AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:31 #81 Del Skrevet søndag kl 14:31 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke noe kjekk ting i skrive, men hvis de ville hatt deg med, ville du blitt invitert. Jeg kjøper ikke disse forklaringene med at "par trenger av og til å være sammen som par". Det er tull. Hvis de vil ha deg med, så inviteres du. Jeg har selv en venninne som alltid har vært singel. Hun er den eneste single i en venninnegjeng som ellers er godt gift gjennom flere år. Det har aldri falt meg inn å ikke invitere henne fordi hun er singel(!). Ja, vi finner på ting der bare deler av gjengen er med. Hun og jeg, Hun og et av parene osv. Det har ingen noen problemer med. Men å ekskludere FORDI hun er singel? Det er jo bare helt merkelig?? Eneste forklaring på sånn oppførsel er at de ikke vil ha deg med, så like greit å kvitte seg med disse "vennene". De vil deg ikke godt. Anonymkode: 51580...e66 Må man invitere alle single venner, hver eneste gang? For jeg nekter å tro at ts er den eneste single venninnen til samtlige av de som skulle på denne middagen... Må man invitere med alle, om man først skal være med på noe? Hvis man allerede er 6-8 stk som skal på en forestilling, og alle skal invitere med seg den single vennen sin i tillegg, så blir det fort veldig mange... Det er heller ingenting som tilsier at det var venninnen som hadde tatt initiativ til denne samlingen. Inviterer du alltid din single venninne med på alle ting du selv blir invitert med på? Altså "selvsagt vil jeg og kjæresten være med, men jeg kommer ikke hvis jeg ikke også kan ta med meg den single venninnen min"? Anonymkode: 62ff3...00e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:39 #82 Del Skrevet søndag kl 14:39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må man invitere alle single venner, hver eneste gang? For jeg nekter å tro at ts er den eneste single venninnen til samtlige av de som skulle på denne middagen... Må man invitere med alle, om man først skal være med på noe? Hvis man allerede er 6-8 stk som skal på en forestilling, og alle skal invitere med seg den single vennen sin i tillegg, så blir det fort veldig mange... Det er heller ingenting som tilsier at det var venninnen som hadde tatt initiativ til denne samlingen. Inviterer du alltid din single venninne med på alle ting du selv blir invitert med på? Altså "selvsagt vil jeg og kjæresten være med, men jeg kommer ikke hvis jeg ikke også kan ta med meg den single venninnen min"? Anonymkode: 62ff3...00e Kanskje du skal lese innlegget mitt som du siterer, så får du svar på det du lurer på. Siste avsnitt😊 Anonymkode: 51580...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet søndag kl 17:25 #83 Del Skrevet søndag kl 17:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må man invitere alle single venner, hver eneste gang? For jeg nekter å tro at ts er den eneste single venninnen til samtlige av de som skulle på denne middagen... Må man invitere med alle, om man først skal være med på noe? Hvis man allerede er 6-8 stk som skal på en forestilling, og alle skal invitere med seg den single vennen sin i tillegg, så blir det fort veldig mange... Det er heller ingenting som tilsier at det var venninnen som hadde tatt initiativ til denne samlingen. Inviterer du alltid din single venninne med på alle ting du selv blir invitert med på? Altså "selvsagt vil jeg og kjæresten være med, men jeg kommer ikke hvis jeg ikke også kan ta med meg den single venninnen min"? Anonymkode: 62ff3...00e Hvorfor er det usannsynlig at ts er eneste single venninna i gjengen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:01 #84 Del Skrevet søndag kl 18:01 Orker ikke lese alle fem sidene, men det er selvfølgelig greit å ikke invitere alle man kjenner hver gang noe planlegges, og det er helt greit at par vil gå ut med andre par. Anonymkode: 484d8...a20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:27 #85 Del Skrevet søndag kl 18:27 Denne venninnegjengen er ikke det jeg ville kalt venner. Det var tydeligvis plass til de venninnene + to par på den eventen. At de avlyser et privat julebord kort tid før tyder på at de ikke hadde lyst å møte opp av en eller annen grunn. Dette kunne de sagt i fra på forhånd , men valgte den feige måten. Jeg har det inntrykket at når det kommer til ekskludering av single når det gjelder fester/middager så handler om at det er damene som ikke vil ha med ei singel venninne når de tar med seg mennene sine. De er vel redde for at mennene skal like den venninna ? De blir oppfattet som en trussel antageligvis. Men det finnes heldigvis både kvinner og menn som ikke har noen problemer med å inkludere begge kjønn, single og par i en og samme setting/feiring. Dropp desse rare venninnene dine, og bruk tiden på « ekte» mennesker istedenfor. Anonymkode: 0f0aa...2c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:30 #86 Del Skrevet søndag kl 18:30 Jeg vet akkurat hvordan du har det TS. Var i samme situasjon for ca 10 år siden. Var aldri plass til meg fordi jeg var alene. Fant meg andre omganskkretser i stedet. Ikke ble det bedre etter jeg fikk meg ny partner heller, men nå er vi værtfall to som kan holde hverandre med selskap. Han er aldri blitt anerkjent, og jeg aner ikke hvorfor, men nå orker jeg ikke å bruke energi på å finne det ut heller da. De får holde sammen de som er så mye bedre enn oss. ( at de prater delvis negativt om hverandre når jeg møter en av dem i gangen er dessuten fasinerende) Anonymkode: 6a863...7b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:38 #87 Del Skrevet i går, 18:38 AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 14.48): Dwt går visst ikke inn etter eks antall innlegg her.. I en parsetting er alle i samme båt. La oss ta en hyttetur som eksempel. Ingen som sitter å nikliner foran andre da heller, men man sitter gjerne i armkroken til kjæresten, stryker litt på hverandre, gir massasje, sånne litt mer intime greier som man unngår i andre settinger med venner. Sånt gjør man i mindre grad med single tilstede. Det føles heller ikke ok å gå tur hånd i hånd med kjæresten dersom det er tre par og en singel på gåtur. Da bruker man heller energi på å ikke få den single til å føle seg utenfor. Kjærestene leier ikke og man grupperer seg annerledes, dynamikken er annerledes i gruppa. Kan for all del være hyggelig det og, men av og til ønsker man å kombinere vennetreff med kjærestetid. Det er tydeligvis voldsomt vanskelig for enkelte her å innse at andre ikke er som dem selv. Ei heller ligger det en bevisst ekskludering bak når noen grupper av mennesker ønsker å møtes. Folk må slutte å ta seg så jævlig nær av ting som overhodet ikke er gjort med onde hensikter. Jeg ofrer det ikke en kalori i skuffelse, sinne eller sjalusi når venner av meg omgås uten meg, spesielt ikke at de møtes som kun par når jeg er singel. Livet er lettere for folk som ikke leter etter ting å bli fornærmet for. Anonymkode: 82284...be9 Jeg hadde dødd av klaringer om noen satt å mssserte hverandre foran andre på tur Anonymkode: 49c52...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:39 #88 Del Skrevet i går, 18:39 AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.00): Slutt å overtolke. Det er ikke automatisk ekskludering når voksne folk velger å være sosiale med et utvalg av vennene sine. Anonymkode: 82284...be9 Jo om man alltid utelater den ene Anonymkode: 49c52...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:23 #89 Del Skrevet i går, 21:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde dødd av klaringer om noen satt å mssserte hverandre foran andre på tur Anonymkode: 49c52...642 Tåler du virkelig ikke såpass av et nært vennepar på hyttetur? Snakker vel for faen ikke om å være naken eller noe kinky, men f eks nakke- eller fotmassasje med klær på. Dette gjør jeg t o m på venninner. Ekkelt altså! 🙄 Anonymkode: 82284...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #90 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tåler du virkelig ikke såpass av et nært vennepar på hyttetur? Snakker vel for faen ikke om å være naken eller noe kinky, men f eks nakke- eller fotmassasje med klær på. Dette gjør jeg t o m på venninner. Ekkelt altså! 🙄 Anonymkode: 82284...be9 Jeg er skilt og derfor single nå, men som gift var jeg på masse hytteturer sammen med andre par, og også single venner, og jeg har aldri til dags dato sett noen av de parene gi hverandre nakke- og fotmassasje på turene. I alle dager... Hvis jeg trengte noen form for massasje fra mannen min, så klarte vi fint å gjøre det når vi var på egenhånd, og ikke styre med det på tur sammen med andre. Det høres ut som at noen er veldig kreative med å forklare hvorfor de absolutt ikke kan inkludere sin single venninne på tur/arrangementer. Da prater man om "kjærlighetsspråk" (så utrolig kleint) og man masserer hverandre. Dette kan da den single ta alvorlig anstøt av. For noe tøys og tull. Anonymkode: 395b3...23f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #91 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er skilt og derfor single nå, men som gift var jeg på masse hytteturer sammen med andre par, og også single venner, og jeg har aldri til dags dato sett noen av de parene gi hverandre nakke- og fotmassasje på turene. I alle dager... Hvis jeg trengte noen form for massasje fra mannen min, så klarte vi fint å gjøre det når vi var på egenhånd, og ikke styre med det på tur sammen med andre. Det høres ut som at noen er veldig kreative med å forklare hvorfor de absolutt ikke kan inkludere sin single venninne på tur/arrangementer. Da prater man om "kjærlighetsspråk" (så utrolig kleint) og man masserer hverandre. Dette kan da den single ta alvorlig anstøt av. For noe tøys og tull. Anonymkode: 395b3...23f Jeg har prøvd å si det tydelig; jeg synes i noen settinger det er hyggeligst å være par. Deretter har folk gnålt om hvorfor. Anonymkode: 82284...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #92 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er skilt og derfor single nå, men som gift var jeg på masse hytteturer sammen med andre par, og også single venner, og jeg har aldri til dags dato sett noen av de parene gi hverandre nakke- og fotmassasje på turene. I alle dager... Hvis jeg trengte noen form for massasje fra mannen min, så klarte vi fint å gjøre det når vi var på egenhånd, og ikke styre med det på tur sammen med andre. Det høres ut som at noen er veldig kreative med å forklare hvorfor de absolutt ikke kan inkludere sin single venninne på tur/arrangementer. Da prater man om "kjærlighetsspråk" (så utrolig kleint) og man masserer hverandre. Dette kan da den single ta alvorlig anstøt av. For noe tøys og tull. Anonymkode: 395b3...23f Hvorfor så jævlig aggressiv? La andre folk omgås slik de vil. Anonymkode: 82284...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #93 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 20.19): Alle single bryr seg selvfølgelig ikke, men folk i par som har litt sosial intelligens unngår jo gjerne slikt for at de single ikke skal bli ukomfortable eller føle seg ekskludert. Anonymkode: 82284...be9 Jeg vil si man føler seg mer eksludert av å ikke bli invitert. Anonymkode: 1356a...0d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #94 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 14.48): Dwt går visst ikke inn etter eks antall innlegg her.. I en parsetting er alle i samme båt. La oss ta en hyttetur som eksempel. Ingen som sitter å nikliner foran andre da heller, men man sitter gjerne i armkroken til kjæresten, stryker litt på hverandre, gir massasje, sånne litt mer intime greier som man unngår i andre settinger med venner. Sånt gjør man i mindre grad med single tilstede. Det føles heller ikke ok å gå tur hånd i hånd med kjæresten dersom det er tre par og en singel på gåtur. Da bruker man heller energi på å ikke få den single til å føle seg utenfor. Kjærestene leier ikke og man grupperer seg annerledes, dynamikken er annerledes i gruppa. Kan for all del være hyggelig det og, men av og til ønsker man å kombinere vennetreff med kjærestetid. Det er tydeligvis voldsomt vanskelig for enkelte her å innse at andre ikke er som dem selv. Ei heller ligger det en bevisst ekskludering bak når noen grupper av mennesker ønsker å møtes. Folk må slutte å ta seg så jævlig nær av ting som overhodet ikke er gjort med onde hensikter. Jeg ofrer det ikke en kalori i skuffelse, sinne eller sjalusi når venner av meg omgås uten meg, spesielt ikke at de møtes som kun par når jeg er singel. Livet er lettere for folk som ikke leter etter ting å bli fornærmet for. Anonymkode: 82284...be9 Så hvordan hadde det vært hvis det var omvendt? Du var den eneste i par og alle venninnene dine var single? Du ble ikke invitert, fordi de synes det er lettere å snakke om singel-temaer uten deg? Temaer de vil snakke om gjør at det er ubehagelig å ha deg med? Anonymkode: 162be...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #95 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så hvordan hadde det vært hvis det var omvendt? Du var den eneste i par og alle venninnene dine var single? Du ble ikke invitert, fordi de synes det er lettere å snakke om singel-temaer uten deg? Temaer de vil snakke om gjør at det er ubehagelig å ha deg med? Anonymkode: 162be...c68 Ærlig talt, jeg er 44, ikke 4. Jeg tåler veldig godt å "ikke få være med". Blant mine venner gjør vi ulike ting med ulike grupperinger. Ingen furter heldigvis. En gang hadde tre av venninnene mine babyer samtidig og det ble ekstremt mye babysnakk på venninnetreffene og da sa jeg selv i fra, i en munter tone, at jeg heller blir med på treff igjen når de er ferdig med barselgruppe. Jeg unner selvfølgelig dem å treffe hverandre. Anonymkode: 82284...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #96 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo om man alltid utelater den ene Anonymkode: 49c52...642 Hvis en ALLTID blir utelatt er man ikke venner. Det er ikke det det er snakk om her i det hele tatt. Vi snakker om å møtes i ulike grupperinger til ulike anledninger, noen ganger bare venninner, noen ganger i par, andre ganger mange uavhengig av par og kjønn. Noen ganger møtes bare to, andre ganger flere. Er så sinnsykt glad for at jeg har oppegående folk i livet mitt som ikke blir furt for alt mulig piss. Ingen venninner som lager drama fordi den vennen jeg bruker mest tid med er en mann. Han blir ikke sur når jeg treffer venninner eller andre kompiser. Ingen som blir sure når det er jentekveld. Ingen som blir sure når par finner på noe. Ingen som oppfører seg som 8-åringer. Anonymkode: 82284...be9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #97 Del Skrevet 14 timer siden Veldig ufin oppførsel av venninnene dine! Anonymkode: fdc2d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #98 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så hvordan hadde det vært hvis det var omvendt? Du var den eneste i par og alle venninnene dine var single? Du ble ikke invitert, fordi de synes det er lettere å snakke om singel-temaer uten deg? Temaer de vil snakke om gjør at det er ubehagelig å ha deg med? Anonymkode: 162be...c68 Hvordan kan det være ubehagelig å snakke med en venninne som ikke er singel, selv om de andre er singel?? Anonymkode: fdc2d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #99 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor så jævlig aggressiv? La andre folk omgås slik de vil. Anonymkode: 82284...be9 Det var da ikke aggresivt? Ditt svar var mye mer aggresivt.... Selvsagt kan folk omgås hvem de vil, men å holde utenfor 1 venn fordi det ikke passer inn i gruppen i deres øyne, er ikke greit! Anonymkode: fdc2d...212 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #100 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.22): Det er ikke akkurat et svik om et julebord utgår, og om ei venninne finner på ting med andre enn deg en kveld. Svik gjelder mye drøyere ting enn litt logistikkproblemer. Anonymkode: 4f32c...1bc Æhh, jo det er et svik hvis det er planlagt et julebord, alt er kjøpt inn osv, også svikter alle sammen? Hvordan kan du si at dette ikke er et svik? Og selvsagt ikke noe problem om noen finner på noe uten deg, men å invitere en hel venninnegjeng og utelate 1 person med vilje, er ikke greit! Anonymkode: fdc2d...212 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå