Gå til innhold

Konfirmasjonsdress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har gutter, hvor tidlig kjøpes konfirmasjonsdress? Tenker på hvor mye de evt. vokser etter dressen er kjøpt

Anonymkode: 3aa58...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har bare mindre barn, men vet at veldig mange anbefaler å kjøpe en rimelig dress ,fra for eksempel Dressmann . Siden mange gutter vokser mye etter konfirmasjonen. 

Anonymkode: 0f9f9...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte i juli, konfirmert i sept

Anonymkode: 04718...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bare mindre barn, men vet at veldig mange anbefaler å kjøpe en rimelig dress ,fra for eksempel Dressmann . Siden mange gutter vokser mye etter konfirmasjonen. 

Anonymkode: 0f9f9...bd2

Nå var vel ikke det spørsmålet 

Anonymkode: 04718...b4f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte samme uke til vår, fikk sydd litt på den så den passet perfekt. Var i bryllup seks uker etter,  da var den for liten 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenkte å kjøpe på dressmann😊synes de dressene er fine😊men tenkte bare på hvor tidlig. Vet jo at han kommer til å vokse enda mer etter konfirmasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
solsolsol skrev (5 minutter siden):

Vi kjøpte samme uke til vår, fikk sydd litt på den så den passet perfekt. Var i bryllup seks uker etter,  da var den for liten 😆

Oi🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte noe uker før. Kjøpte hos Dressmann. Den passet ikke 6 mnd senere! 

Anonymkode: 1ca15...1c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dere som har gutter, hvor tidlig kjøpes konfirmasjonsdress? Tenker på hvor mye de evt. vokser etter dressen er kjøpt

Du burde kjøpe dress iallfall 2 veker før max. Det aller beste er sånn 4 måner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig varierende hvor langt konfirmasjonsgutter har kommet i vekstspurten din så svarene du får her vil ikke hjelpe deg. Min eldste hadde med sine 183 til konfirmasjonen gjort unna det meste av sin vekst innen da. Han har vokst 4 cm på de to årene siden da så han har noen pyntecm igjen, men det er så pass lite at han har fått brukt konfirmasjonsdressen sin mye i ettertid. Min mellomste konfirmerer seg neste år og er bare så vidt i gang med sin vekstspurt så jeg ser ikke for meg at hans konfirmasjonsdress kommer til å passe særlig lenge og den bør nok kjøpes så nært dagen som mulig. Så svaret er at du må se an ditt eget barn og om han er i gang med sin vekstspurt og hvor lenge den evt har vart. Er han nær eller over normal voksen alder og har hatt spurt ett år eller to så kan du nok trygt kjøpe dress god tid i forveien mens om han ikke er i gang eller bare såvidt i gang bør du vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arkana skrev (14 minutter siden):

Det er jo veldig varierende hvor langt konfirmasjonsgutter har kommet i vekstspurten din så svarene du får her vil ikke hjelpe deg. Min eldste hadde med sine 183 til konfirmasjonen gjort unna det meste av sin vekst innen da. Han har vokst 4 cm på de to årene siden da så han har noen pyntecm igjen, men det er så pass lite at han har fått brukt konfirmasjonsdressen sin mye i ettertid. Min mellomste konfirmerer seg neste år og er bare så vidt i gang med sin vekstspurt så jeg ser ikke for meg at hans konfirmasjonsdress kommer til å passe særlig lenge og den bør nok kjøpes så nært dagen som mulig. Så svaret er at du må se an ditt eget barn og om han er i gang med sin vekstspurt og hvor lenge den evt har vart. Er han nær eller over normal voksen alder og har hatt spurt ett år eller to så kan du nok trygt kjøpe dress god tid i forveien mens om han ikke er i gang eller bare såvidt i gang bør du vente litt.

Han er 173 cm, og er nok ikke ferdig med vekstperioden  sin. Det er 2, 5 mnd til konfirmasjonen.

Jeg forstår at ikke er noen fasit her, men derfor greit å høre andres erfaringer 😊

Er også innstilt på at den ikke kommer til å passe lenge etterpå, men ny dress må han få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er 173 cm, og er nok ikke ferdig med vekstperioden  sin. Det er 2, 5 mnd til konfirmasjonen.

Jeg forstår at ikke er noen fasit her, men derfor greit å høre andres erfaringer 😊

Er også innstilt på at den ikke kommer til å passe lenge etterpå, men ny dress må han få.

Ja, da har han nok et godt stykke igjen. 2,5 mnd er jo ikke så lenge da. Hvor mye har han vokst på tilsvarende periode nå? Hvis han har vokst 2 cm i måneden (som min eldste gjorde på et tidspunkt) så ville jeg ventet til det er en måned igjen, mens om han har vokst saktere så kan du sikkert kjøpe nå. Det er jo veldig mange som skal ha dress når konfirmasjonstiden nærmer seg så det er greit å ikke vente til det er helt utplukket heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vær obs på at mange klesbutikker (som Match, Vic, etc.) har tilbud på dresser med jevne mellomrom.

Når vår sønn ble konfirmert fikk han kjøpt en flott dress hos Match som det var halv pris på. Denne ga vi videre til en kollega som hadde sønn som skulle konfirmere seg året etter, siden den da for lengst hadde blitt for liten til sønnen vår. Tror dressen hans ble brukt på konfirmasjonen, 17. mai, og så i et selskap, så den var som ny da den ble gitt bort.

Anonymkode: 41816...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skulle kjøpe ca 1 mnd før, men fant ut vi hadde en arvet dress som passet sånn akkurat. Ble bare ny skjorte og sko. Ett par mnd senere, til konfirmasjonen til kusine var den for liten, men da ble det ikke full dress, men annet pentøy.

Til sommeren har nestemann konfirmasjon, men tror ikke dressen broren brukte passer han, så her må det trolig ny dress til. Vi venter nok til kanskje en mnd før med å kjøpe til han også. Vi vil nok prøve å gå for ett rimelig alternativ.

Anonymkode: e9318...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har konfirmant i mais, tenker å kjøpe dress i mars/april. 

Anonymkode: 36c82...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Kaptei Sabeltan skrev (På 15.2.2025 den 19.59):

Du burde kjøpe dress iallfall 2 veker før max. Det aller beste er sånn 4 måner

Fire måneder før kan fort være alt for lenge før…

Anonymkode: 11d6d...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har konfirmant i slutten av april og drøyer det til to uker før, så får vi den rett før fotograf-timen :) 

Anonymkode: 5b18f...70c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Vi kjøpte dress nå (mars) og han konfirmerer seg i mai. Vokser ca 2 cm i mnd nå, og har litt å gå på lengden på dressen.

Anonymkode: dfbdd...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mnd før ca. 
Kjøpte på Selected- mange fine der

Anonymkode: 2ccd7...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...