Trolltunge Skrevet 16. februar #61 Del Skrevet 16. februar Ja jeg tenker at det må være greit å ikke bestandig invitere absolutt alle. Spesielt i en stor krets blir det naturlig at innimellom er noe kun for noen av kretsen. Dette mener jeg selv om jeg tidvis har vært den som ikke ble invitert med, fordi jeg gjennom livet har vært litt i utakt med de fleste andre i kretsen med tanke på forhold og barn. (Jeg har vært i forhold når de fleste andre var single, og omvendt, og fikk barn i to omganger helt i utakt med når de fikk barn.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #62 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo nedlatende å tenke slik og anta at alle single er ulykkelige og blir lei seg når de ser kjærester sammen. Anonymkode: 2a20d...bd7 Ja, huff så fælt at man prøver å ta hensyn. 🙄 Anonymkode: 82284...be9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #63 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, huff så fælt at man prøver å ta hensyn. 🙄 Anonymkode: 82284...be9 Det er ikke å «ta hensyn». Det er å være lite reflektert og anta at alle andre ønsker seg det samme som du, og at de derfor må behandles med silkehansker fordi de ikke tåler noe som helst. Anonymkode: 2a20d...bd7 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. februar #64 Del Skrevet 16. februar (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg synes det er en rar tankegang at man er tre par på middag, og ikke seks voksne individer, så jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen som er single ikke kan inviteres med. Man skal da ikke sitte parvis og kline i hver sin krok av sofaen som noen fjortiser? Anonymkode: 2a20d...bd7 Enig. Skjønner heller ikke den. I tillegg framstår det litt som man kun er venner med den fordi de er par Endret 16. februar av Maleficenta 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #65 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke singel. Ser dette fra et "gift" perspektiv, som har en singel venninne jeg aldri noensinne har tenkt på at skulle ekskluderes av den grunn. Anonymkode: 51580...e66 Enig med deg Anonymkode: 49c52...642 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #66 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, huff så fælt at man prøver å ta hensyn. 🙄 Anonymkode: 82284...be9 Hensyn med å ekskludere? 🙄 Anonymkode: 49c52...642 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. februar #67 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt fra dypere tema som ulike kjærlighetsspråk, kommunikasjonsutfordringer i et forhold, hvordan styrker og svakheter gjør en sterkere sammen, nødvendigheten av å bli utfordret og parert på personlighet og trekk ++ ..tiiil hvordan andre løser ulik serie-smak på kveldene, musikksmak, pålegg som står ute, ulik barriere for ryddig osv. Jeg ELSKER å snakke om disse temaene, da de jo utgjør en gigantisk del av mitt liv (i et samboerskap, foreløpig uten barn). Skikkelig gøy og givende å høre andres utfordringer, oppdagelser og morsomme hverdagsopplevelser på dette ❤️ (og jeg synes det er veldig ukomfortabelt å ta mye på kjæresten min foran ei singel venninne) Anonymkode: b32aa...cc5 Første avsnitt. Syns mannen din at det er gøy å ha de samtaleemne når dere skal være sosial med andre? Jeg mener er det parmiddag eller parterapi dere er på? 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #68 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er ikke å «ta hensyn». Det er å være lite reflektert og anta at alle andre ønsker seg det samme som du, og at de derfor må behandles med silkehansker fordi de ikke tåler noe som helst. Anonymkode: 2a20d...bd7 Du bestemmer da ikke hva jeg mener. JEG oppfører meg slik med intensjon om å ikke "støte" noen. Bedre det enn å ikke reflektere overhode og dure frem og trykke kjæresteforholdet ditt opp i trynet på andre. JEG unngår å oppføre meg slik også fordi jeg selv ikke liker at kjærestepar er veldig opptatt av hverandre i sosiale settinger der jeg er tilstede. Anonymkode: 82284...be9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. februar #69 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bestemmer da ikke hva jeg mener. JEG oppfører meg slik med intensjon om å ikke "støte" noen. Bedre det enn å ikke reflektere overhode og dure frem og trykke kjæresteforholdet ditt opp i trynet på andre. JEG unngår å oppføre meg slik også fordi jeg selv ikke liker at kjærestepar er veldig opptatt av hverandre i sosiale settinger der jeg er tilstede. Anonymkode: 82284...be9 Hvorfor liker du det når dere er flere par sammen da? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #70 Del Skrevet 16. februar Maleficenta skrev (1 minutt siden): Første avsnitt. Syns mannen din at det er gøy å ha de samtaleemne når dere skal være sosial med andre? Jeg mener er det parmiddag eller parterapi dere er på? Enig. Jeg er snart femti, og har hittil i livet ikke vært på en eneste «parmiddag» der man diskuterer slike ting i det vide og brede. Personlig synes jeg for eksempel det er utrolig uinteressant hva slags «kjærlighetsspråk» andre par måtte ha, eller hvordan de forholder seg til at pålegg blir stående ute litt for lenge. Jeg kan ikke tenke meg at absolutt alle i disse parene vedkommende er på middager med, synes dette er givende samtaleemner over en hel kveld. Anonymkode: 2a20d...bd7 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #71 Del Skrevet 16. februar Singelmam83 skrev (21 timer siden): Tenkt samme tanke! Hun ene har vært sånn siden tidlig tenårene. Skal ha sine for seg selv, på bekostning av resten. Prøver bare unnskylde henne litt, men skjønner selv at dette ikke er greit. I tillegg har jeg vært gjennom og er gjennom store utfordringer i livet og kunne virkelig trengt et avbrekk. Det er derfor jeg blir usikker, men samtidig enda mer skuffet!! Jeg tenker at det er her hunden ligger begravet. Dere har trolig diverse utfordringer hele gjengen, og klarer derfor heller ikke å sosialisere som normalt oppegående, voksne mennesker. Det du beskriver i HI høres mest ut som en problemstilling hos 14-åringer. Anonymkode: a7b91...c7a 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #72 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du bestemmer da ikke hva jeg mener. JEG oppfører meg slik med intensjon om å ikke "støte" noen. Bedre det enn å ikke reflektere overhode og dure frem og trykke kjæresteforholdet ditt opp i trynet på andre. JEG unngår å oppføre meg slik også fordi jeg selv ikke liker at kjærestepar er veldig opptatt av hverandre i sosiale settinger der jeg er tilstede. Anonymkode: 82284...be9 Da er jo det akkurat det samme om det er andre par til stede? Du burde jo ta akkurat det samme hensynet da? Anonymkode: 2a20d...bd7 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #73 Del Skrevet 16. februar Maleficenta skrev (Akkurat nå): Hvorfor liker du det når dere er flere par sammen da? Dwt går visst ikke inn etter eks antall innlegg her.. I en parsetting er alle i samme båt. La oss ta en hyttetur som eksempel. Ingen som sitter å nikliner foran andre da heller, men man sitter gjerne i armkroken til kjæresten, stryker litt på hverandre, gir massasje, sånne litt mer intime greier som man unngår i andre settinger med venner. Sånt gjør man i mindre grad med single tilstede. Det føles heller ikke ok å gå tur hånd i hånd med kjæresten dersom det er tre par og en singel på gåtur. Da bruker man heller energi på å ikke få den single til å føle seg utenfor. Kjærestene leier ikke og man grupperer seg annerledes, dynamikken er annerledes i gruppa. Kan for all del være hyggelig det og, men av og til ønsker man å kombinere vennetreff med kjærestetid. Det er tydeligvis voldsomt vanskelig for enkelte her å innse at andre ikke er som dem selv. Ei heller ligger det en bevisst ekskludering bak når noen grupper av mennesker ønsker å møtes. Folk må slutte å ta seg så jævlig nær av ting som overhodet ikke er gjort med onde hensikter. Jeg ofrer det ikke en kalori i skuffelse, sinne eller sjalusi når venner av meg omgås uten meg, spesielt ikke at de møtes som kun par når jeg er singel. Livet er lettere for folk som ikke leter etter ting å bli fornærmet for. Anonymkode: 82284...be9 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #74 Del Skrevet 16. februar For å gjøre det veldig enkelt; mange liker å omgås parvis og vi som trives med det kommer til å fortsette med det. Dere som ikke liker det, lar være. Voksne folk som sutrer for dettr er usjarmerende. Anonymkode: 82284...be9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #75 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dwt går visst ikke inn etter eks antall innlegg her.. I en parsetting er alle i samme båt. La oss ta en hyttetur som eksempel. Ingen som sitter å nikliner foran andre da heller, men man sitter gjerne i armkroken til kjæresten, stryker litt på hverandre, gir massasje, sånne litt mer intime greier som man unngår i andre settinger med venner. Sånt gjør man i mindre grad med single tilstede. Det føles heller ikke ok å gå tur hånd i hånd med kjæresten dersom det er tre par og en singel på gåtur. Da bruker man heller energi på å ikke få den single til å føle seg utenfor. Kjærestene leier ikke og man grupperer seg annerledes, dynamikken er annerledes i gruppa. Kan for all del være hyggelig det og, men av og til ønsker man å kombinere vennetreff med kjærestetid. Det er tydeligvis voldsomt vanskelig for enkelte her å innse at andre ikke er som dem selv. Ei heller ligger det en bevisst ekskludering bak når noen grupper av mennesker ønsker å møtes. Folk må slutte å ta seg så jævlig nær av ting som overhodet ikke er gjort med onde hensikter. Jeg ofrer det ikke en kalori i skuffelse, sinne eller sjalusi når venner av meg omgås uten meg, spesielt ikke at de møtes som kun par når jeg er singel. Livet er lettere for folk som ikke leter etter ting å bli fornærmet for. Anonymkode: 82284...be9 Tja, som en del av et par hadde jeg blitt ukomfortabel hvis et annet par drev med massasje og strøk på hverandre mens jeg var til stede sammen med partneren min, så det har ingen ting å gjøre med om jeg er i et par eller single. Anonymkode: 2a20d...bd7 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #76 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hensyn med å ekskludere? 🙄 Anonymkode: 49c52...642 Slutt å overtolke. Det er ikke automatisk ekskludering når voksne folk velger å være sosiale med et utvalg av vennene sine. Anonymkode: 82284...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #77 Del Skrevet 16. februar Merkelig hvilken holdning en del av dere har til å være parvis sammen! Jeg har venner, jeg, tenker ikke på om de er single eller ikke, aldri invitert bare par bevisst, aldri tenkt at "å nei, nå vil den single føle seg utafor fordi alle andre er i par!" Anonymkode: e9510...14c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #78 Del Skrevet 16. februar Jeg syns det virker veldig utenksomt med at alle avlyste julebordet, om det ikke var ekstremt gode grunner, og rart av denne veninnen å først ikke ville si hvem hun skulle med, men ellers syns jeg overhodet ikke man kan bli snytt av at noen finner på noe uten deg. Anonymkode: e9510...14c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #79 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dwt går visst ikke inn etter eks antall innlegg her.. I en parsetting er alle i samme båt. La oss ta en hyttetur som eksempel. Ingen som sitter å nikliner foran andre da heller, men man sitter gjerne i armkroken til kjæresten, stryker litt på hverandre, gir massasje, sånne litt mer intime greier som man unngår i andre settinger med venner. Sånt gjør man i mindre grad med single tilstede. Det føles heller ikke ok å gå tur hånd i hånd med kjæresten dersom det er tre par og en singel på gåtur. Da bruker man heller energi på å ikke få den single til å føle seg utenfor. Kjærestene leier ikke og man grupperer seg annerledes, dynamikken er annerledes i gruppa. Kan for all del være hyggelig det og, men av og til ønsker man å kombinere vennetreff med kjærestetid. Det er tydeligvis voldsomt vanskelig for enkelte her å innse at andre ikke er som dem selv. Ei heller ligger det en bevisst ekskludering bak når noen grupper av mennesker ønsker å møtes. Folk må slutte å ta seg så jævlig nær av ting som overhodet ikke er gjort med onde hensikter. Jeg ofrer det ikke en kalori i skuffelse, sinne eller sjalusi når venner av meg omgås uten meg, spesielt ikke at de møtes som kun par når jeg er singel. Livet er lettere for folk som ikke leter etter ting å bli fornærmet for. Anonymkode: 82284...be9 Altså jeg er singel og må si at jeg blir litt sjokkert over at noen på fullt alvor mener de må ta hensyn til at jeg er singel, hallo jeg er helt frivillig singel og bryr meg katta om folk tafser og kliner foran meg, eller holder hender for den del. Å bli eksludert fordi venner hadde trodd jeg blir støtt av sånn oppførsel hadde jeg derimot tatt meg nær av. Heldigvis har jeg oppegående fornuftige venner. Anonymkode: 8e6a7...834 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #80 Del Skrevet 16. februar Singelmam83 skrev (21 timer siden): Jeg er skuffet!! Men er usikker på om det er mitt ego som er mest skuffet eller om dette er noe jeg burde ta videre. Min beste venninne forteller meg for et par dager siden at hun skal ut og spise og på Latter med noen venner av seg. Jeg spør hvem, og her sier hun først at det vil hun ikke si. Allerede her er det "redflags", for min del. Etter noe prating frem og tilbake forteller hun at dette er med to av våres nærmeste venninner, samt to andre par. Eller som hun sier " en par tur"! Alle cellene mine forteller meg at dette føles som et svik. Rett føre jul ba jeg henne og disse to nære venninende på julebord hos meg. Dette var noe tre av fire av oss hadde planlagt, med dato og alt. Alle tre avslo to dager før og jeg satt igjen som en dust! Som alenemor (med huset for meg selv...som de liker og tro er enkelt! For da slipper jeg jage ut et eller annet mannfolk... og derfor foreslo dem at de skulle ha det hos meg) hadde jeg ryddet, handlet og ordnet allerede en uke i forveien. Alt forteller meg at dette er så langt ifra hva jeg kan kalle ett vennskap!!! Har jeg rett eller er jeg bare overfølsom? Det er jo epler og poteter her, ts. Først: din venninne er ikke «din». Hun kan selvsagt helt uten å informere, inkludere eller forklare for deg ha et sosialt liv som på ingen måte inkluderer - deg. Så spør du «med hvem» når hun sier hun skal på latter. Det er et noe underlig spørsmål, og et spørsmål som kan stilles på så mange måter. «Å, så gøy! Hvem er dere som skal gå?» er en helt grei måte. «Å, med hvem da?» sagt i en furt tone er veldig ugrei. Så kanskje svarte hun «har ikke du noe med» helt korrekt etter en frekk fremtoning fra deg. Kanskje ikke. Men innlegget ditt gir meg ikke grunn til å tro du har handlet riktig her, ts. Til neste gang: når venner av deg sier de skal noe, utrykk glede. Og la det være med det. Du kan spørre hva de skal se, hvor de skal, og etterpå selvsagt om det var noe de vil anbefale. Men ikke vær den vennen som blir furt om du ikke får være med. For da blir du (velfortjent) luket helt ut som venn. Og hvorfor er det velfortjent? Fordi minstekravet for å være noens venn er å være vennlig mot dem. 100% av tiden. Ok, så takket de i siste liten nei til julebordet ditt. Det er noe ufint. Men gud og hvermannsen og tant hans la flatt ut med sykdom før jul. Var de friske? Og kanskje vil de ikke egentlig være vennene dine. Eller kanskje ønsker ikke du være deres venn.Det er fair, det. Man MÅ ikke være noens venn. Da avvikler dere bare vennskapet. (Du får ikke gjort noe annet med saken). Anonymkode: f0228...124 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå