dag siden oktober. Driver nå å prøver ut nye medisiner, de har virket litt så jeg står ikke opp med smerter lenger. Det jeg registrerer er at jeg har veldig lav toleranse for støy, matlaging, barn som krangler, barn som leker/synger, hund som lager lyd. Altså helt dagligdagse lyder er svært krevende. Jeg blir enormt utmattet og migrenen kommer for fult etter bare få timer samme med min familie. Jeg kan jo ikke kvitte meg med slik støy, jo barna kan ta litt hensyn. De glemmer fort, men likevel de er barn. Vi må lage mat, bikkja må få lov å leve. Jeg vil jo gjerne være med familien min, men tilbringer mye tid alene på soverommet. Jeg har alltid vært støy sensitiv, men dette er til helt nye høyder. Noen som opplevd dette? Ble det bedre? Eller har du klart å lære deg å tåle mer? Anonymkode: d4a39...86c Sikker på at det virkelig er migrene hodepinen din kommer av? Anonymkode: 04a5c...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:20 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:20 Loop ørepropper, kan du dempe lyden uten at det er så synlig. Anonymkode: 7e6cd...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:21 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:21 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikker på at det virkelig er migrene hodepinen din kommer av? Anonymkode: 04a5c...39e Det er det sier nevrologen, jeg har kjent kronisk migrene gjennom 9 år. Hatt medisiner som fungert greit. Nå virker ingenting. Siden jeg har lindring av sumatriptan injeksjon (som eneste triptan) så er det migrene fikk jeg beskjed om. Så får stole på de, men har en medisin som kanskje virker etter 3 måneder så håpe på det. Million skrev (7 minutter siden): Du kan dempe lydene ved å kjøpe deg støykansellerende hodetelefoner. Det ser kanskje merkelig ut å gå med dem inne, hjemme, men hvem andre ser det enn dine nærmeste? Det hjelper og roer ned omgivelsenes lyder for deg. Jeg brukte de støykansellerende hodetelefonene sønnen min hadde brukt på jobb en periode, da jeg hadde svært støyende naboer både i etasjen over meg og under meg. Unger som skrek, grining non-stop, løp så det dundret i gulvene, slo i vinduer, slamret og hamret med leker i gulvene hele tiden... jeg har selv migrene svært ofte, og trodde jeg skulle tørne av støyen. Hodetelefonene hjalp en del, dempet det verste, så jeg kunne sitte i ro og fred i stua uten altfor mye støy fra omgivelsene. Det er et godt tips, ser det også finnes noen som "renser" lyd slik at støy siles ut og du hører noen snakker til deg. Har slike til musikk, prøve de enn så lenge kanskje. Anonymkode: d4a39...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:42 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:42 Sjekk b-12. Toleransen min for lyd ble vesentlig bedre etter jeg fikk opp nivåene fra 200 til 400. Tok sprøyter. Anonymkode: 224b1...722 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:11 #8 Del Skrevet lørdag kl 20:11 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er det sier nevrologen, jeg har kjent kronisk migrene gjennom 9 år. Hatt medisiner som fungert greit. Nå virker ingenting. Siden jeg har lindring av sumatriptan injeksjon (som eneste triptan) så er det migrene fikk jeg beskjed om. Så får stole på de, men har en medisin som kanskje virker etter 3 måneder så håpe på det. Det er et godt tips, ser det også finnes noen som "renser" lyd slik at støy siles ut og du hører noen snakker til deg. Har slike til musikk, prøve de enn så lenge kanskje. Anonymkode: d4a39...86c Støtter tipset om Loop! De er helt fantastiske. I tillegg ville jeg, hvis jeg var deg, investert i noise cancelling headphones, sånne store. Jeg bruker det konstant i offentlig rom, fordi jeg blir overstimulert av folkemengdelyder. Da har jeg på rolig meditasjonsmusikk. Noen ganger uten noe musikk i det hele tatt. Anonymkode: f3bbb...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:02 #9 Del Skrevet lørdag kl 21:02 Se etter ørepropper som demper bare litt, mulig disse funker: https://www.apotek1.no/produkter/metode-orepropper-trend-s-984194p Anonymkode: e2339...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:03 #10 Del Skrevet lørdag kl 21:03 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Støtter tipset om Loop! De er helt fantastiske. I tillegg ville jeg, hvis jeg var deg, investert i noise cancelling headphones, sånne store. Jeg bruker det konstant i offentlig rom, fordi jeg blir overstimulert av folkemengdelyder. Da har jeg på rolig meditasjonsmusikk. Noen ganger uten noe musikk i det hele tatt. Anonymkode: f3bbb...4ed De med batteri i får jeg faktisk vondt i hodet av, så vet ikke om det er det beste for ts. Anonymkode: e2339...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:14 #11 Del Skrevet lørdag kl 21:14 Jeg har etter flere år i grunnskolen fått både tinnitus og misofoni. Jeg greier ikke å være i et klasserom med mye støy. Jeg blir fysisk dårlig og kvalm av det. Har fått høreapparater som sender motlyd mens jeg er i klasserommet, men klarer likevel ikke å være der en hel skoledag. Anonymkode: 77d08...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:41 #12 Del Skrevet søndag kl 08:41 Kjenner ei som tilbrakte flere år av livet sitt i senga i mørket pga at hun ikke tålte støy og fikk migrene. Det endte med at hun fikk hjelp av audiolog. Audiologen sa at hjernen hennes hadde begynt å koble støy til smerte, men de klarte å omprogrammere hjernen til slutt. Uten noen medisiner klarte hun å komme seg tilbake til livet. Bare terapitimer med audiolog. Musikk er en av hennes lidenskaper, og hun kan høre på musikk igjen og til og med gå på konserter. Hun hadde bare et migreneanfall eller to i måneden, og det er jo enorm forbedring fra kanskje en migrenefri dag i løpet av måneden i flere år. Så kom det ny dritdyr medisin som også hjelper. Hun er nå tilbake i full jobb og har aldri migrene lengre. Anonymkode: 3260e...b2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå