AnonymBruker Skrevet 15. februar #41 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 20.04): Merkelig å anta at det bare er single som kan bli ukomfortable. Kanskje andre i par kan føle seg ukomfortable? Da er det vel best å spare håndholdingen til man er alene? Anonymkode: 2a20d...bd7 Ekspander For all del. Man kjenner nok sine egne venner best selv. I min omgangskrets er det sånn vi er; i par-settinger er vi alle litt mer "kjæresteaktige" enn med single tilstede. Betyr ikke at vi sitter og kliner foran hverandre, men at vi leier når vi rusler tur, sitter i armkroken på hytteturer o l. Anonymkode: 82284...be9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #42 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 21.47): For all del. Man kjenner nok sine egne venner best selv. I min omgangskrets er det sånn vi er; i par-settinger er vi alle litt mer "kjæresteaktige" enn med single tilstede. Betyr ikke at vi sitter og kliner foran hverandre, men at vi leier når vi rusler tur, sitter i armkroken på hytteturer o l. Anonymkode: 82284...be9 Ekspander Er det ikke litt nedlatende å anta at de single vil bli lei seg hvis dere er «kjæresteaktige» med dem til stede? «Stakkars, du skulle nok ønsket deg en kjæreste du også?» Anonymkode: 2a20d...bd7 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #43 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 19.19): Alle single bryr seg selvfølgelig ikke, men folk i par som har litt sosial intelligens unngår jo gjerne slikt for at de single ikke skal bli ukomfortable eller føle seg ekskludert. Anonymkode: 82284...be9 Ekspander Du mener altså at single føler seg ekskludert hvis de blir inkludert med par som holder hender. Derfor mener du det er bedre å faktisk ekskludere single fullstendig. Dette handler ikke om omtanke for single, dette handler om bevisst ekskludering som du har behov for å forsvare med at du/dere ekskluderer av omtanke for de single. Denne logikken er bare til å le av! Anonymkode: c0fc2...2f3 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #44 Del Skrevet 15. februar Ts, slike personer er ikke gode venner. De er som regel bare godværsvenner, venner som inkluderer når de selv trenger noe. Du trenger ikke kutte dem ut, men hadde jeg vært deg ville jeg jobbet aktivt for å utvide nettverket ditt de neste årene, for da blir du langt mindre sårbare for slike ustadige "venner" som de du beskriver virker å være. Anonymkode: c0fc2...2f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #45 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 21.53): Er det ikke litt nedlatende å anta at de single vil bli lei seg hvis dere er «kjæresteaktige» med dem til stede? «Stakkars, du skulle nok ønsket deg en kjæreste du også?» Anonymkode: 2a20d...bd7 Ekspander Vri det til noe negativt du. 🙄 Anonymkode: 82284...be9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #46 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 21.57): Du mener altså at single føler seg ekskludert hvis de blir inkludert med par som holder hender. Derfor mener du det er bedre å faktisk ekskludere single fullstendig. Dette handler ikke om omtanke for single, dette handler om bevisst ekskludering som du har behov for å forsvare med at du/dere ekskluderer av omtanke for de single. Denne logikken er bare til å le av! Anonymkode: c0fc2...2f3 Ekspander Ja, jeg mener at innimellom er det hyggelig for par å være sammen med andre par. Mange synes det, deal med det. Anonymkode: 82284...be9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #47 Del Skrevet 16. februar Synes det var kjipt av dem å alle sammen avlyse julebordavtalen når dere hadde lagt planer. Ellers synes jeg at alle, både barn og voksne, bør lære seg å godta at andre kan møtes uten at man er til stede, og at slikt kan gå på "rundgang", altså at man ikke inviterer absolutt alle man kjenner samtidig. Anonymkode: 55c89...08f 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #48 Del Skrevet 16. februar Mennesker som tolker alt i verste mening og regner på alt, er slitsomme å omgås. De blir derfor ikke alltid inkludert. Du får tenke over om du er en slik person. Anonymkode: 1ec55...f0a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #49 Del Skrevet 16. februar Ikke noe kjekk ting i skrive, men hvis de ville hatt deg med, ville du blitt invitert. Jeg kjøper ikke disse forklaringene med at "par trenger av og til å være sammen som par". Det er tull. Hvis de vil ha deg med, så inviteres du. Jeg har selv en venninne som alltid har vært singel. Hun er den eneste single i en venninnegjeng som ellers er godt gift gjennom flere år. Det har aldri falt meg inn å ikke invitere henne fordi hun er singel(!). Ja, vi finner på ting der bare deler av gjengen er med. Hun og jeg, Hun og et av parene osv. Det har ingen noen problemer med. Men å ekskludere FORDI hun er singel? Det er jo bare helt merkelig?? Eneste forklaring på sånn oppførsel er at de ikke vil ha deg med, så like greit å kvitte seg med disse "vennene". De vil deg ikke godt. Anonymkode: 51580...e66 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #50 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 10.11): Ikke noe kjekk ting i skrive, men hvis de ville hatt deg med, ville du blitt invitert. Jeg kjøper ikke disse forklaringene med at "par trenger av og til å være sammen som par". Det er tull. Hvis de vil ha deg med, så inviteres du. Jeg har selv en venninne som alltid har vært singel. Hun er den eneste single i en venninnegjeng som ellers er godt gift gjennom flere år. Det har aldri falt meg inn å ikke invitere henne fordi hun er singel(!). Ja, vi finner på ting der bare deler av gjengen er med. Hun og jeg, Hun og et av parene osv. Det har ingen noen problemer med. Men å ekskludere FORDI hun er singel? Det er jo bare helt merkelig?? Eneste forklaring på sånn oppførsel er at de ikke vil ha deg med, så like greit å kvitte seg med disse "vennene". De vil deg ikke godt. Anonymkode: 51580...e66 Ekspander Du kjøper ikke forklarinen? Jeg driter vel langt i om du eller andre godtar hvorfor andre gjør som de gjør. Ønsker par å møtes bare par ved en anledning gjør de nettopp det. Overtolker du det til å handle om å holde deg som singel utenfor må du gjerne grave deg ned i selvmedlidenhet og tro nettopp det. Verden kretser ikke rundt deg. Anonymkode: 82284...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #51 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 10.18): Du kjøper ikke forklarinen? Jeg driter vel langt i om du eller andre godtar hvorfor andre gjør som de gjør. Ønsker par å møtes bare par ved en anledning gjør de nettopp det. Overtolker du det til å handle om å holde deg som singel utenfor må du gjerne grave deg ned i selvmedlidenhet og tro nettopp det. Verden kretser ikke rundt deg. Anonymkode: 82284...be9 Ekspander Jeg er ikke singel. Ser dette fra et "gift" perspektiv, som har en singel venninne jeg aldri noensinne har tenkt på at skulle ekskluderes av den grunn. Anonymkode: 51580...e66 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #52 Del Skrevet 16. februar Singelmam83 skrev (På 15.2.2025 den 16.45): Dere som er negative? Nå synes jeg det var du som var negativ men 😅 Egentlig vet jeg svaret uten å ha måtte profilere den her. Hun grupperer, og har alltid gjort det. Ved og først ikke ville fortelle meg hvem hun skal dra med beviser tanken jeg har. Og jeg trenger faktisk ikke venner som bevisst utestenger kun for egen profit! Fjortis årene er ikke over for enkelte. Jeg er over 40 og akter kun å ha venner med gode intensjoner 😎 Det er rom for å drite seg ut, men denne tok kaka... Egentlig! Jeg har tenkt å konfrontere henne med tankene jeg har rundt dette og annet. Så utfallet vil bli utifra hva hun har og si ifht dette. Ekspander Driter seg ut? Du har jo tydeligvis tviholdt på dette vennskapet i alle år da, enda du sier hun alltid har gjort dette. Må faktisk være lov å finne på noe som par uten at single venninner skal bli sure og fornærmet. Krenkesamfunnet leverer Anonymkode: f5877...e00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #53 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 16.22): Jeg har i lang tid vært den single i vennegjengen, og jeg blir absolutt ikke fornærmet når noen arrangere par-middag uten å invitere noen som er singel. Men så hater jeg være femtehjul på vogna også... Det å være en singel person som absolutt skal være med på dobbel/trippeldates passer ikke meg, da venter jeg heller til man finner på noe bare jentene, eller som en større gjeng hvor flere er med... Anonymkode: 62ff3...00e Ekspander Hvorfor skal man ikke kunne invitere ei singel venninne på middag selv om resten er par ? Forutsatt at det er en venninne man står nær. På hvilken måte er man et hinder? Jeg er ikke singel, men når jeg inviterer en vennegjeng ,hadde jeg følt meg pil råtten om jeg utelot den ene som var singel Anonymkode: e3ecf...4b9 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #54 Del Skrevet 16. februar Jeg har et par «evig single» venninner som jeg stoort sett alltid inviterer med på ting. Men det skal innrømmes at jeg iblant skulle sjukt ønske de hadde en partner med (det har ikke skjedd på 15år), så dynamikken ble annerledes. Det at de ikke har typer gjør at jeg ofte må nedprioritere min, rett og slett. Vi må kjøre enten «jentetur» ved reiser eller at jeg drar alene med typen min/et par til. Dynamikken rundt middager eller utekveld er blir også annerledes når ei eller to single er med - jeg tar automatisk mye mindre på typen min, snakker mindre med han enn jeg ville gjort normalt og passer på å ikke være klengete. Dette slipper jeg å ta hensyn til når vi er par - da kan vi stryke på kjærestene våre og være enig i at de er verdens beste og kødde på en helt annen måte om det å være i en pardynamikk. Selv om disse to er mine nærmeste venninner ville det føltes litt off for alle parter med en ferietur der jeg, typen og ei av de er med. Nå har jeg faktisk hatt egen venninnetur hvert eneste år, men prioriterer kun tur med kjæresten nå som økonomien er strammere. Partur med en av de evig single gode venninnene hadde vært så drøm, men innser at det neppe kommer til å skje. Så da får jeg være med andre hyggelige par i stedet (en del vennepar av han) når typen er med. Anonymkode: b32aa...cc5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #55 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 19.13): Hvorfor tror du at single bryr seg om at dere holder hender? Og hva slags samtaleemner er det dere bare har som par? Anonymkode: 2a20d...bd7 Ekspander Alt fra dypere tema som ulike kjærlighetsspråk, kommunikasjonsutfordringer i et forhold, hvordan styrker og svakheter gjør en sterkere sammen, nødvendigheten av å bli utfordret og parert på personlighet og trekk ++ ..tiiil hvordan andre løser ulik serie-smak på kveldene, musikksmak, pålegg som står ute, ulik barriere for ryddig osv. Jeg ELSKER å snakke om disse temaene, da de jo utgjør en gigantisk del av mitt liv (i et samboerskap, foreløpig uten barn). Skikkelig gøy og givende å høre andres utfordringer, oppdagelser og morsomme hverdagsopplevelser på dette ❤️ (og jeg synes det er veldig ukomfortabelt å ta mye på kjæresten min foran ei singel venninne) Anonymkode: b32aa...cc5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #56 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 9.27): Vri det til noe negativt du. 🙄 Anonymkode: 82284...be9 Ekspander Det er jo nedlatende å tenke slik og anta at alle single er ulykkelige og blir lei seg når de ser kjærester sammen. Anonymkode: 2a20d...bd7 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #57 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 11.10): Alt fra dypere tema som ulike kjærlighetsspråk, kommunikasjonsutfordringer i et forhold, hvordan styrker og svakheter gjør en sterkere sammen, nødvendigheten av å bli utfordret og parert på personlighet og trekk ++ ..tiiil hvordan andre løser ulik serie-smak på kveldene, musikksmak, pålegg som står ute, ulik barriere for ryddig osv. Jeg ELSKER å snakke om disse temaene, da de jo utgjør en gigantisk del av mitt liv (i et samboerskap, foreløpig uten barn). Skikkelig gøy og givende å høre andres utfordringer, oppdagelser og morsomme hverdagsopplevelser på dette ❤️ (og jeg synes det er veldig ukomfortabelt å ta mye på kjæresten min foran ei singel venninne) Anonymkode: b32aa...cc5 Ekspander Så du tenker at single ikke har noe å bidra med? Mange single har selv vært i forhold før og kan ha meninger om emnene. Så mye av en hel kveld kan vel ikke disse emnene du ramser opp ta, og er det hele kvelden som går med til det, kan jeg love deg at det er flere enn single som synes det er kjedelig. Anonymkode: 2a20d...bd7 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #58 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 10.31): Driter seg ut? Du har jo tydeligvis tviholdt på dette vennskapet i alle år da, enda du sier hun alltid har gjort dette. Må faktisk være lov å finne på noe som par uten at single venninner skal bli sure og fornærmet. Krenkesamfunnet leverer Anonymkode: f5877...e00 Ekspander Det er aller mest merkelig å si «det vil jeg ikke fortelle» når ts spør om hvem som skal være med. Høres ut som noe barneskoleelever kunne finne på å si. Jeg synes ikke det er så merkelig at man blir lei seg da, spesielt sett i lys av at alle avlyste før jul på relativt kort varsel. For meg høres det ut som denne venninnen ikke ønsker å ha så mye kontakt med ts mer, og bruker «parmiddag» som unnskyldning for å ekskludere henne. Og det er råttent gjort. Anonymkode: 2a20d...bd7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #59 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 16.36): En ting til; hvor tenker egentlig dere som er negative at grensen skal gå? Tre par har lyst til å gjøre noe sammen, men alle seks har single venner som kanskje føler seg holdt utenfor. Så enten må tredve mennesker inkluderes eller så kan man ikke møtes. Tre par er ikke lov? Tenk etter selv hvor dust dette er! Anonymkode: 82284...be9 Ekspander Snakk om å overdrive. Det er åpenbart snakk om en etablert vennegruppe, ikke alle man tilfeldigvis kjenner. De færreste vennegrupper er 30 stk. Vi er 6 par som møtes ofte fordi de 6 kvinnene er en vennegruppe. Det hadde vært helt psykt å skulle begynne å ekskludere noen hvis de skiller seg, bare fordi de da er single. Helt greit at to eller flere av parene f.eks finner på ting sammen, men man holder seg for god til å ekskludere én (slik ts opplever). AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 21.43): Les svarene mine i denne tråden en gang til. Jeg sier jo klart og tydelig hvorfor man INNIMELLOM synes det er ok å kun være sammen med andre par, ikke at man alltid og bare skal gjøre ting i par. Noen ganger er det par som møtes, andre ganger kun damer og menn hver for seg og atter andre ganger blanda i større eller mindre grupper. Helt fair at akkurat du ikke ser poenget med par-treff, men andre liker det. Voksne folk bestemmer faktisk selv hvem og hvordan de vil omgås. Anonymkode: 82284...be9 Ekspander Hva er egentlig forskjellen på partreff og "blanda" treff? Folk er jo seg selv uansett? Jeg driver i hvert fall ikke og endrer personlighet og fremtreden etter hvem jeg er med. Virker søkt. Vi snakker om det samme, finner på det samme. Grunnen til at jeg liker at venninnene mine tar med sine partnere er fordi jeg liker partnerne som personer, de er fine folk og bidrar med nye impulser. Med andre ord er det individene som utgjør dynamikken i en gruppe, ikke sivilstatusen deres. AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 11.10): Alt fra dypere tema som ulike kjærlighetsspråk, kommunikasjonsutfordringer i et forhold, hvordan styrker og svakheter gjør en sterkere sammen, nødvendigheten av å bli utfordret og parert på personlighet og trekk ++ ..tiiil hvordan andre løser ulik serie-smak på kveldene, musikksmak, pålegg som står ute, ulik barriere for ryddig osv. Jeg ELSKER å snakke om disse temaene, da de jo utgjør en gigantisk del av mitt liv (i et samboerskap, foreløpig uten barn). Skikkelig gøy og givende å høre andres utfordringer, oppdagelser og morsomme hverdagsopplevelser på dette ❤️ (og jeg synes det er veldig ukomfortabelt å ta mye på kjæresten min foran ei singel venninne) Anonymkode: b32aa...cc5 Ekspander Sitter dere for ramme alvor på parkvelder og utleverer egne forhold? 😂 Sorry men dette er utrolig snålt i min verden. Hadde kjedet meg ihjel om alle parene satt og hadde en form for gruppeterapi. Er de andre parene virkelig med på dette? Alle kvinnene og mennene elsker å møtes for å diskutere hvor dårlig de er til å sette inn i oppvaskmaskina eller hvor mye de setter pris på blomstene mannen har lært seg at han må kjøpe? Anonymkode: a2349...072 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #60 Del Skrevet 16. februar Veldig rart at alle avlyste rett før julebordet, jeg ville kanskje tatt det opp og hørt hva som var grunnen. Om du er endel av en gjeng (men eneste single) så synes jeg det er rart at du ikke blir spurt om å være med. Om ikke det med julebordet hadde skjedd kunne jeg ha trodd at det var av hensyn til deg, at de kanskje tenkte at du ville føle deg utenfor, men noe sier meg at det kanskje er de som synes det er ubehagelig. Vi er en vennegjeng på fire venninner- som gjør ting sammen med mennene våre 1-2 ganger i året. Om en av de hadde skilt seg hadde vi selvsagt fortsatt å invitere den single- men kanskje spurt henne direkte hva hun hadde syntes om det. Nå sitter ikke vi og klår så veldig på hverandre, og valg av tema hadde heller ikke vært noe problem. Anonymkode: 49d67...ad2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå