AnonymBruker Skrevet 20. februar #101 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.20): Umoden og dårlig oppførsel i det meste du forteller om her. Men det å avtale hygge for kun par i vennekretsen innimellom er det i seg selv ikke noe galt med. Anonymkode: 95b3d...0ae Forstår faktisk ikke behovet for å ha parkveld? Hva er forskjellen om vi inviterer 3 par til middag og en kompis av mannen utenom som er singel? Vi snakker om akkurat de samme tingene. Anonymkode: fdc2d...212 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #102 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan det være ubehagelig å snakke med en venninne som ikke er singel, selv om de andre er singel?? Anonymkode: fdc2d...212 Poenget mitt er at jeg ikke skjønner at det er så vanskelig å ha med en singel heller. Her blir det argumentert med at parene snakker om kjærlighetsspråk og må massere hverandre som unnskyldning for hvorfor den ene single ikke blir invitert. hvorfor ikke bare invitere den single også, så kan den selv velge om den vil være med og snakke om kjærlighetsspråk og se på de andre massere hverandre. Anonymkode: 162be...c68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #103 Del Skrevet 20. februar Tusen takk for mange gode svar og meninger Siden jeg verken er 4 eller 8 år har jeg kommet frem til et standpunkt etter å ha lest å dvelet over det mange har kommet med av synspunkter. Det er mange faktorer i bilde her som ikke kommer frem, og jeg velger å ikke lenger å anse disse som en av mine nærmeste venninner. Jeg ønsker venner som er der, og stiller opp. Ikke de som melder avbud, ikke svarer på invitasjoner og som må bla i kalenderen flere mnd frem i tid for å kunne få til noe sammen. Synd man skal inse det i en alder av over 40. Men jeg lukker de dørene og hopper inn i fremtiden og gleder meg til å ta imot mennesker med de kvalitetene jeg mener er viktig og som jeg verdsetter i et vennskap. Synd å si det, men sannelig deilig å slippe taket på noe som egentlig bare har vært et jag! Takk til alle som bidro ❤️ 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #104 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 18.18): Er det henne + to venninner + to par? Som jeg forstår av innlegget, er dette de samme. Siden de avslo like før, så tror jeg det kan virke som de egentlig ikke vil være med deg. Har du flere eksempler på dette? Tar de kontakt med deg, eller er det alltid du som tar kontakt med de? Anonymkode: f024d...7c9 Det er ikke bare jeg som tar kontakt. Men de er dårlig på og be meg med på noe. Og om vi skal prøve finne på noe sammen må de finne frem kalenderen for og finne ut at det ikke er mulig før om flere mnd. Godtar og forstår dette, til en viss grad, da vi alle lever et familieliv med full jobb. Men det er et stort MEN der. Hvor opptatt kan man egentlig være?! Det handler i bunn og grunn om prioriteringer. Og det har etter masse svar fra dere og mye tenking fått meg til å forstå at jeg absolutt ikke er en av dems prioriteringer. Hun ene er flink til å si at "døra er alltid åpen for deg". Og det er hyggelig det. Men ett vennskap kan ikke baseres på at jeg alltid skal være den som må forflytte meg for å møtes. Som man sier, det er mange fisk i havet. Jeg akter å finne de gode, ikke de som jeg må svømme etter som en gal for å omgåes. Jeg vil ha fersk laks, ikke daufisk 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #105 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 23.00): Ts, slike personer er ikke gode venner. De er som regel bare godværsvenner, venner som inkluderer når de selv trenger noe. Du trenger ikke kutte dem ut, men hadde jeg vært deg ville jeg jobbet aktivt for å utvide nettverket ditt de neste årene, for da blir du langt mindre sårbare for slike ustadige "venner" som de du beskriver virker å være. Anonymkode: c0fc2...2f3 Tusen takk!!😉 Det høres ut som en sjukt god plan! 😍 Jeg har heldigvis flere jeg ønsker å ha mer kontakt. Så da er det vel bare å gønne på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #106 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 11.02): Mennesker som tolker alt i verste mening og regner på alt, er slitsomme å omgås. De blir derfor ikke alltid inkludert. Du får tenke over om du er en slik person. Anonymkode: 1ec55...f0a Takk 😊 Alle svar har blitt lest og tenkt over. Uansett om jeg er "enig" eller ikke. Jeg vet godt hvem jeg er. Og selv om dette sårer dypt, har jeg innsett at disse ikke lenger er noen jeg bør regne som en av mine nærmeste. Jeg forstår at det virker sutrete. Men det er flere faktorer her som jeg ikke har utdypet/skrevet om. Allikevel føler jeg at jeg fikk mange gode kommentarer som hjalp meg til å få en liten "wake up call". Jeg sier ikke at disse er giftige. De er tre snille jenter. Men noen ganger er det greit å innse at man kanskje ikke er så gode venner som man skal late som man er.... eller som jeg later som og forventer at dem er. Så her er det vel en del selvinnsikt hos meg selv, som har vært mangelfull 🤣 Man lærer så lenge man lever. Heldigvis åpnes det nye dører når andre lukkes 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #107 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 11.11): Ikke noe kjekk ting i skrive, men hvis de ville hatt deg med, ville du blitt invitert. Jeg kjøper ikke disse forklaringene med at "par trenger av og til å være sammen som par". Det er tull. Hvis de vil ha deg med, så inviteres du. Jeg har selv en venninne som alltid har vært singel. Hun er den eneste single i en venninnegjeng som ellers er godt gift gjennom flere år. Det har aldri falt meg inn å ikke invitere henne fordi hun er singel(!). Ja, vi finner på ting der bare deler av gjengen er med. Hun og jeg, Hun og et av parene osv. Det har ingen noen problemer med. Men å ekskludere FORDI hun er singel? Det er jo bare helt merkelig?? Eneste forklaring på sånn oppførsel er at de ikke vil ha deg med, så like greit å kvitte seg med disse "vennene". De vil deg ikke godt. Anonymkode: 51580...e66 Du høres ut som ett inkluderende og fint menneske, og ikke minst EN SKIKKELIG GOD VENN 💞 Hadde disse "gode venninnen" sett meg og tatt vare på meg, så hadde de bedt meg med! (Jeg er i en skikkelig krise for tiden, og jeg kunne virkelig trengt å komme meg ut) De er gode på og si at dem er der for meg. Men det blir med ord pr sms. Det betyr ikke så himla mye når man står med gjørme opptil haka 🤣 De er fine damer, og jeg tror ikke dem akkurat vil meg noe vondt. Men jeg har innsett at disse ikke er noen jeg kan regne med som en av mine nærmeste. Så jeg har rett og slett valgt og bare "backe", og det føles sjukt digg!! Man føler seg litt Viggo venneløs og det går på selvtilliten løs. Men jeg har faktisk andre der ute som jeg skal investere mer tid med fremover i stedet 😊 Om ikke, så er det faktisk ikke så gal følelse å "gå solo" heller 😍 Jeg har to barn i tidlig tenårene som jeg har et utrolig bra forhold til. Og jeg tenker nyte tiden med dem, mens de faktisk ønsker å finne på ting med morra si 😉 De er mitt alt ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 20. februar #108 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.20): Umoden og dårlig oppførsel i det meste du forteller om her. Men det å avtale hygge for kun par i vennekretsen innimellom er det i seg selv ikke noe galt med. Anonymkode: 95b3d...0ae Hva er det egentlig for noe mystisk som foregår på såkalte par-sammenkomster som single ikke kan være med på? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #109 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 14.54): For å gjøre det veldig enkelt; mange liker å omgås parvis og vi som trives med det kommer til å fortsette med det. Dere som ikke liker det, lar være. Voksne folk som sutrer for dettr er usjarmerende. Anonymkode: 82284...be9 Jeg velger og like kommentaren din samtidig som jeg ser at jeg burde skrevet noe mer utdypende enn det jeg gjorde. Men jeg forstår godt hva du mener ifht det som er blitt informert om 😊Så andre får ta dette til etteretning, mens jeg leser litt mellom linjene. Hadde det bare vært så enkelt.... 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #110 Del Skrevet 20. februar Seff skrev (5 minutter siden): Hva er det egentlig for noe mystisk som foregår på såkalte par-sammenkomster som single ikke kan være med på? De snakker om kjærlighetsspråk og masserer hverandre 😂😂 Anonymkode: 162be...c68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #111 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 19.27): Denne venninnegjengen er ikke det jeg ville kalt venner. Det var tydeligvis plass til de venninnene + to par på den eventen. At de avlyser et privat julebord kort tid før tyder på at de ikke hadde lyst å møte opp av en eller annen grunn. Dette kunne de sagt i fra på forhånd , men valgte den feige måten. Jeg har det inntrykket at når det kommer til ekskludering av single når det gjelder fester/middager så handler om at det er damene som ikke vil ha med ei singel venninne når de tar med seg mennene sine. De er vel redde for at mennene skal like den venninna ? De blir oppfattet som en trussel antageligvis. Men det finnes heldigvis både kvinner og menn som ikke har noen problemer med å inkludere begge kjønn, single og par i en og samme setting/feiring. Dropp desse rare venninnene dine, og bruk tiden på « ekte» mennesker istedenfor. Anonymkode: 0f0aa...2c7 Takk for svar 😊 Jeg har valgt å backe fra disse såkalte vennene. Mulig det er jeg som har dårlig selvinnsikt, og ikke har sett det før. Men disse velger ikke meg som en prioritering i livet. Dette er tre fine damer, så egentlig ganske synd. Mye mulig dem er redd jeg skal snakke for mye med mannen dems, men hva vet vel jeg. Jeg er utadvent og skravler med de fleste i rette lag. Har et godt syn på mennesker, selvo m jeg pr dags dato er meget skuffet over mange 🤣 Det er mye her som ikke kommer frem. Og som jeg ikke ønsker å dele. Men det er under kriser man finner ut hvem som står der for deg og hvem som ikke gjør det. Aldri for sent og lære og innse fakta 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 20. februar #112 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De snakker om kjærlighetsspråk og masserer hverandre 😂😂 Anonymkode: 162be...c68 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singelmam83 Skrevet 20. februar Forfatter #113 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 19.30): Jeg vet akkurat hvordan du har det TS. Var i samme situasjon for ca 10 år siden. Var aldri plass til meg fordi jeg var alene. Fant meg andre omganskkretser i stedet. Ikke ble det bedre etter jeg fikk meg ny partner heller, men nå er vi værtfall to som kan holde hverandre med selskap. Han er aldri blitt anerkjent, og jeg aner ikke hvorfor, men nå orker jeg ikke å bruke energi på å finne det ut heller da. De får holde sammen de som er så mye bedre enn oss. ( at de prater delvis negativt om hverandre når jeg møter en av dem i gangen er dessuten fasinerende) Anonymkode: 6a863...7b2 ...og det var denne kommentaren som fikk meg til å virkelig tenke over fakta. Dette er så sjuuukt likt min situasjon. Jeg har vært i forhold tidligere hvor ingen av dem var interessert i å bli kjent. Hun ene klarte til og med lire ut av seg at han virket skummel 🤣 Kan man synke lavere 😅 Nei, dette blir bare mer og mer latterligere jo mer jeg velger og kommentere det alle skriver. Her er det selvfølgelig min selvinnsikt det er noe galt med 🙃 De har jo aldri vært der som venner. Og det har sikkert ikke jeg heller... På tide og gå videre og slutte å sutre 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #114 Del Skrevet 21. februar Singelmam83 skrev (8 timer siden): ...og det var denne kommentaren som fikk meg til å virkelig tenke over fakta. Dette er så sjuuukt likt min situasjon. Jeg har vært i forhold tidligere hvor ingen av dem var interessert i å bli kjent. Hun ene klarte til og med lire ut av seg at han virket skummel 🤣 Kan man synke lavere 😅 Nei, dette blir bare mer og mer latterligere jo mer jeg velger og kommentere det alle skriver. Her er det selvfølgelig min selvinnsikt det er noe galt med 🙃 De har jo aldri vært der som venner. Og det har sikkert ikke jeg heller... På tide og gå videre og slutte å sutre 🤣 Trist at det var min kommentar som traff, men jeg tror du får det bedre uten å bruke energi på disse. Det finnes mange andre mennesker å bruke tiden på. Jeg benyttet mine interesser til å skape nye bekjentskaper samtidig med at jeg fikk utøvd mine hobbyer. Det kan være vanskeligere når man er voksen, men ikke umulig. Dessuten var også mine barn også i tenårene, så det var moro å finne på noe med dem også. En annen ting jeg har oppdaget de siste 10 årene er at jeg har mindre behov for masse folk rundt meg enn jeg hadde tidligere. Og jeg setter meg selv høyere på prioirteringslista enn jeg gjorde før. Om dette skyldes overgangsalder ( bullshitfri sone) eller at jeg alltid har vært slik men ikke tatt det innover meg ( flink pike syndrom) er jeg usikker på, men jeg har det veldig bra i eget liv nå, og vet også at om forholdet til min samboer skal ryke av ulike årsaker så står jeg uansett trygt på egne ben. Lykke til med ditt nye liv. Anonymkode: 6a863...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #115 Del Skrevet 21. februar Singelmam83 skrev (11 timer siden): Tusen takk for mange gode svar og meninger Siden jeg verken er 4 eller 8 år har jeg kommet frem til et standpunkt etter å ha lest å dvelet over det mange har kommet med av synspunkter. Det er mange faktorer i bilde her som ikke kommer frem, og jeg velger å ikke lenger å anse disse som en av mine nærmeste venninner. Jeg ønsker venner som er der, og stiller opp. Ikke de som melder avbud, ikke svarer på invitasjoner og som må bla i kalenderen flere mnd frem i tid for å kunne få til noe sammen. Synd man skal inse det i en alder av over 40. Men jeg lukker de dørene og hopper inn i fremtiden og gleder meg til å ta imot mennesker med de kvalitetene jeg mener er viktig og som jeg verdsetter i et vennskap. Synd å si det, men sannelig deilig å slippe taket på noe som egentlig bare har vært et jag! Takk til alle som bidro ❤️ Høres ut som du gjør det rette. Men det er trist at du mener hun ikke har «kvaliteter». Det er jo tydelig at hun ikke føler dette er så nært vennskap lenger. Skal hun tvinge seg til å være sammen med deg mer enn hun vil og prioritere deg foran venninner som nå er kommet henne nærmere enn deg? Jeg er ikke den som kutter ut folk, men har blitt både fadet ut og kuttet ut selv. Det siste er ille og vondt hvis JEG føler et sterkt vennskap, men jeg kan ikke tvinge folks følelser. Det betyr ikke at de er dårlige mennesker! Anonymkode: 08b99...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #116 Del Skrevet 21. februar Jeg skjønner ikke at dette er noe å lage drama av. Hadde det vært dine tre nærmeste venninner som dro (uten ektefeller), så kunne jeg forstått at du følte deg ekskludert. Men det er tre venninner med partnere SAMT to andre par. Det er vel ikke helt usannsynlig at det er noen i de andre to parene som tok initiativet til kvelden? I så fall er det jo ikke naturlig at venninnene dine inviterer med deg. Og selv om det ikke er tilfelle: Det er nok ikke fordi du er singel at de ikke vil ha deg med akkurat denne kvelden. Jeg danner meg et lite bilde basert på det du har skrevet, stikkord: utadvendt, skravlete, står i en stor krise, legger an på mennene deres. Tipper de er redde for at du skal dominere med snakk om denne krisen din, kan være de er litt lei av å høre om det. Bare til ettertanke. Men hvis det er riktig for deg å kutte dem ut på grunn av dette, så gjør du det. Jeg hadde aldri kuttet ut gode venner. Anonymkode: c7abb...673 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #117 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.17): Det høres ut som hele gjengen er fjorten år. "Det vil jeg ikke si"? Seriøst? Skaff voksen omgangskrets. Anonymkode: 92bdd...1a4 Er nok mer at dette er helt normalt i 2025. Vi har gradvis mistet grepet over hva som er sunn fornuft de siste tiårene- Så nå er vi kommet dithen at vanlige liv er som en dårlig kopi av Hollywood-fruer. Anonymkode: 735b2...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #118 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke at dette er noe å lage drama av. Hadde det vært dine tre nærmeste venninner som dro (uten ektefeller), så kunne jeg forstått at du følte deg ekskludert. Men det er tre venninner med partnere SAMT to andre par. Det er vel ikke helt usannsynlig at det er noen i de andre to parene som tok initiativet til kvelden? I så fall er det jo ikke naturlig at venninnene dine inviterer med deg. Og selv om det ikke er tilfelle: Det er nok ikke fordi du er singel at de ikke vil ha deg med akkurat denne kvelden. Jeg danner meg et lite bilde basert på det du har skrevet, stikkord: utadvendt, skravlete, står i en stor krise, legger an på mennene deres. Tipper de er redde for at du skal dominere med snakk om denne krisen din, kan være de er litt lei av å høre om det. Bare til ettertanke. Men hvis det er riktig for deg å kutte dem ut på grunn av dette, så gjør du det. Jeg hadde aldri kuttet ut gode venner. Anonymkode: c7abb...673 Det er helt utrolig hvordan enkelte av dere lager dere «sannheter» om hvordan ts i ulike tråder «egentlig» er, uten noe som helst forutsetninger for dette. Man virker rett og slett mindre intelligent og lite reflektert når man dikter slik. Og om du personlig kjenner én som oppfører seg slik, betyr det ikke at alle andre single kvinner legger an på venninnenes menn eller dominerer samtaler med snakk om personlige kriser. Anonymkode: 2a20d...bd7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #119 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt utrolig hvordan enkelte av dere lager dere «sannheter» om hvordan ts i ulike tråder «egentlig» er, uten noe som helst forutsetninger for dette. Man virker rett og slett mindre intelligent og lite reflektert når man dikter slik. Og om du personlig kjenner én som oppfører seg slik, betyr det ikke at alle andre single kvinner legger an på venninnenes menn eller dominerer samtaler med snakk om personlige kriser. Anonymkode: 2a20d...bd7 Jeg har ikke laget noen «sannhet». Jeg brukte bare de ordene TS bruker om seg selv, inkludert dette med mennene. Hun beskriver seg selv på akkurat denne måten. En person i dyp krise som er skravlete og liker å snakke med mennene … kan være de ønsket en liten pause. . Er det bedre å etablere en «sannhet» om at det er fordi hun er singel? Det virker mer usannsynlig på meg. Anonymkode: c7abb...673 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #120 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke laget noen «sannhet». Jeg brukte bare de ordene TS bruker om seg selv, inkludert dette med mennene. Hun beskriver seg selv på akkurat denne måten. En person i dyp krise som er skravlete og liker å snakke med mennene … kan være de ønsket en liten pause. . Er det bedre å etablere en «sannhet» om at det er fordi hun er singel? Det virker mer usannsynlig på meg. Anonymkode: c7abb...673 Så å like å også snakke med mennene til venninner i et festlig lag er det samme som å legge an på dem? Anonymkode: 2a20d...bd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå