AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Del Skrevet 15. februar F.eks. når det står: «Lønn som rådgiver i kode 1434 med lønnsspenn: Kr 532 200 til kr 584 500. Høyere lønn kan vurderes for særlig kvalifiserte søkere.» Hvis man ikke er «særlig kvalifisert», kan man likevel forhandle lønna dersom man får jobbtilbudet? Eller er de fastlåst til den lønna de har skrevet i stillingsutlysningen? Noen som vet? Dette gjelder stilling i NAV. Kommunalt. Anonymkode: 8c330...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): F.eks. når det står: «Lønn som rådgiver i kode 1434 med lønnsspenn: Kr 532 200 til kr 584 500. Høyere lønn kan vurderes for særlig kvalifiserte søkere.» Hvis man ikke er «særlig kvalifisert», kan man likevel forhandle lønna dersom man får jobbtilbudet? Eller er de fastlåst til den lønna de har skrevet i stillingsutlysningen? Noen som vet? Dette gjelder stilling i NAV. Kommunalt. Anonymkode: 8c330...a90 Jeg mente statlig! Anonymkode: 8c330...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Del Skrevet 15. februar Nei, skal mye til å få mer. Det skjer kun i veldig sjeldne tilfeller Anonymkode: 0f514...851 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Del Skrevet 15. februar Du kan jo prøve. Du taper ingenting. Anonymkode: 91bef...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Del Skrevet 15. februar Nei det er lønnstrinn, i den jobb får de med minst kvalifikasjoner det minste som er oppgitt, og de med mest- det meste som er oppgitt. Anonymkode: 85b3e...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, skal mye til å få mer. Det skjer kun i veldig sjeldne tilfeller Anonymkode: 0f514...851 Neida, ikke så sjelden det. Har skjedd med meg flere ganger. Handler om forhandlingsteknikk og selvsagt hvor godt kvalifisert du er. Anonymkode: d714c...8e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neida, ikke så sjelden det. Har skjedd med meg flere ganger. Handler om forhandlingsteknikk og selvsagt hvor godt kvalifisert du er. Anonymkode: d714c...8e8 Ts her igjen. I stillingsutlysningen står det kun at man må ha bachelorutdanning og veiledningskompetanse. Nå har ikke jeg en formell veiledningskompetanse, men jeg har likevel en del veiledning i nåværende jobb, både brukere, pårørende og også studenter. Nåværende grunnlønn er 588 300,- Jeg har ikke veldig lyst til å gå ned i lønn akkurat! Håper jeg i hvert fall kan få 584 500…. hvis jeg får jobben! Anonymkode: 8c330...a90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her igjen. I stillingsutlysningen står det kun at man må ha bachelorutdanning og veiledningskompetanse. Nå har ikke jeg en formell veiledningskompetanse, men jeg har likevel en del veiledning i nåværende jobb, både brukere, pårørende og også studenter. Nåværende grunnlønn er 588 300,- Jeg har ikke veldig lyst til å gå ned i lønn akkurat! Håper jeg i hvert fall kan få 584 500…. hvis jeg får jobben! Anonymkode: 8c330...a90 Sa er det vel mer sannsynlig at du er i det lavere sjiktet av oppgitt lønn vil jeg tro? Anonymkode: e218c...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 15. februar #9 Del Skrevet 15. februar Lønnsspennet handler vel om ansiennitet? Altså man starter på 532 200 og øker gradvis til 584 500 ved maks ansiennitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #10 Del Skrevet 15. februar Diverse skrev (16 minutter siden): Lønnsspennet handler vel om ansiennitet? Altså man starter på 532 200 og øker gradvis til 584 500 ved maks ansiennitet. Takk for svar! Jeg har 10 års ansiennitet og dermed 588 000 kr i grunnlønn i kommunen. Har faktisk ikke råd til å gå ned…… Anonymkode: 8c330...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #11 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar! Jeg har 10 års ansiennitet og dermed 588 000 kr i grunnlønn i kommunen. Har faktisk ikke råd til å gå ned…… Anonymkode: 8c330...a90 Dette er noe døde tar stilling til hvis du får tilbud om jobben. Da kan du forhandle opp lønna. Hvis de ikke matcher lønnen du har i dag, kan du takke nei til jobben. Vanskeligere enn det er det ikke. Anonymkode: b42e9...c19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #12 Del Skrevet 15. februar Nei den er ikke låst. Jeg har fått ansatt mange inn på høyere startlønn en tariff/det som står i en utlysning. Jeg har selv lønn godt over tariff. (kommunalt) Anonymkode: 959cb...e92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #13 Del Skrevet 15. februar I staten er den låst (pga søkertilfang og konkurranse). Anonymkode: cd474...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Del Skrevet 15. februar Du kan forsøke å forhandle, men så lenge det finnes andre søkere enn deg, så har du nok liten sjangs med mindre du er særlig kvalifisert. Anonymkode: 00eeb...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 15. februar #15 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): F.eks. når det står: «Lønn som rådgiver i kode 1434 med lønnsspenn: Kr 532 200 til kr 584 500. Høyere lønn kan vurderes for særlig kvalifiserte søkere.» Hvis man ikke er «særlig kvalifisert», kan man likevel forhandle lønna dersom man får jobbtilbudet? Eller er de fastlåst til den lønna de har skrevet i stillingsutlysningen? Noen som vet? Dette gjelder stilling i NAV. Kommunalt. Anonymkode: 8c330...a90 Dette skjer i stats- og offentlig ansettelse. Det lønnspennet som oppgis er rammen du må forvente. Hvor det oppgis høyere lønn kan vurderes, men gjelder for særs kvalifiserte kandidater. Klart du kan prøve, hvis du anser deg som godt kvalifisert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #16 Del Skrevet 15. februar Du kan helt klart prøve, så lenge det står i annonsen. Hvis det ikke hadde stått, hadde de ikke kunnet gi deg mer lønn. Det er bare å prøve, så får du se hva som skjer. Anonymkode: cd576...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #17 Del Skrevet 16. februar Ts her igjen. Takk for alle svar. Hvis de spør meg om lønn på intervjuet. Er det innafor (lurt/dumt?) å si at jeg ikke ønsker å NED i lønn….? Jeg har veeeeeeldig lyst på denne jobben, men har faktisk ikke råd til å gå ned noe særlig. Er alene med barn.. Samtidig gjør nåværende jobb meg syk, så jeg trenger å få meg en annen jobb ASAP. Anonymkode: 8c330...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 16. februar #18 Del Skrevet 16. februar (endret) I og med at du faktisk tjener omtrent det samme som den øvre rammen oppgitt i utlysningen, så bør du absolutt si hva du har i dag, og at du forventer at du ikke går ned i lønn ved overgang til ny stilling. Akkurat det er en såpass vanlig forventning at de nok ikke rynker på nesa over det. Du bør også spørre hvordan du eventuelt stiller ved årets lønnsforhandlinger. Skal du være en del av den, eller vil du (hvis du får tilbud om stilling og takker ja) ikke få justert lønnen før oppgjøret i 2026? Viktig å ta med deg i forhandlingene. For husk at om du blir værende i jobben du har, så vil du gå opp i lønn ved lønnsoppgjøret i 2025. Altfor mange tenker at man blir korrekt plassert etter "ansiennitet", erfaring etc, men realiteten er at arbeidsgiver og arbeidstaker har ulik interesse hva lønn aangår. Det gjelder også i det offentlige. Jeg forhandlet lønna en del opp allerede ved første stilling etter studiet, selv uten noen erfaring. Det var i staten. Det er alltid et forhandlingsrom. Jeg pleier å tenke: "hadde en mann blitt tilbudt dette? Hadde en mann akseptert dette? Hva ville en mann gjort?". Ikke søren om jeg skal være en del av lønnsgapet mellom kvinner og menn, eller ligge akterut fordi jeg ikke har prøvd! De første gangene med forhandling kan føles litt ubehagelige fordi det er uvant, men min erfaring er at man faktisk blir respektert mer når man tør stå på krava. Know your worth, liksom 💪🏼 Endret 16. februar av Stjertmeis 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 16. februar #19 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her igjen. Takk for alle svar. Hvis de spør meg om lønn på intervjuet. Er det innafor (lurt/dumt?) å si at jeg ikke ønsker å NED i lønn….? Jeg har veeeeeeldig lyst på denne jobben, men har faktisk ikke råd til å gå ned noe særlig. Er alene med barn.. Samtidig gjør nåværende jobb meg syk, så jeg trenger å få meg en annen jobb ASAP. Anonymkode: 8c330...a90 Hei ts. Det er nå du har mulighet til å påvirke lønna di. Men det kan ikke være helt ublue krav, hvis det er langt over oppgitt lønn. Har du jobb i dag, kan du fint si hva du har og at du har en forventning om å ikke gå ned i lønn, så fremt du søker jobb innenfor samme utdannings niva og krav til kvalifikasjoner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #20 Del Skrevet 16. februar Det var lavt til nav å være. Jobber selv kommunalt, riktig med full ansiennitet og en del ekstra studiepoeng (men ingen grad utover bachelor). Har 664.000,- Anonymkode: 72671...ee8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå