Gå til innhold

Prisantydning og takst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rotemor skrev (26 minutter siden):

Det er heldigvis slik at man ikke er tvunget til å selge og dermed kan avslå det man vil.

Selvsagt. Men man har ikke lov til å forlenge budfristen i stedet for å avslå. Bare for å ha et bud i bakhånd. 

Anonymkode: c6a88...98e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette høres rart ut.

For det første, prisantydning er det laveste selger «kan» selge for. Det er dårlig etikette å ikke godkjenne bud til prisantydning (selv om talsten er høyere). Dere har gitt bud under prisantydning, om dete matcher prisantydning har i teorien ikke selger «lov» å si nei. 
Det er dere som setter bud frist. Om dere har gitt bud direkte til selger så står dette uavhengig av når neste visning er satt, og megler har ikke lov å videreformidle hva deres bud (til selger) var på til andre interesserte. 
Dersom dere har gitt det til megler, og det er satt opp offisiell visning, så kan ikke budet deres ha frist før kl 12 dagen etter siste oppsatte visningsdag. Men, dersom det ikke var satt opp flere visninger når dere gav budet, så kan ikke megler bare endre budfristen på deres bud. 
I deres tilfelle hadde jeg trukket budet med det som grunnlag. Deretter hadde jeg fulgt med om det kom inn bud. Dersom det ikke kom inn bud etter visning, så ville jeg gitt ett bud enda lavere enn det som dere la inn først for å presse selger. Da har både dere og selge mer rom for forhandlinger. 

Anonymkode: d2d9d...442

Jeg ville også helt klart lagt inn et lavere bud da, hvis jeg i det hele tatt hadde giddet å by. For jeg hadde vært såpass forbanna av dette at jeg ikke hadde lagt godsiden til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt. Men man har ikke lov til å forlenge budfristen i stedet for å avslå. Bare for å ha et bud i bakhånd. 

Budfristen er det jo kjøper som bestemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...