Gå til innhold

Er det noen som liker Espen Barth Eide

Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

Som Ap-"innsider" har vi jo endt opp i en situasjon hvor veldig mange er misfornøyd med teamet vårt, men ingen noensinne vil si noe.

Det nærmeste en kommer er om noen nære venner diskuteter ting seg imellom når ting "har løsnet,".  

Det finnes mange som Trond Giske, men ikke mange som har foreløbig tonet eget flagg.

Det at han ble ofret på feminismens alter har nok vært et gode for hans uavhengighet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AdonisFFM skrev (4 minutter siden):

Det at han ble ofret på feminismens alter har nok vært et gode for hans uavhengighet. 

Jeg ville ikke kalle det feminisme men ren hysteria...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Politikken rettet mot en to-statsløsning har ligget fast i Norge i hele perioden diskusjonen om Israel har vært ett konfliktområde, så å legge skylden på Barth-Eide  for at vi forsterker det i en periode det er hardt politisk press for en en-statsløsning, er tanketom. 

Det som er problematisk i forhold til dette, er jo at verken befolkningen i Palestina, befolkningen i Israel, eller deres respektive demokratisk valgte lederskap ønsker denne løsningen.

Så skal Norge EBE fortelle verden hva vi ønsker? At vi anerkjenner en stat som ikke eksisterer, (oppfyller ikke kravene til hva som er en stat), og en stat flertallet av menneskene de angår ikke ønsker. Snakk om arroganse.

Det er skam fjernt, timingen er også helt feil. Som svar på en terror massakre? Hva signaliserer dette til andre militser? 

Det er nok ikke EBE alene som står bak dette Judas Gahr Støre mf har nok også vært med. Dere vet han som ble takket av Hamas, for å støtte dem, (noen har sikkert link til den videoen).

Nei, det er ikke tanketomt å endre sitt syn på en tostatsløsning når faktiske forhold i dag er helt annerledes enn ved starten av Oslo forhandlingene, da store deler av verden så på det som en reell mulighet. 

Å gå ut med sånt i disse dager er arrogant som faen, kanskje til og med tanketomt, men frykter det ikke er tilfellet. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arroganse er jo en av de viktigste virkemidler den liberale eliten har i sin redskapsbu. For EBE og disse folkene er jo posisjonering og retorikk uten etterfølgende handling  det vanlige. Som Norsk utenriksminister har han to oppgaver -> Gjøre hva USA ber om (men late som han har egen kurs) og jobbe aktivt for å få oss inn i EU. Alt annet betyr egentlig ingenting. 

Amerikansk etteretning karakteriserte ham i 2003 som "weasly". Han er en PERFEKT utenriksminister for dagens Norge. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (1 time siden):

Han er en PERFEKT utenriksminister for dagens Norge. 

Jeg synes ikke det. Han bør styre etter folkeopinionen, og være transparent. Er det USA han vil følge så må det komme tydelig frem, og begrunnes. Det må kommuniseres ut til folket. 

Det er også et annet USA i dag, enn i fjor. Det viktige er norske interesser. Dagens USA er tydelig på at det er i vår norske interesse å styrke eget forsvar. Det er riktig. Det var også i vår interesse i fjor og i forfjor, eller tiåret før. Norge har ignorert den forpliktelsen ovenfor oss, norske borgere i lengre tid. Det er også en handling som aldri har gått i konflikt med USA sine interesser. Uten at vi kan si akkurat dette er EBE sin feil. Da det er en type vanskjøtsel som startet fra før han var født. 

Han bør også ha tillit i befolkningen. En utenriksminister bør ha folket i ryggen, eller evne å ha folket sin støtte. Det ser det ikke ut som han har. Det er problematisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge vært oppgitt over Barth Eide. Det er ingen tvil om at han er kompetent innen både utenriks-, sikkerhets- og klimaspørsmål. Jnder Støre har han skuffet helt fram til Sp tok nisselua si og gikk. Nå fremstår Barth Eide -og en rekke andre statsråder- som mer fokusert, politisk og på ballen. Det er ingen tvil om at Ap og Sp var låst fast i et svært dårlig forhold som trakk begge ned.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange politikere virker å være mer opptatt av seg selv enn å fylle en funksjon. Slik framstår ikke Barth Eide.

For meg virker han stødig, pålitelig, diplomatisk, tydelig, lyttende og tilstede. Jeg liker at han er alvorlig og saklig, og at jeg ikke stadig vekk ser ham i gjennomsiktige klær, som deltaker i reality, i reportasjer om personlige forhold eller at han sitter og beskriver følelser når han snakker om utenrikspolitikk. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han representerer ikke Norge, men Ap-menigheten og deres underlige verdenssyn.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker han? Det synes jeg er ganske underordnet. Han er en dyktig politiker med et stort kontaktnettverk. Det er selvsagt positivt for Norge. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (1 time siden):

Han representerer ikke Norge, men Ap-menigheten og deres underlige verdenssyn.

….som altså er valgt i et demokratisk valg og fått statsministeren pekt ut av Kongen slik som alle andre norske regjeringer.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 timer siden):

….som altså er valgt i et demokratisk valg og fått statsministeren pekt ut av Kongen slik som alle andre norske regjeringer.

Ja, det er helt riktig. Valg må selvsagt respekteres. 
Si det grønne skiftet, eller man kan si tostatsløsning i Midtøsten. siden han nå er utenriksminister. Her i disse tilfellene var jo Ap sin retning klar før valget. 

Spørsmålet blir jo hvordan man utformer politikken når nye opplysninger kommer til, eller når ting skjer på bakken, ting er ikke lenger som når folket valgte.
Ting som endrer synet i velgermassen, pga situasjoner som var vanskelig å forutse, både for de valgte, og folket for øvrig. Skal man da som regjering stå på syn ytret før de faktiske endringene inntraff, eller skal man våge å endre politikken?

Tilbake til tostatsløsningen, det blir jo trekt frem at det lenge har vært konsensus, og det er riktig. 
Jakten på tostatsløsningen har ikke båret frukter, det har vært jobbet mot i det uendelige, og helt klart ikke fungert, det så vi jo i oktober i forfjor.
Da kan man være ekstra tydelig på at vi holder på den, som EBE, da kan man legge seg litt bakpå, se hvordan situasjonen utarter seg, vurdere og eventuelt revurdere, eller man kan erklære fallitt og tenke helt nytt, som Donald. 

Det er jo svært udiplomatisk slik Norge, med EBE gikk frem/går frem, det kunne gått an å velge andre fremgangsmåter.
Det kan jo være den slags som gjør at folk får litt avsmak, eller kanskje mer avmaktsfølelse. 
Det er sånn jeg vil ha det, så det er sånn jeg gjør det. Ikke noe vent å se. Ikke noe ny altomfattende analyse, mangel på debatt og folkeopplysning. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å like han. Det viktige er om han er faglig dyktig, og det er han etter min vurdering.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (32 minutter siden):

Ja, det er helt riktig. Valg må selvsagt respekteres. 
Si det grønne skiftet, eller man kan si tostatsløsning i Midtøsten. siden han nå er utenriksminister. Her i disse tilfellene var jo Ap sin retning klar før valget. 

Spørsmålet blir jo hvordan man utformer politikken når nye opplysninger kommer til, eller når ting skjer på bakken, ting er ikke lenger som når folket valgte.
Ting som endrer synet i velgermassen, pga situasjoner som var vanskelig å forutse, både for de valgte, og folket for øvrig. Skal man da som regjering stå på syn ytret før de faktiske endringene inntraff, eller skal man våge å endre politikken?

Tilbake til tostatsløsningen, det blir jo trekt frem at det lenge har vært konsensus, og det er riktig. 
Jakten på tostatsløsningen har ikke båret frukter, det har vært jobbet mot i det uendelige, og helt klart ikke fungert, det så vi jo i oktober i forfjor.
Da kan man være ekstra tydelig på at vi holder på den, som EBE, da kan man legge seg litt bakpå, se hvordan situasjonen utarter seg, vurdere og eventuelt revurdere, eller man kan erklære fallitt og tenke helt nytt, som Donald. 

Det er jo svært udiplomatisk slik Norge, med EBE gikk frem/går frem, det kunne gått an å velge andre fremgangsmåter.
Det kan jo være den slags som gjør at folk får litt avsmak, eller kanskje mer avmaktsfølelse. 
Det er sånn jeg vil ha det, så det er sånn jeg gjør det. Ikke noe vent å se. Ikke noe ny altomfattende analyse, mangel på debatt og folkeopplysning. 

Hva ønsker du fra meg? Fasiten på Midt-Østen-konfliktene?

Jeg forstår at du er uenig med EBE. Jeg liker generelt hans type politikere hvori også Jan Tore Sanner (H), Grunde Almeland (V) og (tidligere) Tord Lien (FrP) inngår.

Det betyr ikke at jeg er enig med dem i alle saker, og hvertfall ikke at jeg står til rette for deres meninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppleves ærlig og reflektert. Han virker ikke redd for å si imot i debatter, har gjennomtenkte svar og snakker på en måte som gjør vanskelige tema enklere å forstå. Jeg aner ingenting om han utover det jeg høre han si om forhold som angår hans ansvarsområde. Så hva vet jeg om jeg liker han ikke? Har det noen betydning? 

Jeg liker ikke det konstante smilet til Erna Solberg heller. Men jeg synes det kommer mye fornuftig ut av munnen hennes.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (10 timer siden):

Liker han? Det synes jeg er ganske underordnet. Han er en dyktig politiker med et stort kontaktnettverk. Det er selvsagt positivt for Norge. 

Ulven skrev (5 timer siden):

Jeg trenger ikke å like han. Det viktige er om han er faglig dyktig, og det er han etter min vurdering.

MorTil2 skrev (1 time siden):

Oppleves ærlig og reflektert. Han virker ikke redd for å si imot i debatter, har gjennomtenkte svar og snakker på en måte som gjør vanskelige tema enklere å forstå. Jeg aner ingenting om han utover det jeg høre han si om forhold som angår hans ansvarsområde. Så hva vet jeg om jeg liker han ikke? Har det noen betydning? 

Jeg liker ikke det konstante smilet til Erna Solberg heller. Men jeg synes det kommer mye fornuftig ut av munnen hennes.

Spørsmålet til TS er om noen liker Barth Eide.

Hvorvidt folk liker ham har derfor stor betydning for å gi svar på dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (50 minutter siden):

Spørsmålet til TS er om noen liker Barth Eide.

Hvorvidt folk liker ham har derfor stor betydning for å gi svar på dette.

Det er vel bare de som kjenner ham som kan si noe om det? Jeg synes premisset er helt sprøtt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert klønete å si «liker», sikkert bedre å si positivt innstilt til at vi har han som utenriksminister. 
Hvem ser på han som diplomatisk? Folk ser jo på han som en som overkjører andre. Dvs motsatt som diplomatisk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (8 timer siden):

Hvem ser på han som diplomatisk? Folk ser jo på han som en som overkjører andre. Dvs motsatt som diplomatisk

Det er helt ærlig første gang jeg har hørt eller lest denne beskrivelsen av EBE. 
Veldig vanskelig for meg å tro at dette er et inntrykk svært mange har av EBE.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere er også mennesker. Skjønner ikke hvorfor man skal "ta" Espen Barth Eide. Han er en seriøs og ordentlig politiker. Jeg er overbevist om at han ønsker å gjøre det beste for Norge og så er jeg uenig med ham i hva det beste for Norge er. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...