AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar Vurderer å kjøpe en liten leilighet/studioleilighet/hybelleilighet i Tromsø når sønnen vår begynner å studere der. Ser for meg at det kan være mer økonomisk lurt enn å leie (ser leieprisene er veldig høye!), siden man mest sannsynlig vil kunne få solgt med fortjeneste/leid ut etterpå. Har huslån her vi bor, så kan ikke være så veldig stor fellesgjeld. Hvor anbefaler dere? Bør være grei kollektivmulighet til universitetet. Anonymkode: 376b7...b6d
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar Da jeg studerte i Tromsø, bodde de fleste som eide leilighet i aksen mellom sentrum og universitetet, og kanskje også litt lenger nord (Stakkevollan) og på Håpet. Det kommer litt an på hva man studerer og hva slags person/interesser man har. Feks medisin/odontologi er helt nord på campus, så kortest gangavstand til universitetet får man fra nordsiden, Gimle o.l. Men fra sentrum og nordover mot campus tror jeg er et sikkerstikk for de fleste studenter. Der går det hyppigst busser rett til UiT/sentrum(/Jekta). Nå er det jo uansett ikke veldig lange avstander, og busstilbudet er generelt ganske bra, men det er jo enklest å bo med gangavstand til alt - og da er jo ofte UiT og sentrum de to mest aktuelle stedene å frekventere for en student😅. Jeg hadde flere år uten busskort - gikk/syklet uansett om jeg skulle på universitetet, til venner, handle eller ut på byen. Anonymkode: 5f414...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar Ja, det hadde jo vært ideelt, i forhold til skolen - men vi må tenke litt økonomi. Vi betaler nå ca 15.000 i mnd på lån/avgifter på huset vårt, og om vi skal kjøpe en leilighet ønsker vi ikke et sted der vi i tillegg på lån nr 2 må betale fellesutgifter på 10-12.000. Det har vi ikke sjans til. så tips til steder der fellesutgiftene ikke er så høye? Kan gjerne være på Tromsdalensida eller Kvaløya, men helst ikke like langt ut som til Ersfjord etc. om dere skjønner. Anonymkode: 376b7...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå